štvrtok 7. apríla 2022

Pôst 2022



Želám vám pokojný pôstny čas. 

Na viacerých blogoch sa už objavuje veľkonočná atmosféra, ale ja ešte využívam poslednú chvíľu, aby som vám ukázala, ako prežívam toto predveľkonočné - pôstne obdobie. 

Najprv niekoľko obrázkov z nášho bytu, ktorý sa po Popolcovej strede odel do pôstnej fialovej farby.
 
Fialová pôstna dečka, ktorú som si uháčkovala pred pár rokmi - link
 

Recy-sviečka je z ešte minulých Hromníc - link



Fialový obrus je aj v kuchyni.

Chlieb náš každodenný... 

Veselé jarné kvietky od @Darinky

A teraz niečo k duchovnému prežívaniu:

Už som si zvykla vždy cez pôst postupne čítať z knižky určenej na túto príležitosť. Vo vydavateľstve zachej.sk vychádza každý rok nová publikácia so zamysleniami, ktoré nás prevedú celým pôstnym obdobím od popolcovej stredy až po oslavu vzkriesenia. Na týchto knihách oceňujem okrem iného, že zamyslenia vychádzajú vždy z liturgického čítania, ktoré nám na každý deň ponúka Cirkev a ktoré sa čítajú aj pri svätej omši. A tak si postupne prechádzam jeden titul z tejto série za druhým. (Len tú prvú knižku som si nestihla zadovážiť včas, preto som "jeden rok pozadu". Ale to vôbec nevadí.)



Doteraz vyšli knihy:

Okrem toho vyšla vo vydavateľstve kumran.sk kniha Keď Boh (ne)mlčí - 40 denných zamyslení (Pete Greig), ako príloha ku knihe o vypočutých a nevypočutých modlitbách Keď Boh mlčí. Túto sériu pred-veľkonočných zamyslení si odkladám na čas, keď budem mať prečítanú celú knihu Pete Greiga, takže vám zatiaľ neviem napísať podrobnejšie o tom, aká je.

A kto by chcel 40 zamyslení z iného súdka, možno mu padne vhod dielo Pietra Glasa 40 dní duchovného boja. O tejto knižke som už písala - link.


Na tento rok som si vybrala Prelomový pôst duše od známeho katolíckeho ekumenického autora, ktorý pochádza z protestantského prostredia - Richarda Rohra. Je to zaujímavé čítanie. Spočiatku som bola nadšená, neskôr... No, vydržte ešte chvíľu. Napíšem vám po Veľkej noci podrobnejšiu recenziu celej knihy. Takisto sa chystám na súhrnný článok o všetkých vyššie spomenutých knihách vhodných na pôstne rozjímania.


Ako zvyčajne, pôstne obdobie som začala niekoľkými predsavzatiami, ktoré mi majú pomáhať lepšie sa sústrediť na tému tohto obdobia a účinnejšie prijímať milosti, ktoré dostávam. Niektoré sa mi daria plniť lepšie, niektoré pobiede, niektoré takmer vôbec nie... Ale nerobím si z toho ťažkú hlavu, každý deň je nový začiatok a každý deň znovu začínam, (podľa možnosti) v Božej prítomnosti a s Božím slovom. 

Pomáha mi v tom aj môj duchovný denník, aj keď si nie vždy nájdem čas a motiváciu sadnúť si k nemu a písať. Ale odpočítavací kalendár od Lýdie (@thefigandthimble) - link si vyfarbujem poctivo každý deň. :)

Chcem byť Božím zrkadlom,
ktoré odráža lúče Jeho lásky tam, kde je tieň

Odpočítavací pôstny kalendár od Lýdie - link







Ako vidno, kalendár sa nám postupne vyfarbuje a Veľká noc sa už nezadržateľne blíži... Tak vám želám pokojné dni, mnoho Božích milostí, veľa lásky - prijímanej i dávanej a radosť v srdci napriek akýmkoľvek okolnostiam. 

Verím, že sa ešte ozvem s niektorými pôstnymi príspevkami. Ale už teraz vám želám milostivý Veľký týždeň. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...