pondelok 18. júna 2012

Čo nového v záhradke?

16. - 17. 6. 2012

Pri pletí som vytrhla čosi, čo nápadne pripomínalo chren. Privoňala som, a moje podozrenie na chren ešte vzrástlo. Práve nedávno sme viedli debatu o tom, ako sa z našich záhrad podobné "divé zeleniny" vytrácajú, keď sa mnohé záhradky a dvory menia na anglický trávnik s tujami a levanduľou. Kedysi rástol divý chren na každom dvore, stačilo len vytrhnúť a postrúhať. Rozhodla som sa, že ak na mojej záhradke pri chalúpke vyrastie chren, nechám ho rásť. A možno raz nájdeme odvahu postrúhať jeho koreň napr. k údenému mäsu.

Tak som to úbohé vytrhnuté "možno-chrenčiatko" znovu zasadila. Ktovie, či prežije. Ale aby som ho nevyplela o nejaký čas znovu, pre istotu som mu vyrobila menovku.

Menovka z drôtu.

Topinambury pekne rastú.
Ktovie, či aj zakvitnú, usilovne sa snažíme polievať...

Šalát vyrástol sám z vlaňajšieho semena.

Sukulenty sa pekne rozrastajú.
O rok, o dva už hádam zakryjú celý múrik.

9. - 10. 6. 2012

Pokračujem obrázkami z minulého týždňa.

Materidúška pekne zakvitla - na bielo.
Druhá si chystá fialové kvietky, možno o týždeň už budú.

Petržlen na vňať som už musela ostrihať,
chcel rásť do kvetu.

Šalát.
Nebojte sa, ešte rozoznám šalát od reďkovky,
tá menovka je z vedľajšej hriadky. ;-)

Ríbezle ma potešili, že začali rodiť hneď v prvý rok.

Prvé červené guličky. :)

Jablonka - vďaka čmeliačikovia!

Smrečky pekne rastú - niektoré.

Ale takíto chrobáci sa nám pustili do lipy.
Ručne sme ich oberali, striasali, likvidovali...

Jedna lipa ostala takáto celá čipkovaná.
Dúfam, že to prežije!

Tieto nádhery sme nemohli pokosiť!




Myší chvost (řebříček)

Myší chvost - detail.

Táto tráva to v celej výške neprežila.
Ale aspoň som si ju ešte pred kosením odfotila. :)

Želám vám radostný čas a pokoj v duši.
Letitia.

........
Tento príspevok zdieľam aj v Saturday Garden Journal u Ginny. Môžete sa aj vy zájsť pozrieť, ako to rastie v záhradách inde na svete.

1 komentár:

  1. Hmm tiež by som rada sa hrala v záhradke, lenže keď bývaš v Petržalke tak to si ako v betónovej klietke.. Musím si zaobstarať niekde mimo BA záhradku.. Úplne túžim po tom sa obliecť do pracovného a len tak sa rýpať v zemi :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...