štvrtok 21. januára 2021

Modlitby za jednotu

 

Od 18. do 25. januára je týždeň modlitieb za jednotu kresťanov
Aj my sa modlíme... 

"Aby všetci boli jedno, ako si Ty, Otče, vo mne a ja v Tebe, aby aj oni v nás boli jedno, aby svet uveril, že si ma Ty poslal." (Jn 17, 21)
 
Pane Ježišu Kriste, Ty si povedal svojim apoštolom: "Pokoj vám zanechávam, svoj pokoj vám dávam". Nehľaď na naše hriechy, ale na vieru svojej Cirkvi a podľa svojej vôle jej milostivo daruj pokoj a jednotu, lebo Ty žiješ a kraľuješ na veky vekov. 
Amen. 



Je to tiež vhodný čas zamyslieť sa, čo vlastne je tá jednota, o ktorú prosíme. 

Niekde som nedávno čítala, že jednota, to nie je rovnakosť, ale snaha o ten istý cieľ

Nie sme rovnakí, každý z nás je iný. Ale tvoríme jedno telo. Telo Kristovo. Každý z nás je niektorým Jeho údom. A hoci sú údy rôzne, každý jeden je potrebný pre dobro celého tela. Niekto je nohou, niekto rukou, iný okom, uchom, alebo ústami, ďalší možno plní funkciu nervu, alebo cievy, či svalu, iný je súčasťou kostry... Každý z nás je dôležitý. A ak je v tele niektorý úd slabý alebo chorý, čo robia ostatné orgány? Usilujú sa všemožne pomáhať, aby sa ten chorý úd uzdravil, aby zosilnel. A keď jeden úd získa česť, tešia sa všetky. Tak sa aj my môžeme tešiť z každého dobra, ktoré dostáva ktokoľvek z nás. 

O tom je jednota kresťanov. Aby sme sa všetci navzájom milovali. Aby sme videli tie vzácne dary, ktorými nás náš Pán obdaroval. Každého jedného. Nezáviďme si, nehodnoťme, neporovnávajme, ale slúžme - v láske, pre dobro celého tela, pre dobro každého človeka, ktorý je stvorený na Boží obraz, ktorý je súčasťou nášho organizmu - tela Kristovho. 



Aby som nezabúdala - na modlitbu i na tieto myšlienky, zavesila som na dvere rybičky. Je ich mnoho, sú rôzne - rôznych farieb, podľa možnosti aj rôznych tvarov... Aby symbolizovali rôznosť, no predsa jednotu. 

Vyrobila som ich už pred viacerými rokmi (link). Ale tentoraz som ich zavesila pre zmenu na balkónové dvere. Tu sa mi páčia viac, majú svetlo, priestor, vzduch, pohyb... Medzi dvojitými dverami vyzerajú, akoby plávali v akváriu. Akurát namiesto vody majú vzduch. 

(Možno aj my sa naučíme lietať, keď prestaneme kontrolovať, čo robia iní, a necháme sa slobodne viesť Duchom Lásky. ;-) )





Želám vám pokojné a radostné dni. A v srdci veľa miesta pre ľudí. Aj pre tých, ktorí sú iní ako vy. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...