nedeľa 13. februára 2022

Vďačná chvíľka: Mám za čo ďakovať!



Želám vám všetkým radostný deň!

Srdiečka na prvej fotografii asi napovedajú, že by som sa dnes chcela dotknúť aktuálneho dátumu. Ale nebojte sa, nechystám sa naskočiť na komerčnú vlnu "sviatku sv. Valentína", o ktorom verím, že ho "vyrobili" obchodníci, aby mali čím masírovať naše peňaženky v období medzi Vianocami a Veľkou nocou. Aj keď spomienka na tohto svätého inšpirovala aj katolíkov, ktorí na budúci týždeň budú organizovať veľa rôznych akcií pre manželov pri príležitosti "Národného týždňa manželstva" [https://www.ntm.sk/]. Pretože ten naozajstný svätý Valentín je naozaj patrónom manželov (manželov, nie zaľúbencov). Veď možno poznáte legendu, podľa ktorej sa Valentín stal mučeníkom práve preto, že tajne vysluhoval sviatosť manželstva rímskym legionárom. 
 

Pre podporu toho nášho manželstva (ktoré už na budúci rok oslávi tridsiate výročie) som sa rozhodla konečne prečítať knihu Dosť bolo dokonalých manželstiev od Jill a Marka Savageovcov. Zatiaľ som len pri tretej kapitole, ale teším sa, čo všetko si z tejto knihy odnesiem, aby aj to naše manželstvo bolo ešte krajšie a skutočne živé. Nie dokonalé, pretože dokonalosť neexistuje. Možno sa nám to tak zdá, keď sa pozeráme na životy iných párov zvonka (či už cez internetové okná - blogy, Instagram, rôzne sociálne siete, či sledujeme "šťastné" páry v časopisoch, televízii, románoch... alebo aj okolo seba u ľudí o ktorých súkromí vieme takmer nič). Ale to všetko je len zdanie - krásny obal, ktorý vôbec nehovorí o skutočných problémoch a trecích plochách skutočných ľudí a skutočných rodín. Veď priznajme si, koľko vašich známych pozná do hĺbky tie vaše trápenia? 

Jill Savageová sa pustila do boja proti "infekcii porovnávania". Napísala najprv knihu "Dosť bolo dokonalých mám" (o ktorej som už kedysi písala - link), potom aj "Dosť bolo dokonalých detí" a ako tretia u nás vyšla v r. 2019 jej kniha "Dosť bolo dokonalých manželstiev". Pretože každý žijeme len ten svoj život, ktorý môže byť krásny a zmysluplný, rovnako ako aj naše vzťahy, naše manželstvá a rodiny môžu byť krásne a "perfek(t)né", aj keď nie sú dokonalé. Alebo naopak, práve preto, že nie sú dokonalé. Pretože zdanie dokonalosti (absolútnej bezchybnosti) sa dá dosiahnuť len dôsledným nosením masiek. A ako možno tušíte, masky sú dokonalou prekážkou pri budovaní vzťahov a opravdivého života.

Lurdská jaskynka v Marianke (22. 1. 2022)

Hihi, spomínam si, ako som bola prekvapená prvý rok po našich zásnubách, keď som na zastávke električky videla reklamu na čokoládové srdce od známej čokoládovej značky. "Jéj, oni nevedomky vyzdobili zastávku k nášmu výročiu!" hovorila som si. Vôbec mi nenapadlo, že už aj v našom mladom "kapitalistickom" svete sa šíri tzv. sviatok sv. Valentína. My sme si dátum zásnub zvolili kvôli inému sviatku - spomienke na Pannu Máriu Lurdskú. Pretože chceme našu rodinu a naše manželstvo zveriť pod ochranu našej nebeskej Matky (viac o tom píšem napr. v tomto príspevku - link)

Včera (11. februára) sme síce neboli navštíviť "Lurdskú jaskynku" v okolí, ale zajtra (v nedeľu 13. 2.) si asi urobíme výlet do tunajšieho pútnického areálu v Kohútove, aby sme našej Mamke poďakovali a odovzdali jej aj naše ďalšie roky.  Obrázky sú z prechádzky v Marianke pri Bratislave, kam sme sa vybrali aj s mojou mamou ešte v januári.





Teraz si užívame spoločný čas vo dvojici na našej chalúpke. Tiež tu ešte panuje "Pani Zima" i keď slniečko dnes usilovne hrialo. Je tu krásne. Som vďačná za toto miesto a za pokojné chvíle, ktoré tu môžeme prežívať. A napríklad aj za dobroty (šišky), ktoré sme si spolu pripravili na pravé fašiangové hodovanie (Podľa tohoto receptu - link)

Zima na chalúpke (5. 2. 2022)




Fašiangy na chalúpke (12. 2. 2022)

Najprv som bola "nešťastná", že sú šišaté - ale veď sú to šišky!


Na záver sa s vami podelím ešte o niektoré z mojich "tisíc" darov z posledných dní: 

# Môj manžel, naše manželstvo, celá rodina - tá do ktorej som sa narodila, aj ktorú som "vyženila". 
# Domov. Vždy zaň budem ďakovať, pretože si cením, že si mám kde hlavu skloniť. A nielen to...
# Moja práca. Ľudia, ktorých v nej stretávam a s ktorými sa môžeme navzájom obohacovať. 
# Jar. Síce je ešte ukrytá pod snehom a pod blatom... ale už vykúkajú prvé snežienky (aspoň v Británii určite!) a za oknom nám kvitnú hyacinty, vo váze robia radosť tulipány... aj pre vtáčiky v klietke sa už dá čo-to odtrhnúť.
# Ďakujem za môjho syna a vzťah, ktorý máme. Aj za fotografie snežienok, ktorých je v trávniku stále viac.
# Ďakujem za našu nebeskú Matku, ktorá nás chráni a na ktorú sa môžem spoľahnúť doslova v každej situácii.
# Za blízkosť Spasiteľa, možnosť sláviť sv. omšu a prijať Eucharistiu. 
# Za spoločenstvo veriacich. Za možnosť modliť sa spolu. Za internetové spoločenstvo, kde sa môžeme zdieľať o Božom slove, ktoré k nám hovorí. Za vzájomné modlitby a podporu vo všetkom, čo prežívame.
# Som vďačná za vypočuté modlitby. Niekedy priam očividným spôsobom.
# Aj za knihy, ktoré čítam. A za čas na čítanie. 
# Vďaka za slovo na tento rok "VZDÁVAŤ SA". Aj keď sa mi zatiaľ veľmi nedarí realizovať ho. (Napíšem čoskoro viac!)
...
a za mnoho iných vecí






A teraz vám už želám radostné dni a pokojné noci. Aby vaše vzťahy boli šťastné a pravdivé (dobré, nie dokonalé, lebo dokonalosť je len skrytá nepravda). A aby ste vždy nachádzali veľa dôvodov na radosť a vďačnosť.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...