utorok 30. marca 2021

Moje malé radosti (5. 3. - 19. 3.)

Aj dnes vám želám radostný deň! A aj dnes sa s vami chcem podeliť o niektoré radosti a dary, ktoré som nedávno dostala.

Je veľa vecí, ktoré mi chýbajú. Ale je tiež veľa vecí, za ktoré môžem byť stále vďačná. 
A viete čo? Zistila som, že keď ďakujem, chmúry sa rozplývajú. Keď nachádzam dary, ktorými som každý deň obdarovaná, už nemám čas trápiť sa tými, ktoré nemám. Aj mňa často prepadnú smutné myšlienky po veciach, ktoré teraz nemôžeme. Ale keď sa rozhodnem dôverovať tomu, ktorý nás tak nekonečne miluje (tak veľmi, že sa neváhal kvôli mne nechať pribiť na kríž!), tak viem, že dostávam len to najlepšie. Aj keď to tak niekedy zvonku (odtiaľto "zdola") nevyzerá!

Výhľad z nášho balkóna

A teraz už vám ukážem niektoré z mojich darov: 

Som vďačná za výhľad z nášho balkóna. 
Som vďačná za teplé počasie, ktoré nám už dovoľuje sedieť dlhšie na balkóne, napríklad aj v modlitbe. 
Ďakujem za teplé lúče slnka, ktoré zohrievajú naše telo i dušu. 
Som vďačná za možnosť navštíviť Eucharistiu v našom farskom kostole aspoň na krátky čas. 
A za možnosť dostať sv. prijímanie!
Som vďačná za farské spoločenstvo. 
Za stretávanie on-line pri modlitbe krížovej cesty. 
Za možnosť modliť sa spolu. 
Ďakujem za chvíle pri našej rodinnej domácej liturgii.
Som vďačná aj za internetové spoločenstvo, napr. na instagrame a za nových priateľov, ktorých som si našla vďaka výzve #bhlent.
Aj za možnosť modliť sa vonku, vyjsť si napríklad na niektorú kalváriu v okolí. (link, link, link)
A za kamienky, ktoré som si po dlhom čase z takýchto výletov priniesla, aby som ich mohla pridať do zbierky kamienkov vo fľaši.

Stretnutie pri modlitbe krížovej cesty on-line

"Miska ryže" - účasť vo výzve #bhlent2021

Malé radosti napr. aj na poličke

Kamienky z dvoch výletov,
ktoré som si mohla po dlhom čase zase vhodiť do fľaše

Tvorivosť. Modrá priadza.
A tiež nový mobil (ktorý potrebuje obal)

Som vďačná za moju rodinu. 
A za všetkých ľudí, ktorí mi prichádzajú do cesty a ja ich smiem milovať a vytvárať vzťah. 
Za čas, ktorý spolu trávime. 
Za rozhovory. 
Spoločné hry a zábavky.
Výlety a prechádzky.
A napr. aj za čas na štrikovanie / háčkovanie popri spoločnom sledovaní TV.
Za to, ako si vzájomne môžeme prejavovať lásku. 
Som vďačná za námahu, prácu napr. v kuchyni - lebo je prejavom lásky.
Ďakujem za koláčiky, ktoré môžem pripravovať. Niekedy je to tak ľahké!
A tiež za ľudí, ktorým chutia. 
Za chlieb, ktorý sa mi darí piecť stále lepšie.
Ďakujem aj za jedlá, ktoré chutia mne. Dobré raňajky, obedy, večere... 

Koláčiky pre tých, ktorých milujem. A chutia im!
Srdiečka na spôsob škoricových slimákov (link)

Kakaové srdiečka
(lístkové cesto, rozpustené maslo, kakao, cukor - postup ako link)

Zdravé a chutné raňajky

... večere... 

... obedy (zapečená rybička).

Som vďačná za oslavu menín. (Oslavujem ich 14. marca na sviatok blahoslavenej Evy z Liege.)
Za krémeše. 
Za čas s rodinou.
Za moju patrónku, bl. Evu z Liege.
Ďakujem za nový mobil s dobrým foťákom, ktorým sa ešte len učím fotiť.
Za možnosť /schopnosť uháčkovať si naň obal, keď sa nedá vhodný obal kúpiť. 
Za termín v optike a tešenie sa na nové okuliare (už ich potrebujem)
Za návštevu knižnice a vrátenie kníh. 
Za knihy, ktoré čítam. 
Za nové knihy, ktoré som si aj v časoch zatvorených obchodov mohla objednať on-line.
Za napísané blogy. 



Na balkóne


Sviatok sv. Patrika. Trojlístok - symbol Najsvätejšej Trojice.

Štvorlístok - priamo pod objektívom fotoaparátu

Som vďačná za príchod jari. 
Za jar v kalendári i vonku za oknom, či na balkóne.
Že všetko sa už zelená. 
Za kvietky (aj na balkóne - voňavé hyacinty, žlté narcisky)
Za vtáky na kŕmidle. A za posledné zrnká, ktoré som pre ne ešte mala.
Som vďačná aj vtáčiky, ktoré sa mi podarilo zachytiť na fotografiách (link).
Za radostné dekorácie. Farebné kvietky. Drôtené motýle... 
Ďatelinu, ktorá nám pripomína kázanie sv. Patrika. 
Aj za ten štvorlístok, ktorý sa mi postavil rovno pred objektív. (Tuším som ešte nikdy nenašla štvorlístok, až tento je môj prvý.)

Moje čítanie na pôst

Ďakujem za Božiu starostlivosť o nás. 
Že Mu môžeme vždy a v každej situácii dôverovať. 
"Nemusím sa báť, lebo Ty si so mnou..."
Podávaš mi pomocnú ruku. 
Pomáhaš mi prekonávať môj strach, i strach ľudí s ktorými sa stretávam. 
Ďakujem za všetky situácie, ktorých sme sa báli a ktoré sú už teraz úspešne za nami.

Ďakujem za klavír (klávesy) a možnosť modliť sa hudbou. 
Ďakujem za prechádzky a možnosť modliť sa pohybom.
Ďakujem za modlitbu ruženca.
Ďakujem aj za sv. Jozefa, ktorý nás v týchto dňoch obzvlášť intenzívne sprevádza.
Ďakujem za to, že si môžem kedykoľvek čítať Sväté Písmo  napríklad cez rôzne aplikácie v mobile. Ďakujem za možnosť modliť sa s Božím Slovom.
Ďakujem za tiché chvíle napr. pri sviečke a možnosť modliť sa v tichu.
Ďakujem za radosť, ktorú mi každý deň dávaš. 

Tichá večerná chvíľka

Ďakujem aj vám, že ste ma sprevádzali až sem. A želám vám veľa radosti, aby ste vždy nachádzali dary, ktoré dostávate od Prozreteľnosti a aby ste za ne vždy vedeli byť vďační. Lebo kto je vďačný, je šťastnejší. :)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...