štvrtok 25. marca 2021

Čriepky radosti (20. 2. - 6. 3.)


Radostný deň vám želám! 

Už akosi dlho som sa s vami nepodelila o moje radosti a dary za ktoré som vďačná. Tak vám dnes ponúkam aspoň maličký výber niektorých milých vecí, ktoré som dostala v poslednom čase. 
 



22. 2.
Som vďačná za kvety. 
Za tieto hyacinty, čo som dostala od manžela. 
Za ich čistú bielu krásu. 
Za vôňu, ktorá je niekedy až tak silná, že ju musíme tlmiť. 
Za krásu Božieho stvorenia. 
Za to, ako svojim vzhľadom "spievajú" o múdrosti svojho Stvoriteľa. 
Za to, že môžu zdobiť náš príbytok. 
Za to, ako rozochvievajú moje ženské srdce... 
A samozrejme za lásku môjho muža, ktorý na mňa myslel a priniesol mi ich. 
Za prísľub jari (dostala som ich už vo februári a postupne som sledovala ako sa rozvíjajú). 
...

Som vďačná aj za všetky kvety, ktoré sa postupne rozvíjajú v našej prírode i v meste. V predzáhradkách, v kvetináčoch, na balkónoch, alebo vnútri, ale napríklad aj v lese a na lúkach... 
Som vďačná za prichádzajúcu jar (už kvitne aj "zlatý dážď" - forsythia, ale to trošku predbieham termín tohto článku).
Ďakujem za krásu okolo nás. 





22. 2.
Som vďačná za vzťahy s inými ľuďmi. 
Možno som spomínala, že podobne ako po iné roky, aj teraz som sa zapojila do výzvy rádia @BustedHalo #bhlent2021. Na 22. februára bola téma: "Long-Distance Friend" (vzdialený priateľ). Je smutné, že sa teraz z bezpečnostných dôvodov nemôžeme stretávať. S niektorými ľuďmi sa zase nestretávame napr. z dôvodu vzdialenosti. Napríklad sa odsťahovali do vzdialeného kraja. Tak je to aj s niektorými mojimi kamarátkami z mladosti. Je mi ľúto, že sa nestretávame častejšie, pretože sme spolu trávili veľa času, prežívali sme spolu veľkú časť nášho života a zdieľali sme navzájom mnohé myšlienky a city. Navzájom sme sa obohacovali... 

Ale som vďačná, že sa môžeme obohacovať aj teraz. Môžeme zdieľať myšlienky a rozprávať sa o tom, čo prežívame. Aj keď už to nie je tak často, pretože každá máme svoj vlastný život. Ale môžeme si aspoň občas zatelefonovať. Môžeme si napísať cez internet, alebo aj cez papierovú poštu. A môžeme sa navzájom za seba modliť. 

Mám mnoho priateliek (a niekoľko priateľov), s ktorými sme spojení hlavne modlitbou. Nie som typ človeka, ktorý vie udržiavať kontakty, častejšie písať, či telefonovať. Ale všetkých svojich priateľov nosím hlboko v srdci. A nesiem ich v modlitbe. Aspoň sa o to snažím. 

Takou je aj Darinka, veľmi šikovná a tvorivá dievčina. (Hovorím "dievčina", aj keď už má toľko rokov ako ja, pretože duchom je stále tak mladá, ako keď sme spolu chodili do školy.) Srdce na dlani a radosť v rukách. To od nej mám tieto farebné tulipány, ktoré nikdy nezvädnú! Tak sa tu s nimi trošku popýšim. :)

A chcem ešte raz povedať, že som vďačná. Som vďačná za Darinku, za Anku, Irmu, Zuzku, Marušku, Ivku... Som vďačná za mnohých ľudí, ktorých mi Pán priviedol do cesty. Som vďačná za vzťahy, ktoré sa nerozpadnú, keď nejaký čas spolu nie sme. A som tiež vďačná za krásu, ktorá vychádza spod ľudských rúk. 






Na záver sa podelím ešte o niekoľko drobností: 

1. 3.
Som vďačná za čas s rodinou. 
Čas strávený s mojim mužom. Za chvíle, keď sme jednoducho spolu. 
Čas, ktorý som trávila so synom. Za náš vzájomný vzťah. Za príležitosť ďalej ho budovať.
Čas s mamou. 
Čas, ktorý prežívame všetci spolu. 

Som vďačná za možnosť učiť sa hrať na klavír. 
A aj za možnosť modliť sa hudbou (napr. pri klavíri).
Som vďačná za knihy, ktoré čítam. 
Za to, že zatiaľ každý AG test sme mali všetci negatívny. 

2. 3.
Ďakujem za slnko, ktoré v týchto dňoch svieti na našu zem. 
Za teplo. Za možnosť pobudnúť nejaký čas na balkóne bez nebezpečenstva prechladnutia. 
Za všetky kvietky, ktoré sa pomaličky prebúdzajú zo zimného spánku.
Za mesiac, ktorý osvetľuje našu noc. Už sa teším na večery keď budem môcť sedieť na balkóne a pozorovať ako mesiac vychádza spoza obzoru. 
Som vďačná za vtáky, ktoré mi lietajú na balkón a prinášajú kopu ich typickej bezstarostnej radosti [viac link]. 

3. 3. 
A jedna špeciálna vďaka - za to, že máme na rukách nechty. A že nôž, ktorý sa mi šmykol pri krájaní cibule zastal o necht, takže prst ostal celý. :)

Pohľad z balkóna (6. 3. 2021, 14:30)

Samozrejme je mnoho ďalších vecí, za ktoré som každý deň vďačná, ale dnes som vybrala len týchto pár. Dúfam, že vás aspoň niektoré z nich povzbudili a že možno aj vďaka tomuto článku bude váš deň azda zase o niečo krajší / radostnejší. 

Želám vám veľa radosti v srdci a aby ste vždy mali za čo ďakovať. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...