sobota 14. januára 2017

Rok 2017 - Plány, vízie, očakávania (3. časť)

V predchádzajúcich dvoch článkoch: Rok 2016 - Rok milosrdenstva (1. časť) a Rok 2016 - Dlhodobé projekty (2. časť) som spomínala na to, čo mi priniesol minulý rok. Teraz by som chcela upriamiť pozornosť dopredu na začínajúci rok 2017. Čo ma čaká? Na čo sa môžem tešiť? Čo by som chcela dosiahnuť? Akým smerom sa uberať?

Sú to iste vážne otázky a vyčerpávajúcu odpoveď na ne zatiaľ nemôžem dať. Ale môžem a určite chcem aspoň načrtnúť, na čo chcem počas tohto roka upriamiť pozornosť.


Rok Fatimy

Tento rok si budeme pripomínať sté výročie zjavení vo Fatime. Mária je pre mňa veľmi dôležitá, je mojou nebeskou Matkou a nádherným príkladom ako nasledovať Ježiša. Mamička ma zasvätila Božej Matke ešte pred narodením - hneď ako sa dozvedela, že čaká dieťa a sama som si vybrala birmovné meno podľa tejto nádhernej svätej. Dokonca všetky významné dátumy (napr. dátum svadby) som sa usilovala stanoviť na sviatky Panny Márie a na svadobnom oznámení sme mali ako motto jej takmer jediné slová zachytené v Evanjeliách: "Urobte všetko čo vám povie" (Jn 2,1-11)

Aj preto chcem tento rok využiť čo najlepšie (podobne, ako sme čerpali zo zásob Božieho milosrdenstva počas minulého jubilejného roka). Okrem iného plánujeme na budúci rok cestu do Fatimy. Som za túto možnosť nesmierne vďačná, pretože som dlho neverila, že by som sa niekedy mohla dostať do tak vzdialených krajov v Portugalsku. Určite sa po návrate podelím o svoje dojmy aj s vami.

Zatiaľ vám, ktorí sa tam možno nedostanete, alebo naopak ste už vo Fatime boli a chceli by ste si pospomínať, ponúkam link na stránku, kde môžete pozorovať cez on-line kameru, čo sa práve deje vo fatimskej Kaplnke zjavenia. Ja tam už druhý deň nakúkam a je to veľmi zaujímavé. Aj keď je väčšinu dňa kaplnka asi prázdna a nehybná, podarilo sa mi včera aj dnes natrafiť na svätú omšu v portugalčine. Skúste, možno sa pošťastí aj vám. [link na stránku je tu]

Ďalšie možnosti, ako sa počas celého roka viac priblížiť Božej Matke a jej Synovi, objavím asi postupne. Skúsim si napríklad zohnať dobrú knihu o duchovnom odkaze Fatimy a sestry Lucie, aby som ju mohla postupne čítať. Aj o tom vás budem priebežne informovať.

Stránka s náhľadom do Kaplnky zjavenia vo Fatime

Občas tu natrafíte na sv. omšu, alebo inú pobožnosť


Motto na rok 2017

Motto na tento rok, ktoré mi pomôže kráčať "vpred", by som tiež chcela vybrať z mariánskej spirituality. Očakávam, že mi pomôže Božie slovo, ktoré si vytiahnem z košíka počas stretnutia mladých On je živý s komunitou Emanuel, ktoré sa bude konať už tradične počas polročných prázdnin (3. - 5. februára 2017) v Nitre. (Viac informácií o stretnutí - ojz.emanuel.sk)

Ale už teraz cítim, že ma oslovuje druhé tajomstvo radostného ruženca: "Ježiš, ktorého si Panna pri navštívení Alžbety v živote nosila." (Porov. Lk 1,39-56)

Minulý rok som sa usilovne "ponárala do Božieho milujúceho Srdca". (Motto: "Práve takúto ťa milujem." - odkaz na minuloročný článok) Pretože moje úbohé malé srdce nemôže mať dosť lásky pre všetkých, ktorí ju okolo mňa potrebujú. Aby som mala dosť pre nich, ale aj pre seba, musela som čerpať - zo zdroja, z ktorého nikdy neubúda. Silno som si v tomto Roku milosrdenstva uvedomovala, ako veľmi som milovaná. Vždy a všade a za každých okolností. Nech sa okolo mňa, či vo mne deje čokoľvek, som milovaná a vždy budem. Nemôžem to zmeniť ničím čo urobím, ničím čo poviem, ani ničím čo zanedbám... Nemôže to zmeniť ani nikto iný, tým čo o mne povie, ako sa ku mne správa, alebo čo si o mne myslí... Boh ma vždy bude milovať svojou nekonečnou a bezpodmienečnou láskou. Môžem sa na neho spoľahnúť a vždy nachádzať útechu v jeho nekonečne milujúcom srdci.

