utorok 16. augusta 2022

Vďačné leto: 1. týždeň - prímorský



Želám vám radostné leto! 

Ospravedlňujem sa za dlhú nečinnosť. Hoci som vždy nachádzala veľa vecí, za ktoré môžem byť vďačná, horšie bolo nájsť si čas a energiu na to, aby som ich zachytila na fotografii a napísala o tom. A tak prešiel celý júl a polovička augusta a ja sa s vami až teraz delím o moje radosti, ktoré som dostala začiatkom leta. 

------------------------------------------
Ale ešte skôr, ako sa o ne s vami podelím, chcem vás povzbudiť, aby ste sa tiež zapojili do nášho projektu VĎAČNÉ LETO. Ešte stále stíhate. Ešte vždy máte veľmi veľkú šancu vyhrať jednu z kníh vydavateľstva zachej.sk, ktoré nám venovali do súťaže. Nemýľte sa predpokladom, že ste nestihli začiatok a už je v akcii priveľa príspevkov, takže ten váš nemá veľké šance na víťazstvo... Naopak! Pravdepodobnosť, že v losovaní vytiahneme práve vás, je ešte stále veľmi, veľmi vysoká.

Podrobné pravidlá výzvy (a podmienky pre získanie ceny) nájdete v úvodnom článku: Veľká letná hra VĎAČNÉ LETO 2022.
------------------------------------------

A teraz sa už s vami podelím o moje dary z prvého prázdninového týždňa:
 

1. júl: Som vďačná za moju rodinu, za spoločný čas, za plánovanú dovolenku a balenie na cestu (aj keď sa mi zdá ze nič nestíham), za projekt #vdacneleto22 za prvých ľudí, ktorí sa už zapojili, aj za tých čo sa ešte zapoja. Som vďačná za cestu každodenného ďakovania, ktoré mi už tak veľmi chýbalo...





2. júl: Dnes sme cestovali na dovolenku... Som vďačná!
- za šťastnú cestu, za rýchle cestovanie po prázdnych cestách, za dobrú náladu v aute...
- za čas s rodinou a všetko čo pre nás Pán na tento čas pripravil
- za pekné miesto...
- za blízky kostol, sv. omšu, blízkosť Eucharistie, za možnosť modlitby
- za dobrého a ochotného manžela...
- more, chôdzu, jedlo, knihu (a čas na čítanie), večer na terase...
... a veľa iného.

za blízky kostol






za sv. omšu, blízkosť Eucharistie, za možnosť modlitby...



3. júl: Dnes som vďačná za vodu.
V rôznej podobe, v rôznej forme, s rôznym využitím. Som vďačná za vodu na pitie, aj na umývanie (seba, kuchynského riadu, ovocia...),. Vodu ktorá odnesie nečistoty, a ktorá ochladí, zavlaží (kvety, zvieratá i nás),. Za vodu v prírode - na nebi (oblaky) i na zemi. Za rieky, jazerá, potoky, fontány, more... Vodu, na ktorú sa dá pozerať a vodu v ktorej sa dá kúpať / plávať. Vodu, ktorej sa môžem napiť a vodu, ktorou babička polieva môj balkón, kým nie som doma...

(Priznávam sa, dnes bolo plávanie v mori tým impulzom, ktorý zameral moju vďačnosť na vodu. Konečne zase po dlhom čase môžem plávať!)





4. júl: Noc bola ťažká, hlavne kvôli novoobjavenej potravinovej alergii. Trápil ma hlad a pocit beznádeje...

Ale som vďačná!
- Za vedomie, že ani v trápení nikdy nie sme sami. Že všetko má svoj zmysel a Boh by ma nenechal trpieť, ak z toho nemá vzísť omnoho väčšie dobro.
- Že netrpíme hladomorom. Nehladujem úplne. Nakoniec sa vždy nájde aspoň niečo čo môžem zjesť.
- Za šošovicu (ktorú som si potom uvarila), cícer, a ďalšie nápady. (Dary na Š: šošovica, šunka, šalát)
- Za Facebookovú skupinu - pomoc, rady a podporu komunity podobne "postihnutých".
- Za moju rodinu, ktorá ma chápe a podporuje.
- A potom ešte za veľa malých radostí po celý deň.

