štvrtok 18. augusta 2022

Vďačné leto 2022: Druhá dekáda


Som vďačná za všetky malé krásne detaily...

Želám vám radostné letné dni!

Ako som sľúbila, plním resty. Dnes je to zbierka radostí, darov a vďačnosti z druhej prázdninovej dekády - teda ešte stále "máme" júl. Nech sa páči, kochajte sa, inšpirujte sa... a nezabudnite sa aj vy podeliť o svoje dary, ktoré ste počas leta objavili. Už ich nedočkavo vyzerám! 

--------------------------
Poznámka: Podrobné pravidlá výzvy (a podmienky pre získanie ceny z vydavateľstva zachej.sk) nájdete v úvodnom článku: Veľká letná hra VĎAČNÉ LETO 2022.
--------------------------
 

9. júl: Som vďačná za ovocie. S radosťou si vychutnávam jablká, hrušky, broskyne, marhule, melóny, čučoriedky, černice... ale dnes máme doma iba citróny. Aj za tie som vďačná. Obyčajná voda s citrónom je v týchto horúcich dňoch veľmi osviežujúca. 




11. jún: Dnes som vďačná...

Za rodinu
Za prácu
Za ľudí, ktorým môžem pomáhať (dnes mam zvlášť na mysli jednu konkrétnu osobu)
Za zmysel života (aj keď to občas necítim)
Za čistú suchú posteľ a pokojnú noc (aj keď tak žalostne krátku)
Za každodenný "chlieb" (aj keď je to niekedy boj)
Za chvíle so svojím Bohom (a že ma verne miluje, aj keď ho niekedy zanedbávam)
Za balkón, kde sa môžem vyplakať...
Za zeleň v meste, stromy, parky a predzáhradky, ktoré môžem pozorovať, fotiť a dýchať kyslík, ktorý vyprodukujú.




16. júl: Dnes ďakujem...

Za prechádzku Starým mestom
Za chvíľku so svojím pánom
Za moju mamu
Za cesto pripravené na chlebík
Za môjho muža
Za syna
Za spoločný rodinný večer s "rozprávkou"
Za suchú teplú posteľ, ktorá ma už čaká
Za balkón, kde sa ešte pred spaním chystám pomodliť ruženec



17. júl: 

Dnes chcem oslavovať Božiu veľkosť v tých mnohých malých a ešte menších veciach, ktoré pre nás stvoril. Skláňam sa v obdive pred malým chrobáčikom. Kochám sa dokonalosťou nenápadného kvietku. Fascinuje ma jednoduchosť prírodných zákonov. Žasnem, koľký dôvtip sa skrýva v tvoroch tak malých že ich takmer nevidíme...

Velké a majestátne krásy prírody mi vyrážajú dych, no tie malé ma nútia s vďačnosťou kľaknúť na kolená pred ich tvorcom.



18. júl: Dnes som vďačná za...

- Môj balkón. Ten kúštik prírody na 5. poschodí.
- Za môjho syna a jeho vianočný darček - kŕmidlo z PET-fľaše vyrobené na 3D tlačiarni.
- Za vtáčiky, čo mi chodia na balkón (aj keď väčšinou len vrabce, zvlášť teraz v lete)
- Za radosť z tvorenia a letnú atmosféru, ktorú mi na balkóne vytvárajú napr. aj tieto drôtené ozdôbky.
- Že mi konečne napadlo vyrobiť napájadlo pre vtáky. Je úplne jednoduché - väčší kvetináč a na vrchu položená/vložená podmiska na vodu.
- Za výzvu #bhsummer22 a dnešnú tému DIY, ktorá ma k tomu inšpirovala
- Za výzvu #vdacneleto22, ktorá mi pomáha uvedomovať si aj malé radosti, ktoré denne zažívam.


20. júl: Som vďačná...

V jednom vchode do bytového domu som našla takéto zakorenené odrezky nádchovníka ako ponuku pre ostatných. Potešilo ma to. Je milé, keď ľudia myslia jeden na druhého. Je príjemné vidieť, že sa ľudia chcú deliť o veci. Vždy ma poteší keď vojdem do vchodu plného zelených rastlín, o ktoré sa zjavne niekto s láskou stará. A zaujal ma aj samotný nádchovník (česky rýmovník). Už som o ňom čítala a rada by som ho skúsila pestovať, ale kupovať som ho nechcela. 

A tento sa mi tak milo prihováral: "Zasaď si ma! 💛"


Nádchovníkom a detailom brány z Dunajskej ulice pre dnešok končím. O ďalšie dary sa s vami podelím zase nabudúce. A tiež už netrpezlivo vyzerám vaše príspevky o (nielen letných) daroch, za ktoré ste vďační! 
(Projekt VĎAČNÉ LETO 2022 - tu!)

Pekné a slnečné (predovšetkým v duši) dni vám želám!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...