nedeľa 27. novembra 2016

Nedeľa Krista Kráľa

Trochu oneskorene píšem o minulej nedeli.

20. 11. 2016
"Dnes" je posledný deň cirkevného roka. Už o týždeň sa začne advent. No od istého času pre mňa Nedeľa Krista Kráľa nie je už len dátum, ktorý ma upozorňuje, že na budúci víkend je už potrebné pripraviť adventný veniec. Chcem aj tento sviatok prežiť slávnostne. Tak, aby som prijala čo najviac z jeho posolstva pre mňa. A k tomu patrí aj výzdoba bytu.

Dovoľte mi k obrázkom pripojiť aj malé vysvetlenie symboliky niektorých prvkov.

Kuchynský stôl

Červená (sviečka) symbolizuje kráľovskú farbu

Ale môj Kráľ je kráľom na kríži. Preto tŕňová koruna.

Môj Kráľ má trón na kríži. Preto je okolo sviečky tŕňová koruna. Vyrobila som si ju už veľmi veľmi dávno z konárika černice ozdobeného zlatou niťou. 

Potešilo ma, keď počas svätej omše na sviatok Krista Kráľa z Vatikánu aj pápež hovoril o tom, aby sme sa nebáli prijať Ježišovo kraľovanie aj v utrpení a ťažkostiach. Veď aj svätý Pavol hovorí, že sa chce chváliť len Kristom. A to Kristom ukrižovaným. (Nie uzdravujúcim, nie zmŕtvychvstalým, ale ukrižovaným.) 

Venček z levandule - vôňa víťazstva, radosť, krása, dobrota...

 Aj stôl v hale dostal "kráľovskú" vyzdobu. Nedávno sme mali sviatok svätej Alžbety - kráľovskej dcéry a manželky, bratislavskej princeznej, patrónky našej farnosti. Preto má svoje miesto pri kvietku v hale. Kvet je tu ešte od sviatku všetkých svätých - kúpil mi ho najdrahší spolu s vencami pre mojich drahých zosnulých.

A korunka okolo? To aby som nezabudla, že aj ja som "z kráľovského rodu". Som nevestou Kráľa (Krista). Som dcérou Kráľa (Boha). Dostala som do vienka všetko, čo má pravá kráľovná mať. Ide len o to, ako budem "kraľovať" v tom svojom kráľovstve. Všade tam, kde som. Vo svojej rodine, vo svojej kuchyni, v práci, medzi priateľmi... Všade sa môžem a musím rozhodnúť - či chcem byť kráľovnou, alebo otrokyňou.

A tak dnes oslavujem aj ja. Spolu so svojim Kráľom.




Želám aj vám krásne dni - a vedomie svojej kráľovskej dôstojnosti. Nech už ste kdekoľvek a robíte čokoľvek. Bez ohľadu na to, čo o vás hovoria druhí, alebo ako sa cítite. Veď vašim otcom je Boh. On vám dáva dôstojnosť kráľa. Každému jednému!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...