A som vďačná za zmrzlinu bez mliečnej zložky a bez sóje! 😉






5. júl: 
Dnes som vďačná za...

Dar písma, reč, národ,
Dar liturgie,
Modlitbu,
Za chvilku modlitby pred svätostánkom,
Za dnešný výlet ku kostolíkom vo Veprinac
Za krásu histórie, za um ľudí, ktorí dokázali vybudovať fascinujúce stavby v kopcoch
Za krásne výhľady
Za spoločný čas, dobrodružstvo, prekonávanie prekážok, radosť...











6. júl: Dnes som vďačná za...

Zo všetkých objavených (aj neobjavených) darov pre vás vyberám
- ulice, uličky a zákutia...
- schody, po ktorých vládzem chodiť
- more v ktorom sa smieme kúpať
- spoločný čas s rodinou
- e-kniha (a čas) na čítanie
...








7. júl: 
Som vďačná za rôznorodú krásu, vždy inú, ktorú môžem obdivovať
Za dúhu - plný polkruh, dvojitú, nádhernú... za dúhu ako symbol Božej vernosti a lásky
Za zaujímavo sčerené more
Za "big medusa" o ktorej sme počuli, ale ktorej pŕhlivosť sme našťastie neokúsili
Za rôznorodé hry vo vode a spoločnú radosť
Za prechádzku po nábreží a kostol sv. Jakuba. Za jeho krásu, ktorú sme obdivovali. Za krížovú cestu (ktorú vám ukážem v pôstnom období). Za modlitbu pred svätostánkom...
Za krásne výhľady z promenády
Za ľudí, ktorých sme stretali... 
A za mnoho ďalšieho.





8. júl: Som vďačná za krásu okolo seba. Za každý kvet, ktorý smiem vidieť. Aj za tie už odkvitnuté, alebo ešte nerozvinuté. A tiež za krásu, ktorá rozkvitne až po súmraku.

Ďakujem za oči, ktoré vidia. Za nos, ktorý cítí vône. Za uši, co počujú (za spev vtákov, cvrlikanie svrčkov a cikád...). Za ruky v ktorých mám hmat (a ktoré vedia pohladiť a objať). Za nohy, ktoré ma nesú kam chcem...
Som vďačná za pekných ľudí (hlavne tých s peknou dušou). A za celý svet a krásu stvorenia. Že všetko to krásne Boh stvoril pre nás, aby sme sa tešili a aby sme v kráse stvorenia obdivovali jeho krásu, múdrosť a moc.





Som vďačná za pobyt v chorvátskej Opatii - za všetko čo sme tam smeli zažiť. 
Som vďačná za posledný večer, ktorý sme si užili do poslednej chvíľky. 
Za spoločnú hru (Viticulture)
Za posledné fotky
Za nájdený "poklad" pri fontáne (geocaching)
Za ohňostroj z náprotivného brehu.
...
Som vďačná za šťastnú cestu domov. 

A som vďačná za všetky malé krásne detaily, ktoré môžem vidieť na dovolenke, ale aj v obyčajnom každodennom živote.



A teraz vám už želám radostný čas a nech sa vám darí vždy nachádzať niečo, za čo môžete byť vďační. (Nezabudnite sa o to s nami podeliť!)


3 komentáre:

  1. Už teď mi je jasné, že takový článek asi nevypotím. Ani letem světem za celé prázdniny. Už ani nevím, co bylo v červenci. :-D Fotky jsou nádherné: duha, moře, stromoví muži podporující balkon... <3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nemusí byť "takový", hlavne aby bol. 😎

      Btw: ja som si to zľahčila. Vlastne som len kopírovala z Instagramu.

      Odstrániť
    2. No, to je otázka, jestli vůbec bude. S mou blogovací morálkou, nevím nevím... :)

      Odstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...