sobota 31. marca 2012

Kvetná nedeľa...


Kvetná nedela, kdes klúče dala?
"Ja som ich dala svatému Juru."
Svatý Jur volá:
"Zem sa otvára!"
Po zemi sa svící, šelijaké kvící
ruža, fiala.

Sedzte tu babičky veselé,
už vám to letečko neseme.
Pekné zelené, rozmarínové...
Sedzí baba v koši,
dzedo sa jej prosí:
"Daj babička vajíčko, lebo dve,
šak ti z nich maličko ubudne!"




Tak ma učila spievať moja babička. A potom, na Kvetnú nedeľu nachystala letečko (čosi ako máj - mladý stromček ozdobený maľovanými vajíčkami a farebnými reťazami), obliekla ma do trnavského kroja a poďho, zaspievať aj susedom.

Práve vďaka mojej babičke poznám niektoré ľudové tradície a piesne a rada si na ne spomínam. Každý rok si doma zaspievam: "Kvetná nedeľa..." Tento rok som sa chystala vyzdobiť lipu pred chalúpkou na spôsob letečka. Len škoda, že tento víkend tam nie sme. A ani inú "haluz" sme si už nestihli zohnať. Možno na rok. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...