nedeľa 3. októbra 2021

Ružencový október

 

Radostný deň vám všetkým želám! 

Alebo radšej radostný celý mesiac. Už sa nám začal október, a to je čas, kedy sa zvlášť sústredíme na modlitbu ruženca. A ja som si okrem iného dala "záväzok", že sa každý deň pomodlím aspoň 5 desiatkov ruženca. Snažím sa síce modliť po celý rok aspoň ten jeden ruženec (5 desiatkov), ale teraz v októbri sa budem na modlitbu viac sústrediť a viac si dávať pozor, aby som ani jeden deň nevynechala. 

Prečo? Zistila som, že ruženec je veľmi silná zbraň proti diablovi a jeho útokom. Je to modlitba pre všetkých - je dosť jednoduchá pre maličkých a jednoduchých ľudí, a zároveň veľmi obohacujúca pre tých, čo veľa vedia. Môžu sa ju s veľkým účinkom modliť veľkí hriešnici i veľkí svätci. Učí nás pokore a spája nás s Matkou všetkých pokorných. Modlitba ruženca nám dáva priestor pre rozjímanie nad celým Evanjeliom, otvára dušu pre stretnutie s Ježišom a jeho Matkou. Dovoľuje Bohu, aby nás menil, napĺňal útechou, radosťou, pokojom... Je vždy poruke, keď ani nevieme ako alebo za čo sa modliť. Jednoduché opakovanie modlitby Zdravas Mária, nám pomáha ostať v prítomnosti Boha, aj keď naša myseľ blúdi po starostiach či radostiach nášho dňa. 

Ruženec je geniálna modlitba. Keď fyzicky držím v ruke "pátričky" a preberám jednotlivé zrnká, aj moje telo vyjadruje ochotu modliť sa a pomáha mi sústrediť sa na modlitbu. Keď ústa vyslovujú jednotlivé modlitby, duša sa môže ponoriť v meditácii. Keď myslím na jednotlivé tajomstvá, stretávam sa s Ježišom postupne vo všetkých častiach jeho pozemského života. Učím sa od neho. Učím sa byť s ním. Učím sa byť ním. Môžem sa nechať viesť (Jeho i mojou) Mamou a kráčať životom s odvahou... 


Aby som sa ešte viac a autentickejšie ponárala do jednotlivých tajomstiev ruženca, chcem si postupne čítať zamyslenia k týmto tajomstvám v múdrych knihách. Tentokrát to bude z knihy Ruženec - záchrana pre svet od Dominika Chmielewskeho a Rozjímanie nad ružencom podľa videní blahoslavenej Kataríny Emerichovej, obe od vydavateľstva zachej.sk

2. október - spomienka na anjelov strážcov

A aby to bolo trochu veselšie a pestrejšie, a aby ste aj sa aj vy mohli inšpirovať a povzbudiť, rozhodla som sa, že každý deň (alebo aspoň tak často ako sa mi bude dať) pridám nejaký obrázok súvisiaci s modlitbou ruženca na svoj instagramový účet. Ak teda máte túto sociálnu sieť, môžete sledovať tag #ruzencober a prípadne doň aj prispievať. Budem veľmi rada, ak sa pridáte a tiež zverejníte obrázky o vašom prežívaní ružencovej modlitby. Je jedno kde - či na sociálnych sieťach, na blogu, alebo mi ich hoci pošlete na e-mail. Len mi prosím o tom dajte vedieť, nech sa môžeme povzbudzovať navzájom. 


Na letisku - modlitba za potomstvo odlietajúce do sveta...

Nedeľa - Vitráž v Blumentálskom kostole

Pokoj, láska, radosť... chlieb. Ovocie modlitby.

Neviem po portugalsky,
ale túto kuchynskú zásteru z Fatimy nosím veľmi rada.

Nebojte sa, k príspevkom o prečítanom lete a o našich letných výletoch sa ešte vrátim a všetko vám poctivo ukážem. Len som sa rozhodla sériu dobiehajúcich článkov prerušiť niečím aktuálnym, niečím, čo nechcelo čakať. Pretože som chcela aj vás povzbudiť k častejšej modlitbe ruženca (nielen) počas tohto mesiaca - októbra.

Viac sa o ruženci a mojom vzťahu k nemu dočítate aj v ďalších článkoch označených tagom "ruzenec". Návod na modlitbu ruženca nájdete napríklad tu: Wikipedia, rkfu-salawww.maria.sk, wikibooks.sk 


A teraz vám už želám pokojný a požehnaný celý začínajúci mesiac. Nech sa vám darí a nech vám radosť kvitne v tvári.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...