piatok 14. mája 2021

Ako ide život: Máj


Máj sa začal aj v mojom diári. 

Radostný deň vám želám! 

Máj - najkrajší mesiac v roku. Vždy sa teším na jar a zvlášť na mesiac máj, keď sa príroda odeje do farebného rúcha ako nevesta. Všetko pučí, všetko rastie, všetko kvitne. A my oslavujeme život v každej jeho podobe. Niekoľko májových obrázkov prinášam aj vám.

Konečne na chalupe.
Slnko svieti a lipa už onedlho rozvinie nachystané púčiky.

9. máj 2021 (10:30)
 
V púčiku je už nachystaná celá halúzka, 
nebudeme sa stačiť diviť, ako rýchlo porastie.

Vždy ma fascinuje tá sila života.

Veselé sedmokrásky v tráve

Som vďačná za čas, ktorý už zase môžeme tráviť na chalupe. Za slnko, vzduch, nádych slobody... Za prácu na záhrade, rýpanie sa v zemi, vypletú skalku, ostrihané levandule aj medovku (na jeseň sme nestihli), zasadené cibuľky odkvitnutých hyacintov (link, link), aj tymián prerastený z balkóna, osadené hrantíky na oknách (len sukulentmi, aby prežili, keď tam dlho nebudeme), "úrodu" pažítky... čas, pokoj, život, ktorým sme sa mohli zase trochu "nabiť energiou". 

Som vďačná aj za počasie, ktoré nám sľubuje, že v meste na balkóne už mrznúť nebude. Vyložili sme muškáty, nech môžu slobodne rásť a kvitnúť (na chodbe, kde zimovali, už im "bolo dlho"). 

Ďakujem za deň, keď bolo teplo a ja som si mohla užívať slnko na balkóne. Za čas práce s hlinou a kvetmi na balkóne. Za radosť, ktorú tam môžem čerpať. Aj za chvíle modlitby s výhľadom na kostolnú vežu, alebo so zavretými očami a slnkom opretým na moju tvár. - Vedeli ste, že deti z Fatimy volali slnko "lampou Pána Ježiša" a mesiac "lampou Panny Márie"? Odkedy som sa o tom dočítala, často sa modlím s tvárou otočenou k slnku, alebo s pohľadom upretým na mesiac, ak je noc.

Muškáty vyložené na balkón. Slnko. Výhľad.

Kvietky na balkóne. Sukulenty už kvitnú.
Práca na balkóne. Vzduch, čas, slnko...

Rozkvitnutá pažítka...

... a tymián. Zasadila som vyrastenú cibuľu na vňať.
Aj oliva prežila zimu.

(14. máj 2021)
Zmoknuté... ale už som nechcela čakať s fotkou na slnko.

V máji sme mali aj deň matiek. Celý internet sa hemžil obrázkami darčekov a pozdravov od detí pre ich mamičky. Myslím si, že aj mamičky dospelých detí sa potešia, keď si na ne ich (dospelé) deti spomenú. A som presvedčená, že im nebude vadiť ani malý jednoduchý (gýčový?) darček. Ja som tentoraz pripravila len koláčik z lístkového cesta plnený čokoládou (ozdobený neodmysliteľným srdiečkom). Samozrejme ďalšie podobné koláčiky čakali na plechu.



Naša milá Matka...




Nesmieme zabúdať aj na našu matku, ktorú máme v nebi. Ona bola Matkou Pána Ježiša a ona je Matkou aj jeho tajomného tela Cirkvi - teda všetkých nás, Jeho bratov a sestier. Stále sa o nás stará. Stále nám vyprosuje hodne milostí. A stále sa usiluje, aby sme neschádzali z cesty za jej Synom - do neba. 

Ona nás často pozýva k modlitbe. Zvlášť k modlitbe ruženca. A tak sa modlím. A tiež čítam. Prišlo mi vhod, keď nedávno vyšla ďalšia knižka o modlitbe ruženca vo vydavateľstve zachej.sk. A ešte viac som sa potešila, keď som jednu túto knižku vyhrala v súťaži vydavateľstva na instagrame. Už je takmer prečítaná a naozaj sa teším všetkému, čo som sa z nej dozvedela. 

Mimochodom, práve včera bolo (sto štvrté) výročie prvého zjavenia Panny Márie vo Fatime, kde nás naša nebeská matka intenzívne žiada o každodennú modlitbu ruženca. Vlastne celý mesiac máj je osobitne venovaný Panne Márii. Možno aj pre tú záplavu kvetov, ktorou môžeme zdobiť a venčiť jej obrazy a sochy. Ale iste ju ešte viac potešia kvietky modlitieb a dobrých skutkov, ktoré jej každý deň dávame. Ako o tom aj ona sama povedala istému zbožnému františkánskemu novicovi. 
Bolo to okolo r. 1422. Zbožný mladý muž mal vo zvyku pravidelne zdobiť obraz preblahoslavenej Panny Márie ružami. Ale odkedy vstúpil do kláštora, žil medzi jeho múrmi, takže už nemal možnosť prinášať Márii kvety; bol z toho veľmi smutný. V jeho trápení sa mu raz zjavila preblahoslavená Panna Mária a povedala mu: "Modli sa nábožne môj žaltár (tak vtedy volali ruženec) a uctíš si ma tými najkrajšími z kvetov." Mladý františkán sa teda začal modliť ruženec a pritom videl, ako mu po každom Zdravase preblahoslavená Panna Mária vybrala z úst ružu nesmiernej krásy. Z týchto ruží si potom uvila veniec, vpletúc doňho oslnivú ľaliu pri modlitbe Otčenáš. Takto vznikol názov "Ruženec". 
(Z knihy 10 zázrakov ruženca, s.52. Tento príbeh je citátom od sv. Maximiliána Kolbeho)

Máj - mesiac lásky
Tieň záclonky na chalupe

Máj, mesiac lásky. Materskej, rodičovskej, mileneckej, bratskej... Aj zvieratá a vtáčiky si v tomto čase zakladajú rodinu a vyvádzajú svoje prvé tohoročné mláďatá. A my sa tiež usilujeme prejavovať si lásku navzájom. Aj voči tým, čo nám lásku prejaviť nevedia, alebo nám dokonca robia zle.  

V mojom modlitebnom denníku -
verš na prvý májový týždeň (spoločné štúdium biblie)

Aj vám želám veľa lásky. Nech vždy vnímate, že ste milovaní, bez ohľadu na okolnosti vášho života, alebo vašich skutkov. A nech sa vám darí lásku prijímať aj dávať ďalej - všetkým ľuďom, ktorých stretnete.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...