sobota 27. februára 2021

Pôstna doba u nás doma

 

Želám vám všetkým príjemný večer. 

Minulý týždeň sa začalo pôstne obdobie a ja sa snažím naladiť na fialovú pôstnu nôtu. Koniec zábavám a maškrteniu (rozhodla som sa úplne vylúčiť sladkosti až do Veľkej noci - pretože "dobrý je Boh a Jeho prítomnosť je pre mňa tá najsladšia vec na svete" - tak aby som na to nezabudla. :) ), naopak snažím sa viac času venovať modlitbe a rozjímaniu. Mám niekoľko plánov čítania Božieho Slova, ale aj kníh "napísaných ľuďmi". Ďalšie plány sa už tradične týkajú modlitby krížovej cesty, ak to bude možné tak v exteriéri pri jednotlivých zastaveniach krížovej cesty na rôznych miestach Slovenska. 

A aby som ani počas všedných chvíľ nezabúdala mať myseľ / dušu nasmerovanú na pokánie, aj náš byt dostal fialové pôstne "ošatenie". 

Fialové dečky, lebo pôst má fialovú farbu.

Ikona Svätej rodiny - Ježiš, Mária, Jozef.
Pretože je teraz rok Sv. rodiny a sv. Jozefa.

Fialová háčkovaná dečka na stole (viac - link)

Filetový vzor s veľkonočným / pôstnym motívom.
Kríž a láska - kríž je láska, láska je kríž. 

Teraz na nej tróni "púšť"

Hľadám ticho - len so svojim Pánom...

... kde ma nič nebude rušiť. Len ja a modlitba.

"Urob z týchto kameňov chleby" - "Nielen z chleba žije človek..." (Mt 4,4)
"Ak budú oni mlčať, tak budú kričať kamene." (Lk 19,40)

Moja pôstna cesta (kalendár od Kimberlee)

Plány / predsavzatia

Postupne čítam Uzdravujúci pôst duše od Kena Kniepmanna.

Tak prepotrebné tiché večerné chvíľky...

Kríž zavesený na okne (balkónových dverách)
"Ak pšeničné zrno nepadne do zeme a neodumrie..." (Jn 12, 24)
 

Želám aj vám pokojné dni, požehnaný pôst a dobrú prípravu na sviatky Veľkej noci. Nech sa nám darí (nech dovolíme Pánovi) pripraviť (nám) srdce na hlboké prežitie veľkonočného tajomstva a trvalé prežívanie veľkonočnej radosti. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...