piatok 22. januára 2021

Vďačná chvíľka: Počítam Božie dary


Radostný deň, milí priatelia! 

Týmto príspevkom chcem pokračovať v delení sa s vami o dary, za ktoré som vďačná. Kto sleduje môj blog dlhšie, možno si pamätá, že moje vďačné chvíľky boli inšpirované blogom Ann Voscampovej [https://annvoskamp.com/] a jej knihou Tisíc darov (od vydavateľstva Kumrán). Ann už pred viacerými rokmi vydala na každý deň v roku návrh tém, aké dary si môžeme zvlášť všímať. Hovorí, že ak nájdeme každý deň len tri dary, do roka ich bude tisíc. Tento rok sa aj ona rozhodla obnoviť tradíciu hľadania darov podľa navrhnutých okruhov. A ja sa k nej skúšam pridať. 

Tu je zoznam tipov od Ann na január. Myslím, že v druhom týždni tohto roka si nimi trochu pomôžem. 

Témy od Ann Voscamp [https://annvoskamp.com/joy-dares/]

A tu sú už moje dary jednotlivých dní... 

8. Temné svetlo (protisvetlo, slnko za oblakom, svetlo kríža)

8. Prekvapivé odrazy (v krištálikoch ľadu na steblách trávy)

8. Pôsobivé tiene


8. 1. 
Som vďačná za túto prechádzku. Za čas s rodinou. Za námahu a následnú únavu. Za pohyb na čerstvom vzduchu. Za sneh. A prekvapenie, že na okolitých holiach už sneh nie je. Za dvojkríž, ktorý tento rok vztýčili nad obcou pri našej chalúpke. Za svetlo Kristovo, ktoré nám dáva nádej vždy keď naň pozrieme... Aj za krásu ľadových krištáľov na steblách trávy. Za šípkový ker na kraji kopca. Za krásu okolitej krajiny. Za hru svetiel a tieňov. Za krásu videnú aj za tú skrytú.  

Dar, ktorý si držal: Sneh

Prekvapenie, že okolité kopce (lúky aj lesy) sú bez snehu.


Cesta. A tí, ktorí sú na ceste spolu so mnou.

Dar, okolo ktorého si prešiel: Znova tento kríž.

9. 1.
Dar, okolo ktorého si prešiel: Kríž na ceste. A zopár ďalších krížov - okolo ktorých sme prešli už len autom. Ale som vďačná, že sme ich objavili. 





Dar, pri ktorom si sedel: Dvojkríž na Kamennom vrchu. V skutočnosti sme pri ňom stáli, pretože bola zima a sneh (v lete si aj sadneme na kameň) a modlili sa - za Slovensko, za ľudí, za zdravie, za slobodu... za Božie Kráľovstvo v nás a okolo nás. 

Sedeli sme potom vnútri - pri krbe, pri stole, pri hre, pri jedle, jeden pri druhom. Som vďačná za každú chvíľu so svojimi milovanými. Som vďačná za ľudí, ktorí sú mi blízko. Som vďačná za všetky veci, ktoré môžeme spolu prežívať. 




10. 1.
Dar kyslý - citrón; sladký - med; tak akurát - čaj. Teplý čaj s medom a citrónom. Tá najlepšia vec na zahriatie, keď sa vrátim z prechádzky po snehu. 

11. 1.
Pondelok. Už sme zase späť v civilizácii. Som vďačná za chlieb, ktorý som piekla. Za negatívny test. Za tvorivú chvíľku. 

Na tento deň nám Ann ponúka "Žlté dary čerstvej milosti". Pravdupovediac, neviem, čo presne si pod tým predstaviť. Zase citrón? žlté zemiaky? To sú asi trochu prízemné radosti. Ale teraz v zime nenájdem žltú púpavu či iskerník, ani slnko nie je momentálne tak celkom žlté. Možno Eucharistia. To je moje slnko, ktoré svieti po celý rok rovnako intenzívne. Aj keď v týchto dňoch nie je možné prísť osobne do chrámu a spočinúť na čas v adorácii. Ale som vďačná, že On tam stále je. Čaká na nás a napĺňa nás milosťami aj takto "na diaľku".

Ešte jeden žltý dar mi napadá - prvý desiatok na mojom (farebnom) misijnom ruženci má žltú farbu. Mám sa na ňom modliť za Áziu. Modlitba ruženca ma vždy napĺňa čerstvou Božou milosťou. 