Teraz by som chcela urobiť krok ďalej. Vykročiť k ľuďom. Nielen nachádzať útechu a bezpečie v Ježišovom srdci pre seba, ale spolu s Ním kráčať a Jeho (a Jeho lásku) niesť ku každému, koho v živote stretnem. Tak ako Mária niesla Ježiša v srdci i pod srdcom, keď sa vybrala navštíviť príbuznú Alžbetu, chcem aj na niesť Ježiša - vždy a všade - kamkoľvek pôjdem. Chcem aj ja vykročiť spolu s Máriou k blížnym, ktorí potrebujú moju službu a sálať na nich Ježišovu lásku. Aby aj oni pocítili Jeho blízkosť ako Ján Krstiteľ v lone Alžbety a aby aj oni mohli zajasať v jeho prítomnosti, ako Alžbeta, keď ju naplnil Duch Svätý potom, čo začula Máriin pozdrav. (Lk 1,39-44)

Ak by som to mala vyjadriť jedným slovom, je to slovo NIESŤ. 
Niesť = mať + ísť. 

Stretnutie On je živý, 3. - 5. 2. 2017 v Nitre

Pôst 2017 - Heslo dňa

Takým "krokom", ako niesť Ježiša k ľuďom, môže byť aj pripravovaný zošitok "Pôst: Heslo dňa".

Minulý rok sme prežívali pôstne obdobie aktívnym spôsobom. Každý deň sme si nielen prečítali úryvok zo Svätého Písma, nielen sme sa nad ním zamysleli a zavesili sme si na dvere obrázok (pôstny kalendár)... ale každý deň sme sa rozhodli splniť tiež jednu malú úlohu, ktorá nám počas dňa aj fyzicky pripomenie, nad čím chceme rozjímať. Pridalo sa vtedy ku mne viacero ľudí, čo ma veľmi potešilo.

Aby sme neboli všetci pripútaní na internet vždy, keď budeme chcieť prežívať pôstne myšlienky, začala som pripravovať brožúrku vo formáte pdf. Pokročila som s ňou, ale žiaľ ešte stále nie je hotová. Mám asi tak mesiac do nového pôstu, aby som ju definitívne dokončila a pustila do sveta - k všetkým ľuďom, ktorí o ňu prejavili záujem.

Ak by ste aj vy chceli mať doma podobnú pomôcku, môžete zapísať svoju emailovú adresu do tohto formulára: [link na formulár]. Čo najskôr vám odpíšem, že som váš záujem zaregistrovala, takže si prosím skontrolujte svoju schránku, či naša komunikácia dobre a obojsmerne funguje.  Ak by vám nič neprišlo, pravdepodobne váš e-mailový klient uložil môj e-mail do nejakej tajnej priehradky - určite sa mi ozvite inou cestou, aby sme to dali od poriadku.

Pripravujem "pôstny kalendár" vo verzii pdf

Ešte sa na tom pracuje...

Nová kniha od Ann Voskamp

Napokon mi veľkú radosť urobila nová kniha od Ann Voskampovej. Je to akési pokračovanie knihy 1000 darov, kde nás učí nachádzať radosť a Božie dary (dôvod na vďačnosť) v každej chvíli života a v každej (naozaj v každej!) situácii.

Teraz by sme mali pokročiť trochu ďalej a Božie dary nielen vyhľadávať, ale sami tvoriť. Vlastne my sami sa môžeme stať darom pre druhých. Ako na to, nám Ann vysvetľuje v knihe "The Broken Way" (Rozbitá cesta), ak som názov a sprievodné slová od Ann preložila správne. (Vidím, že sa tu znovu objavuje myšlienka vykročiť k ľuďom a niesť (priiesť im) Ježiša, lásku, radosť...)

Vydavateľstvo Kumrán.sk už začalo túto knihu prekladať a zaradilo ju do edičného plánu na rok 2017. Teším sa a doslova sa nemôžem dočkať. Zatiaľ aspoň znovu čítam doteraz jedinú knihu Ann Voskampovej, ktorá vyšla v slovenčine - Tisíc darov. Ale až vyjde jej pokračovanie, určite môžete očakávať nejakú súťaž o jeden výtlačok. Uvidíme, čo sa podarí zorganizovať. 

Nová kniha od Ann Voskampovej

Teším sa na všetko čo mi prichádzajúci rok prinesie. Mám plány, mám svoje predstavy, mám očakávania. Mám vytýčenú cestu, po ktorej sa chcem uberať. Ale cítim aj slobodu k veciam nečakaným (a možno neželaným).

Želám aj vám krásne a požehnané dni počas celého roka 2017 (a všetkých ďalších).


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...