piatok 29. marca 2019

Drevená krížová cesta u Františkánov



Radostný pôstny deň vám želám!

Po "vynorení sa z angličtinového ošiaľu" sa pokúsim vrátiť aj k trochu častejšiemu písaniu na blog. Dnes je piatok vo Veľkom pôste, takže by nebolo zlé podľa tradície z minulých rokov pridať niekoľko fotografií zaujímavého spracovania krížovej cesty. Tento rok sa mi zatiaľ nepodarilo navštíviť kalváriu v exteriéri, aby som vám mohla priniesť obrázky umenia z prírody, hoci predsavzatie aspoň raz do týždňa sa v pôstnom období pomodliť krížovú cestu trvá. Darilo sa mi to (viac, alebo menej) zatiaľ hlavne v našom farskom kostole, prípadne u bratislavských františkánov. A práve odtiaľto - z františkánskeho kostola pochádzajú moje obrázky do tohto článku.

Keď som sa vybrala na modlitbu krížovej cesty k františkánom, nečakala som, že tu uvidím niečo hodné publikovania na blogu. Očakávala som "normálnu" spoločnú modlitbu pri zastaveniach tvorených tradičnými obrazmi, ktoré tu visia odkedy mi pamäť siaha. Modlitba to bola pekná pôsobivá - spolu s nepočujúcimi, ktorí mali následne "svoju" svätú omšu v priľahlej kaplnke. Ale prekvapili ma tieto drevené plastiky rozostavené po obvode kostola.

Nikde som nenašla viac informácií o nich. Neviem, kto je autor, neviem viac o myšlienke, ktorú zobrazujú, ani ich definitívne miesto určenia. Dozvedela som sa len, že budú vystavené v kostole do konca pôstu a potom ich odvezú na nové miesto. Výjavy zobrazujú stanice krížovej cesty, ale v každom reliéfe je zakomponovaná aj postava svätého pápeža Jána Pavla II.

A keďže viac informácií nemám, ukážem vám už len obrázky. Rozhodla som sa ich sem dať napriek tomu, že nie sú veľmi kvalitné - svetelné podmienky v kostole mi nedovoľovali s mojim mobilom (fotoaparát bežne do kostola nenosím) urobiť kvalitnejšie zábery.











Edit: 
Po troche pátrania na internete som našla aspoň túto krátku vetu: "V kostole je do konca pôstu vystavená vyrezávaná krížová cesta pána Stanislava Kľúčika, ktorá vznikala štyri roky a ktorá spája Kristovu bolestnú cestu s životným príbehom sv. Jána Pavla II." (Zdroj: www.frantiskani.sk - oznamy)

A nakoniec som našla aj stránku autora: artklucik.webnode.sk / via-crucis-joannes-pavlvs-ii Je to šikovný mladý muž zo Stredného Slovenska. 

Edit 2022: 
Táto vyrezávaná krížová cesta je už osadená pri obci Lokca - Krížová cesta Jána Pavla II.

Želám vám pokojné dni a radostné prežívanie tohoto pôstneho obdobia.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kalvárie, ktoré sme už navštívili (a zdokumentovali):

2011:
Nová Baňa
Banská Štiavnica (mimo pôstu - vrámci väčšieho výletu)
2012:
Doľany
Doľany ešte raz 
Hronský Beňadik
2013:
Vajnory
Marianka
2014:
Dolné Orešany 
Smolenice 
Trnava
Hliník nad Hronom 
Brestovany
Nitrianske Pravno - Solka 
2015:
Stupava, Kúty, Šaštín
Bratislavská Kalvária 
Bratislavský hradný vrch
Topoľčianky 
Dubová 
2016: 
Hronský Beňadik (znovu) 
Dvory nad Žitavou 
Mimo pôstu:
Báč 
Ostrov Krk (Croatia) 
Frauenkirchen, Annakapelle (Austria)
2017:
La Salette (France)
La Salette - bazilika (France) 
Lourdes (France)
Fatima (Portugal)
Frauenkirchen (Austria)
Annakapelle (Austria)
Mimo pôstu:
Licheň (Polska)
2018
Marianka v zime
Svätý Jur - Pustý kostolík
Kaplnka v DS Charitas, Bratislava
Kalvarienberg Eisenstadt (Austria) - zatiaľ len zvonku
2019
Drevené plastiky u Františkánov

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...