nedeľa 2. apríla 2017

Už šesť rokov

Už šesť rokov máme našu chalúpku. Boží dar.

Práve včera (1. 4.) mala presne 6 rokov, čo je naša. Radi sem chodíme. Vždy načerpáme pokoj, radosť, energiu. Zo zeme, zo slnka, z prírody... a úniku pred zhonom veľkomesta. Prežili sme tu už veľa pekných chvíľ.

Tentoraz som ani nebrala fotoaparát, až takmer pred odchodom späť do mesta som si spomenula, že máme výročie. Takže tentoraz nebudú dôsledné pamätné fotografie všetkého, čo máme za posledný rok nové (ako napr. 2012, alebo 2014), ale aspoň niekoľko "mobilových" fotiek z víkendu vám ukážem.

(Nebojte sa, toto je len malá odbočka. Čoskoro sa zase vrátim k nášmu putovaniu, a konečne vám ukážem obrázky z Fatimy.)

"Narodeninový" obrázok (1. 4. 20117)

Priznám sa, veľmi dlho sme sa na chalúpku nedostali. A keď aj, tak len úchytkom, takže nebolo času aktualizovať napr. výzdobu. Preto nás pri príchode vítali na okne ešte títo jesenní "slamenní" strašiaci (v skutočnosti sú vyrobení zo sena). Nakoniec som ich tam nechala, len som ich prekrstila na Morenu. Veď práve dnes je Smrtná nedeľa - deň, kedy sa podľa tradície v mnohých slovenských obciach vynáša Morena (vládkyňa zimy) z dediny.

Aj venček - pôvodne neskoroletný / predjesenný som znovu zavesila na dvere. Len som ho ešte prizdobila symbolom blížiacej sa Veľkej noci - vyfúknutými vajíčkami. (Možno si pamätáte na jeho začiatky? Pôvodne vyzeral takto. Potom takto, neskôr takto a teraz... pozrite foto nižšie)

Morena, Morena...


Venček - teraz jarný

Príroda sa už pomaly prebúdza, aj keď trochu neskôr ako "na dolniakoch". Pažítka (predovšetkým tá v hrantíku na okne) rastie a priam volá po noži, aby mohla prispieť k zdravej nátierke na chlebík. Mininarcisky už kvitnú (tuším sú ešte menšie ako vlani). Krókusy už odkvitajú, ale zazrela som kúštik fialového hyacintu. V tráve sa už dá nájsť sedmokráska, púpava, i maličká hluchavka sa už snaží prispieť svojím fialovým kvetom k všeobecnej kráse.

Pažítka na okne

Mininarcis


Hyacint?


Ešte pred zimou sme založili novú skalku. Namiesto staršej (link, link), ktorá padla za obeť oprave vodovodného potrubia. Zatiaľ nevyzerá veľmi fotogenicky. Ukážem vám ju znova v lete, keď sa viac zazelená. A keď jej doplním menovky, aby sme nezabudli, odkiaľ som si priniesla ktoré rozchodníky. 

Nová skalka po zime


Ale priniesli sme aj nejaké "narodeninové darčeky". Kvety - vlastne sadeničky kríkov s prísľubom žltých kvetov (Nátržník - Potentilla). A svietnik, ktorý sa dá krásne sezónne upravovať. Zatiaľ som ho ledva vybalila, ale nabudúce sa už pustím do nejakej aktuálnej kreácie. Už sa teším!

Budúci žltý krík (Nátržník)

Svietnik / terárium / aranžovací priestor...


Až teraz pri písaní článku mi napadajú ďalšie zábery, ktoré som mala na chalúpke odfotiť. Odfotím ich nabudúce, a potom doplním buď do tohto článku, alebo napíšem nový. Uvidíme. Ale teraz sa už s vami rozlúčim.

Majte sa krásne. A nech sa vám na miestach, kde trávite svoj čas, páči.


1 komentár:

  1. Moc krásná chaloupka i zahrádka.
    Jak se vše zazelená, hned je to veselejší ;)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...