štvrtok 28. marca 2019

Ešte žijem :)

Dlho som sa neozvala. Tento mesiac bol pre mňa veľmi hektický. ... A na dôvažok som sa dala aj na štúdium angličtiny. Všetci okolo hovoria anglicky, tak som chcela aj ja. Aspoň rozumieť, o čom píšu ľudia mojej krvnej skupiny zo zahraničia. A občas sa môcť zapojiť do debaty bez obáv, že som napísala niečo celkom iné, než som zamýšľala.

Uplynulých šesť týždňov som teda intenzívne pracovala na svojom anglickom prejave. Šesť týždňov intenzívnej angličtiny. Tri krát do týždňa po 4 hodiny (Ut, Št, So). A medzi tým "a lot of homework". Na nič iné nebolo času (okrem nutných vecí, ktoré sa mi tiež teraz obzvlášť nakopili), len nejako zo zotrvačnosti prežiť. Moji spolužiaci si dávajú teraz len jeden týždeň odpočinku a pokračujú ďalšou úrovňou. Ja som sa rozhodla, že ma trochu potrebuje aj rodina a ďalší kurz si odkladám na niektorý ďalší termín.

Ale aby som úplne nevypadla z angličtiny, chcem sa neustále cvičiť a zdokonaľovať. Preto som sa nechala inšpirovať Klárkou zo Žabího rybníčka a začala som si písať "deníček" - anglicky! A aby som sa nemohla ulievať, hneď svoje pokusy zverejňujem na internete. Tu: My English Exercises Book. Sú to len také jednoduché krátke texty písané mojou začiatočníckou angličtinou. Každopádne za každú prípadnú korekciu chýb budem vďačná. Chcem sa učiť aj touto cestou!


A čím ďalším ešte žijem? Je toho veľa, ale  ukážem vám len niekoľko obrázkov. Ako každý rok, aj teraz som sa zapojila do "duchovnej adopcie nenarodeného dieťaťa". Znamená to, že deväť mesiacov sa budem modliť za niektoré počaté dieťatko, ktorému hrozí umelý potrat (už som na 13 týždni - deň 83). Len Boh vie, ktoré dieťa takto zachránim pre život, na mne je len to, aby som žiaden deň nevynechala a poctivo ho niesla celých 9 mesiacov vo svojom srdci. A tak pomáhala aj jeho rodičom, jeho matke, ktorá ho nosí pod srdcom, prijať ho, milovať ho a nájsť odvahu aby ho nechali narodiť sa a žiť život "ktorý mu pripravil Pán".

Nedávno som našla krásnu aplikáciu do mobilu (Adopt a Life), ktorá mi ukazuje, ako "moje duchovné bábätko" rastie, každý deň mi pripomenie čas modlitby a píše mi rôzne povzbudivé drobnosti o jeho vývoji. Z času na čas sa v tejto aplikácii objaví informácia, aké je už toto dieťatko veľké - ako čerešňa, ako jahoda, ako slivka, limetka, broskyňa, citrón... A ja som sa rozhodla, že si ho zakaždým nakreslím. Veru, rastie veľmi rýchlo a utešene. Už je to riadne "chlápätko ako buk"!

Zdroj: play.google.com/store/apps - Adopt a Life






Ďakujem za návštevu a želám vám radostný deň!


3 komentáre:

  1. Ta tvá anglicko-studijní stránka vypadá jako skvělý zdroj slovní zásoby! Díky, že si s tím dáváš práci.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Robím to hlavne pre seba. Aby som mala miesto, kde všetky tie slovíčka nájdem, až ich budem potrebovať. ;-)
      Pekný deň!

      Odstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...