nedeľa 16. mája 2021

Duch Svätý... (na sviečke)


Nanebovstúpením Pána (tento štvrtok) sa nám začal deviatnik pred sviatkom Zoslania Ducha Svätého. Príchod Ducha Svätého k apoštolom zhromaždeným vo večeradle si pripomenieme už budúcu nedeľu. Každý rok sa usilujem priblížiť si tento sviatok a hlbšie si ho uvedomiť. Napríklad aj prostredníctvom výzdoby v byte (môžete si pozrieť niektoré staršie články 20122013, 2015). 

A tak aj tento štvrtok veľkonočného baránka na balkónových dverách vymenila holubica symbolizujúca Ducha Svätého. A okrem toho...
 
Počas veľkonočného obdobia u nás trónil Víťazný baránok. 

Teraz sa "Duch Svätý vznáša nad mestom".

... som zvládla vyzdobiť aj sviečku s obrázkom Ducha Svätého v podobe holubice. Stačila mi na to jednofarebná sviečka a tekutý vosk v tube. (Oficiálny názov je "Fixka na sviečky", ale je to pasta, ktorá po vytlačení z tuby a zaschnutí vytvorí na sviečke plastickú kontúru.) 

Pôvodne som chcela kresliť červeným voskom na bielu sviečku, ale červenú farbu v obchode nemali, tak som zvolila naopak striebornú kontúru na červenom podklade. Teraz sa mi to vidí ešte lepšie ako pôvodný zámer. 

Neviem, či je moja holubica tak pekná, aby som sa ňou chválila, ale to ani nie je mojím zámerom. Chcela som len ukázať jednu z ďalších možností a povzbudiť možno aj tých z vás, ktorí si netrúfajú na nejaké umelecké diela. Postačí symbol, troška tvorivej aktivity... a zase je na svete o kúštik viac radosti. 




Okrem toho je Máj - mesiac Panny Márie.

A tiež Rok svätého Jozefa.


Svätá Mária, Matka Božia, oroduj za nás.

Sviečku budeme mať vystavenú aspoň do konca oktávy po sviatku Zoslania Ducha Svätého. Plán je, aby sme sa pri nej modlili k Svätému Duchu o jeho dary a vedenie. 

Tak želám aj vám, aby ste vnímali ochranu našej Matky Márie a nechali sa viesť Duchom Svätým nielen počas týchto sviatkov, ale po celý život. 


PS: Môžete si vypočuť pieseň...


Alebo po francúzsky: 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...