utorok 8. januára 2019

Jesenné čriepky (My autumn bucketlist)


Môj zoznam jesenných plánov -
písaný v angličtine kvôli súťaži, a aby som sa učila jazyk.

Radostný čas vám všetkým želám!

V minulom príspevku som písala o našich letných radostiach, teraz je na rade jeseň.

Ešte vrámci "Veľkej letnej hry s angličtinou" bola jedna z úloh: Napíšte si svoj vlastný "bucket list". Popátrala som, čo to slovo vôbec znamená a zistila, že je to zoznam vecí, ktoré chcem stihnúť / urobiť / zažiť. Nemala som chuť písať si životné vízie s položkami ako: navštíviť nejakú exotickú krajinu, stretnúť sa s voľaktorou celebritou, či napísať knihu a stať sa slávnou... Ale napadlo mi, že aj môj zoznam letných radostí je vlastne taký "bucket list". A tak som si do súťaže vytvorila nový - jesenný zoznam.

A v tomto príspevku si chcem zaspomínať, ako som si z neho postupne odškrtávala jednotlivé radosti.

Prechádzka jesenným lesom.

24. 11. 2018 - Bukový les v Novej Bani

24. 11. 2018

24. 11. 2018

Upliesť jesenný veniec.

28. 10. 2018 - Veniec pre babičku

28. 10. 2018

28. 10. 2018 - kytička pre deda

28. 10. 2018

Zasadiť chryzantémy (na hrobe starých rodičov)

Na obrázku pre vás "len" chryzantéma, čo mi rastie a kvitne a balkóne.

Upiecť / variť / a jesť tekvicu

16. 11. 2018

16. 11. 2018

Ďalšie radosti nemám na fotografiách. Ale užila som si ich o nič menej:

- Zbierať spadnuté listy (a tie najkrajšie vylisovať pre ďalšie tvorenie). Žiaľ k výrobe obrázkov a jesenných pohľadníc už nedošlo. Kým som si našla čas, bola tu zima a do jesenného tvorenia sa mi už nechcelo.

- Zbierať gaštany (a vytvoriť z nich jesennú výzdobu). Podarilo sa mi nazbierať peknú kôpku. Dokonca som im včas za čerstva prirobila ušká z drôtu, už len zavesiť na balkón namiesto zvonkohry z mušličiek... Nasnežilo skôr, ako k tomu došlo.

- Brodiť sa popadanými listami. Milujem ten pocit, je jedno, či mi suché listy šuchocú pod nohami v lese, alebo na ulici v meste. Túto jeseň som si užívala každý chodník, kde listy padali rýchlejšie, ako ich mesto stíhalo zametať.

- Pozorovať dážď / pozorovať hmlu
- Jesť huby
- Vyšívať

Nestihla som:

- Vyrobiť obrázok z jesenných listov
- Vyrobiť a poslať jesennú pohľadnicu
- Zbierať huby
- Vyrobiť a púšťať šarkana
- Piecť (a jesť) zemiaky v pahrebe (alebo aspoň v rúre)
- Vyrezávať tekvicu
- Vyrobiť nové kŕmidlo pre vtáky (zatiaľ im musí stačiť miska na okne)

Z dlhodobejších cieľov som si splnila všetky:

Modliť sa ruženec - hlavne v októbri
(Samostatný príspevok s obrázkami výzvy Rosaryathon TU)

Absolvovať kurz angličtiny
Začať učiť deti hru na flautu

Prečítať knihu Oheň a nádej o Pierrovi Goursatovi.
(Obrázok použitý zo stránky www.emmanuel.cz

Navštíviť Paríž a Lisieux

Na jeseň sa nám zišlo aj zopár sviatkov, ktoré bolo treba náležite osláviť. Na obrázkoch aspoň niečo málo:

Spomienka na všetkých verných zosnulých ("dušičky")
(Krypta v kostole Františkánov v Bratislave)

Celých 8 dní som venovala modlitbe a získavaniu odpustkov za zosnulých.

Pri tej príležitosti som objavila aj nový pamätník nenarodeným deťom
na múre kláštora kapucínov pri Starom rozhlase.
(Viac o tomto pamätníku na stránke 40dnizazivot.sk)

Detail.

Oslava patrónky nášho kostola - sv. Alžbety Uhorskej

17. november priniesol aj iné výročie.
(Reportáž o prechode cez "zatvorené hranice" je TU - link)

A to je nateraz posledná fotografia.

Želám vám radostné - tentoraz zimné dni. A nech sa vám darí nachádzať radosť každý deň!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...