Slovo na dnes: "Radujte sa, spravodliví, v Pánovi."  

12. 1. 
Dary nado mnou: Stromy ozdobené bielou námrazou pri ceste do práce. Hniezdo. Vták v korunách stromov. 
Dary podo mnou: Pevná zem pod nohami. Sneh. Suché teplé a pevné topánky. 
Dary vedľa mňa: Ľudia, ktorých milujem (nebudem menovať). Spoločenstvo modlitby. 

Dar nado mnou - strecha nášho bytu. Dar podo mnou - posteľ, na ktorej môžem pokojne spať. Dar vedľa mňa - môj manžel (a za stenou syn). Vďaka ti, Pane, za domov, ktorý mi dávaš. 

Stromy ozdobené bielou námrazou - pri ceste do práce.

13. 1.
Tri veci o mne: Vnímam detaily a mám z nich radosť. Učím sa piecť vlastný chlieb. Úsmev, ktorý sa mi vracia v iných ľuďoch. Som "púpava" (link). Mám prácu, ktorá mi dáva zmysel. ...

Som vďačná za ďalší upečený bochník chleba. Za opranú a zavesenú bielizeň. Za fotografie upravené a pripravené na napísanie blogu.

Slovko na dnes: "Radosť v Pánovi je vaša sila." (Neh 8: 10) 

14. 1.
Dary dnešného dňa: Čas pre seba. Možnosť slúžiť. Farebný stehlík (obr) na balkóne. 

Zarážajúce dary Božej milosti: 
- Eucharistia. Boh sa stáva malým kúskom chleba v rukách človeka. Z lásky k nám. Len preto, aby sme mohli "jesť jeho telo", aby sme sa s ním mohli spájať aj fyzicky. Boh s nami. Emanuel... 
- Vianoce. Boh sa stal človekom. Aby nás vykúpil. Aby nám zjavil svoju lásku. Aby nás naučil ako prísť k nemu. Stal sa jedným z nás. Aby zomrel namiesto nás. Z lásky. 
- Pokoj v duši. Pokoj, ako dar z neba. 

15. 1. 
- Dar nosený: Ruženec vo vrecku. Príležitosť na modlitbu. Rozjímanie počas cesty. Modlitebné prechádzky. Som vďačná za možnosť stále byť s Nim. A s Matkou. - Niekedy, keď som nervózna, spolu s modlitbou tuho stisnem ruženec vo svojom vrecku. Vtedy sa mi zdá, akoby ma Mama držala za ruku. - Vďaka za istotu, že som milovaná. Stále.
- Darovaný: Čas. Nemôžem si ho kúpiť, nemôžem ho natiahnuť, či skrátiť. Nemôžem ho vymeniť za niečo iné... Čas - dostala som ho od Prozreteľnosti. Zadarmo. Ďakujem! A chcem sa usilovať, aby som ho nepremárnila. Ani keď ide o chvíľočku.
- Zdieľaný: Zem. Naša planéta. Zdieľame ju so všetkými ľuďmi. Aj s inými tvormi, ktoré Boh posadil na našu zem. Aj preto sa k nej musíme správať zodpovedne. Nie je moja. Je naša. Tak na nej žime spolu, spolu používajme jej bohatstvá a spolu si ju chráňme a opatrujme. Každý tam kde je. Každý tak, ako vie. Aby ostala krásna a zdravá aj pre tých, čo prídu po nás. 


Nosený dar - ruženec vo vrecku.

Ak chcete, pridajte sa aj vy k zbieraniu darov, za ktoré môžete ďakovať. Vraj je človek šťastnejší, keď je vďačný.

 Môžete sa tiež inšpirovať Annou Voscampovou [https://annvoskamp.com/joy-dares/]. A ak sa vám nechce prekladať témy z angličtiny a ak používate kalendár google, môžete si doň pridať kalendár vďačnsoti, ktorý som kedysi tvorila pre komunitu vďačnosti na mojakomunita.sk. Sú tam témy vďačnosti od Ann Voskampovej preložené do slovenčiny - niektoré trochu upravené. [link pre web, pre aplikácie]. Ja ho nosím stále so sebou v mojom mobile.

Aplikácia Kalendár s preloženými témami

Želám vám srdce plné radosti a vďačnosti aj v nasledujúcich dňoch a týždňoch.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...