utorok 30. januára 2024

#800Greccio(5): Kostol Najsvätejšej Trojice, Pezinok


Priečelie kostola Najsvätejšej Trojice

Radostný deň vám želám aj dnes. 

Čas sa kráti, hromnice už nám dýchajú na krk a s nimi aj definitívny termín na odloženie vianočnej výzdoby a betlehemov v kostoloch. Pre mňa to tiež znamená koniec možnosti navštíviť františkánsky betlehem s možnosťou získať plnomocné odpustky pri príležitosti 800-tého výročia prvých jasličiek, ktoré zorganizoval sv. František v talianskom Greccio. A tiež záver obdobia, v ktorom bolo vhodné o týchto mojich návštevách zdieľať tu na blogu. (Moje reportáže nájdete v zložke #800greccio; úvodný článok je TU.)

Stihla som navštíviť šestoro rôznych františkánskych priestorov, takže okrem tohto príspevku vám dlhujem ešte jeden. Tak poďme rýchlo na to: Dnes vám ukážem obrázky z Kostola Najsvätejšej Trojice v Pezinku, ktorý spravujú kapucíni

Kým si ich budete prezerať, ja sa vrhnem na spracovanie posledného príspevku – z františkánskeho kostola v Trnave. 
 
Pri prvej návšteve sme sa nedostali dovnútra.
Tak zatiaľ fotografia lurdskej jaskynky na pravej strane kostola.

A gravírované sklo na vstupných dverách
ako dôkaz, že to tu spravuje františkánska komunita. 

Ešte sa mi podarilo uloviť fotku interiéru
cez (zamknuté) presklené dvere.

Pri prvej návšteve v sobotu dopoludnia sme našli kostol zatvorený. Urobila som si len pár nostalgických fotografií z exteriéru. Ale vrátili sme sa sem v nedeľu, práve keď končila večerná svätá omša. Tak som si mohla odfotiť aj interiér a pomodliť sa pri betleheme. Aj keď – nemala som veľa času (a svetla), keďže kostol sa rýchlo vyprázdňoval a svetlá pomaly zhasínali.

Pohľad na kostol zaplnený veriacimi.
Betlehem je v kaplnke vpravo.


Betlehem tu tiež dostal veľkorysý priestor.
A nie som sama, kto sa chce dnes pri ňom pomodliť!

Všetci smerujú k jaskynke, aby sa poklonili Ježiškovi.
V okienkach za hradbami sa svieti. 

Na kraji mesta majú aj fontánu a prístrešok s fúrikom.



Ženy pri studni

Všetci idú za svetlom.

Svätá rodina v jaskynke

Fotografie mám "ulovené", tak si konečne vyhradím čas na modlitbu. A potom už rýchlo do auta a domov. Dávno sa zvečerilo, treba sa pripraviť na pracovný týždeň.

Ešte posledný pohľad na tentoraz prázdny kostol...

A vám želám, nech nikdy nekončí vaša radosť, nech sa nikdy nevyprázdni vaša nádej a nech nikdy nemusíte opustiť to, na čom vám záleží. 


..............................................
O týchto františkánskych miestach s betlehemom som už napísala:

A tieto som navštívila zatiaľ bez blogu:
Kostol františkánov, Trnava

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...