nedeľa 6. novembra 2022

Ruzencober 22/2

 
15. Jeseň a ruženec

Želám vám všetkým radostný deň!

My sme mali v posledných týždňoch dosť náročný čas, preto sa s druhou časťou ružencových obrázkov z výzvy #ruzencober ozývam až teraz. Dúfam, že si ich prezeranie užijete podobne ako som si ja užívala ich fotenie. 

A potom sa hneď budeme venovať aktuálnej téme - týždňu modlitieb za našich zosnulých priateľov a mojim obľúbeným Dušičkovým výletom

minulom poste sme skončili 12. témou z rozpisu mesačnej výzvy - Modlitba vonku
13. tému - Fatima som spracovala spolu s aktuálnymi bolestnými udalosťami v samostatnom článku (link).
O tajomstvách svetla (téma č. 14) sa tiež dosť rozpisujem vo vyššie spomínanom blogu (link).
K téme č. 15. - Putujeme s Matkou sa hodia hneď dva samostatné príspevky - Fatimská sobota na Hlbokej (link) a Putujeme s Matkou: Marianka (link)

Ale ak vezmeme túto tému symbolicky, dá sa povedať, že sa celý život usilujem putovať spolu s Máriou. Nielen v podobe medailóniku / škapuliara zaveseného na krku, ale predovšetkým v jej duchovnej prítomnosti. Keď sa na Máriu obraciam v modlitbe. Keď stále nosím ruženec vo vrecku a v ťažkých chvíľach ho stískam v hrsti, alebo preberám zrnko za zrnkom s modlitbou v srdci. Keď sa snažím počúvať jej odkaz - "Urobte všetko, čo vám povie" - a nasledovať jej príklad tichej poslušnosti, služby a pokory. 

15. Putujeme s Matkou (škapuliar, už trošku ošúchaný)

14. Tajomstvá svetla
Pripravujem ilustrácie do knižočky Veniec pre Mamičku (link)

14. Ruženec svetla - s Božím slovom

Tento mesiac som si našla len málo chvíľ na ilustrovanú modlitbu s Božím slovom. Ale verím, že aj málo je lepšie ako nič. Takto ma oslovil citát z Druhej knihy Kroník, ktorý mi zapasoval k tretiemu tajomstvu svetla (viď obr. hore)

Dolu vidíte zase iné úryvky z Písma svätého ilustrované určitými druhmi kvetov. Ak by ste to nespoznali, na spodnom obrázku je gladiola. A verš, ktorý som práve tak veľmi potrebovala: 
Pánovo meno je pevnou vežou. Spravodlivý do nej utečie a je bezpečný. (Príslovia 8, 10)



16. Modlitba ako dar. Obľúbila som si darovať k narodeninám a výročiam modlitbu ruženca. Presnejšie - určitý počet ružencových desiatkov. Dolu vidíte niektoré formy, ako som sa pokúsila tento duchovný darček zviditeľniť.

16. Modlitba ako dar


16. Modlitba ako dar (Maxi-ruženec)

16. Modlitba ako dar (Aj za mňa sa modlili.)

17. Jeseň a ruženec


18. Duchovný boj

18. Duchovný boj

Ruženec je mocná zbraň proti zlému. Pôvodne som mala v pláne zdieľať fotku spred ružinovskej nemocnice, kde sa v týchto dňoch modlia dobrovoľníci za záchranu počatých detí v rámci aktivity 40 dní za život. Nevyšlo mi to. Tak posielam aspoň symbolický obrázok z domu. Modlíte sa aj vy za nenarodené deti? Alebo sa v duchovnom boji sústredíte na niečo iné? 

19. Neobvyklý ruženec.
Desiatok ruženca ako náramok, vytvorený z korálikov.

20. Ruže

20. Ruže.
Tieto som odfotila pri Lurdskej jaskynke na Hlbokej (link)

21. Bolestné tajomstvá ruženca.
Fotografia z parku pri hrade Červený kameň (link)


27. Keď nevládzem

Niekedy sa mi vidí, že sa nevládzem ani modliť. Zdá sa mi jednoduchšie spustiť sa a palcom skrolovať na sociálnych sieťach... Ale pri tom nenačerpám energiu. Pri modlitbe (ruženca) áno! Tak sa zas a znovu rozhodujem - vybrať si vždy modlitbu. Ako to máte vy?

23. Milovaní seniori / 29. Ruky


30. Za duše v očistci

Ako každý rok, aj teraz sa usilujem venovať čas pomoci dušiam v očistci. Na blogu Shower of roses som objavila tento kalendár, kde si môžem zapísať na každý deň niekoho, za koho sa v ten deň budem modliť a obetovať. 

Vďaka mojej práci mám už dosť konkrétnych mien, aby som vyplnila celý mesiac. Ale chcem sa modliť aj za väčšie skupiny "duší", napr. kňazov, učiteľov, politikov, rodičov, katolíkov, nekatolíkov, neveriacich, obete dopravnej nehody, obete násilia, obete samovraždy... 

Ak by ste chceli aj vy podobný kalendár, môžete si ho stiahnuť na adrese: https://www.dropbox.com/...

Ale to sa už pomaly dostávame k aktuálnej téme - pomoci dušiam v očistci. Podrobnejšie sa jej budem venovať v niekoľkých nasledujúcich blogoch. A potom sa zase vrátime k vyhodnoteniu akcie #ruzencober a vyhláseniu výsledkov. 

Teraz vám už len želám pokojné dni i noci a veľa trpezlivosti a lásky k živým i tým, čo nás už predišli do večnosti. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...