piatok 30. decembra 2022

Advent a Vianoce 2022



Radostný deň vám želám! 

Vianočná oktáva sa pomaličky ale isto chýli ku koncu a ja vám konečne ukážem aspoň niekoľko obrázkov, ako sme trávili advent a vianočné sviatky.

Adventný veniec...

K adventu už neodmysliteľne patrí adventný veniec. Tento rok som sa rozhodla pre jednoduchosť - len čečina a sviečky. Nech nás nič nerozptyľuje od modlitby a sústredenia sa na to podstatné - Toho Najdôležitejšieho - na koho chem upierať svoj duchovný zrak po celý advent... 


V centre adventu (aj v strede nášho venca) je Mária, jeho Matka.

Adventné plány (predsavzatia):
Priznám sa, veľmi sa mi tento rok nedarilo.



Anjeli na poličke už čakajú na Vianoce,
keď budú ohlasovať narodenie Kráľa.

Keď sa dalo, chodila som na Roráty.
To je sv. omša ku cti Panny Márie slávená ráno, ešte pred úsvitom
.

Agape po sv. omši na sviatok Nepoškvrneného počatia Panny Márie

Podávala sa horúca čokoláda. A nechýbali ani svetielka. 

Pri pečení vianočných koláčikov som počúvala adventnú hudbu.

Koláčiky tentoraz nemám odfotené, z tých málo pokusov o fotografovanie nevyšlo nič hodné zverejnenia. Ale mám radosť, že som konečne použila môj domáci vanilkový cukor, čo si pestujem z obyčajného kryštálového cukru a naozajstného vanilkového struku. A prvýkrát som skúšala zákusky s rastlinným (ne)mliekom. Pomaly sa učím žiť s alergiou nielen na mliečny cukor (laktózu), ale aj na bielkovinu kravského mlieka. 

A už sú tu Vianoce. Stromček...

A Betlehem - s novonarodeným Kráľom v strede

Tento rok sme nestihli priviezť historický betlehem po babičke, ktorý odpočíva počas roka v našej chalúpke, tak sme si vystavili aspoň novšie figúrky na zelenej "tráve". 

Ale pár sviatočných dní sme po Vianociach predsa strávili aj tu - na Strednom Slovensku. 

Čas na chalúpke

Relax s knihou a šálkou kávy

Pri ohni.
Adventný veniec už pohltili plamene, po tom, čo som ho rozobrala.

Chodili sme na prechádzky. Aj k našim obľúbeným drevorezbám. Tentoraz boli ladené vianočne.

Najsvätejšie Srdce Ježišovo

Ale čo je to tam dolu pod ním? ...


Malé Jezuliatko, uložené v jasličkách na sene!


A kúsok ďalej Nepoškvrnené Srdce Pany Márie. Takisto s vianočnou atmosférou - tentoraz kompletne - s betlehemskou maštaľkou, ozdobeným stromčekom a dokonca s lampášom, v ktorom horel oheň prinesený až z mesta Betlehem - z jaskynky, kde si tradične pripomíname historické miesto narodenia Ježiša (Betlehemské svetlo).



Nativity - scéna narodenia

Ozdobený stromček

Betlehemské svetlo


Na ceste...

A tak želám vám, i nám, aby sme vždy ostali na Ceste. Nech kráčame vždy v pravde, pokoji, láske, radosti... za tým, ktorý sám je naším Svetlom, Radosťou, Láskou, Pokojom, Pravdou, Cestou i samotným Životom. 

Ježišu, ktorý si sa stal človekom, aby si zachránil človeka, nedovoľ, aby sme sa od teba niekedy vzdialili!
 

2 komentáre:

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...