piatok 4. novembra 2016

Dušičkové výlety - Ondrejský cintorín

Ako som už písala, každý deň v tomto "dušičkovom" týždni sa snažíme navštíviť niektorý bratislavský cintorín. Dnes padla voľba na Ondrejský cintorín v Starom meste.

Tu sa už neprenajímajú nové hrobové miesta, slúži skôr ako historická pamiatka a pôsobivý priestor na prechádzky a rozjímanie. Aj dnes som tu našla mnoho krásy - z kameňa i živej prírody. Ale najmä mnoho modlitieb, spomienok a ľudského tepla, starostlivosť blízkych i pominuteľnosť všetkého hmotného... Vrátane tých pevných kamenných náhrobkov, ktoré nakoniec napriek svojej honosnosti a tvrdosti tiež podľahnú.














Blízko pri vchode som našla informačnú tabuľu so zoznamom významných osobností pochovaných na tomto cintoríne. Tu sú:

Alexander Albrecht - dirigent, pedagóg
Ján Nepomuk Batka - mestský archivár
Ignác Feigler - architekt, staviteľ
Ignác Gessay - novinár, učiteľ
Marína Hladká Hodžová - kultúrna osvetová pracovníčka
Carl Jetting - diplomat, bratislavský Robinson
Andreas Kornhuber - profesor botaniky, zoológie
Gyorgy Kovács - hlavný mestský lekár
Todor Kumlík - mešťanosta Bratislavy
Emanuel Lehocký - novinár, politik
Jozef Môcik - hudobník
Tivadar Ortvay - historik
Alojz Riegele - sochár
Július Satinský - herec
Vavro Šrobár - lekár, politik, publicista
Ferko Urbánek - spisovateľ
Ivan Žabota - akademický maliar

V zozname ešte nevidno meno Martina Ťapáka - slovenského filmového režiséra, hereca, tanečníka a choreografa. Otca herca Mareka Ťapáka (link - wikipédia)
A napokon som zapálila sviečku aj pri hrobe prvého prezidentva súčasnej Slovenskej republiky Michala Kováča.

Napokon som zapálila sviečku aj pri hrobe ... Michala Kováča



Náhrobný kameň Martina Ťapáka

Carl Jetting - "bratislavský Robinson"

A kam pôjdeme zajtra? Chystáme sa pomodliť za vojakov padlých za II. svetovej vojny - na Slavíne. Tuším som tu bola naposledy ešte so školou na exkurzii vrámci "politickej výchovy". Asi preto som sa k tomuto pamätníku neskôr neponáhľala. Ale som presvedčená, že aj títo chlapci si zaslúžia našu modlitbu.

A vy? Ako prežijete víkend? Želám vám pokoj v srdci a dobrý smer života.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...