štvrtok 2. decembra 2021

Adventný čas



Želám vám všetkým radostný čas. 

Aj v našej rodine sme na začiatku tohto týždňa vstúpili do adventu. Na stole máme adventný veniec, odpočítavame si dni v "adventnom kalendári" a snažíme sa prežívať myšlienku, že Boh sa chce s nami stretnúť.

Prichádza k nám. Ako človek - jeden z nás - Ježiš. Chce sa s nami stretnúť v modlitbe, v iných ľuďoch našich bratoch a sestrách, v Božom Slove - Biblii, vo sviatostiach, v čase ktorý sme ochotní si vyhradiť pre neho aj v obyčajných veciach bežného dňa. Ide len o to, aby sme si to uvedomili. Aby som sa aj ja s ním chcela stretnúť. Aby som mu otvorila srdce. Aby som sa zastavila a chcela s Ním tráviť čas. 

A tak sa pokúšame aj s pomocou obvyklých (či vynovených) adventných rituálov priblížiť si tú atmosféru adventu a otvoriť si srdce pre stretnutie s ním...  

 



Ako prvý sa tlačil do mysle adventný veniec. Nemám rada kupované vence, každý rok si pripravíme vlastný. Akokoľvek bude nedokonalý, ale je v ňom náš čas, naša snaha, naša modlitba. 

Môj drahý včas kúpil sviečky, už bolo treba len nazbierať čečinu. Tentoraz sme ju hľadali (v rámci bratislavského kraja) v lesoch na Záhorí. V piatok večer, napadol prvý veľmi mokrý sneh, takže sme si užili príjemnú zimnú (zasneženú) prechádzku. Nebojte sa, nijakému stromu sme neublížili, čo sa ale nedá povedať o snehu. Bol veľmi mokrý a ťažký a niektoré menej pevné borovicové konáre tú ťarchu nevydržali. My sme už len nachádzali čerstvo odlomené halúzky priamo vedľa chodníka. Bolo ich dosť na veniec i na bohatú kyticu do vázy. 

A tak som v Prvú adventnú nedeľu vila. Halúzku k halúzke som priväzovala...



Až som adventný veniec uvila. Slamenými ozdobami som ho ozdobila. Prvú sviečku zapálila. Pri venci sa (spolu s rodinou) pomodlila. Adventné piesne zaspievala... Príjemný adventný čas trávila.

Prvú sviečku zapálila...

Pri venci sa pomodlila...


Adventné piesne spievala...


Okrem venca, patrí k adventu tradične aj adventný kalendár. Tento rok som oželela Strom Jesseho [link1, link2, link3]. Bála som sa, aby som sa nesnažila stíhať priveľa aktivít na úkor hĺbky a ticha. Pripojila som sa totiž k modlitebnej skupinke na internete a spolu si čítame a rozoberáme časti zo Svätého písma podľa predvianočného plánu "Najväčší dar" [link].

Na odpočítavanie dní do Vianoc mi slúži (ako už obvykle) tento krásny kalendár [link] od Lýdie (na instagrame ako @thefigandthimble). Mám rada tieto jej výtvory a používam ich takmer každý rok v advente aj počas pôstu.



Chcela by som si celý deň uvedomovať, že Boh sa stal človekom, lebo chce byť so mnou, chce mi byť blízko a chce sa so mnou stretnúť. 

Aby som čo najviac upriamovala svoju pozornosť na túto podstatu adventu, rozhodla som sa znovu v advente hľadať Božie dary podľa písmen abecedy. Každý deň jedno písmeno. Kde som dnes stretla Boha - na písmeno B? Kde ho uvidím zajtra - vo veciach začínajúcich sa na C? (Podrobnejšie to vysvetľujem v článku na www.mojakomunita.sk. A ako som tento typ adventného dobrodružstva prežívala po minulé roky môžete vidieť napr. v týchto blogoch: 2016 - link1, link2, link3, link4, 2017 - link1, link2, 2020 - link1, link2)

A do tretice, pretože Božie Slovo je živé, a pretože chcem byť v spojení s ním - ale zároveň nemám veľa kapacity na dlhé čítania a rozjímania - rozhodla som sa recyklovať náš adventný kalendár z roku 2016 (alebo dokonca z r. 2012? - link). Vlastne sú to len krátke citáty z Biblie. Jedna veta napísaná na kúsku papiera. Verš vybraný z liturgických čítaní, ktoré sa v ten deň čítajú pri sv. omši. Na začiatku dňa ju vystavím k adventnému vencu. Vždy keď idem okolo, prečítam si ju a celý deň ju nosím v srdci (aspoň sa o to snažím). Premýšľam o nej, pokúšam sa ju "žiť". A večer, keď si sadnem k tichej modlitbe, chcem dovoliť Bohu, aby ku mne prehováral cez túto vetu. 

Priznám sa, pripomenuli mi ho upozornenia na dočasne nefunkčný odkaz. Ale už je to opravené a kto chce, môže si citáty spokojne stiahnuť a použiť [link]. 



Adventný veniec bude teraz po štyri týždne centrom nášho domova. Pri ňom žijeme. Pri ňom sa modlím(e), pri ňom často sedím, rozjímam, aj tento blog píšem pri adventnom venci. No a samozrejme, niekedy si pri ňom aj kreslím... 


A čo budem teraz počas adventu čítať? Ukážem vám v nasledujúcom príspevku. 

Teraz vám už len zaželám pokojné a radostné prežívanie adventu a nech vaše srdce stretne Boha, ktorý je Láska, Radosť i Pokoj


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...