piatok 6. januára 2017

Rok 2016 - Rok milosrdenstva (1. časť)

Prelom rokov. Čas bilancovať. Čo sme prežili, čo sa podarilo, čo nás čaká v tom ďalšom roku... Za čo som v roku 2016 vďačná.

(Tento článok som začala pripravovať už na Silvestra. Ale nakoniec som nezvládla ani len vybrať všetky fotografie. Telo si vypýtalo úplný odpočinok a odmietalo sa sústrediť na čokoľvek okrem liečenia sa. Preto píšem až dnes.) 

Jubilejný svätý rok milosrdenstva

Tento rok bol veľmi výživný na zážitky, zmeny, výzvy, dary... Prežila som v ňom tak veľa, dostala som tak veľa!

Celý tento rok sa niesol v znamení Božieho milosrdenstva. Pápež vyhlásil Rok milosrdenstva. Po celom svete sa otvorilo mnoho Svätých brán milosrdenstva. Mohli sme Jeho milosrdenstvo prijímať plnými priehšťami a takisto sa rôznymi cestami učiť milosrdenstvu - voči sebe i voči blížnemu, voči blízkym i k vzdialenejším.

A to je možno tá najdôležitejšia myšlienka, ktorú som sa v tomto roku naučila: Aby som sa nesnažila prinášať svetlo Božej lásky len tým, ku ktorým si myslím, že ma Pán posiela a sú niekde ďaleko. Aby som nezabúdala na tých, ktorých mám hneď vedľa seba. Na svoju rodinu, svojich blízkych priateľov, na tých najbližších. 

Mapa Brán milosrdenstva, ktoré sme navštívili
(darček od Ježiška)


Hronský Beňadik (tu som pochopila,
prečo chcem prechádzať cez brány milosrdenstva)

Vo Svätom roku milosrdenstva bolo po našej zemi otvorených mnoho Brán milosrdenstva. Ani som nečakala, ako veľmi ma prechádzanie cez tieto brány zmení a obohatí. Začali sme poskromne. Najprv jedna (Františkánsky kostol v Bratislave), pretože do tohto kostola chodievame často. Kostol v Novej Bani navštevujeme vždy, keď sme na chalúpke, preto nečudo, že jeho brána bola druhou v poradí. Potom niektoré ďalšie kostoly v Bratislave (Dóm sv. Martina, Gréckokatolícka Katedrála Povýšenia Pánovho Kríža)... a v pôstnom období kalvária a benediktínsky chrám v Hronskom Beňadiku. Tu niekde sa zrodila túžba navštíviť tento rok viac Svätých brán na rôznych miestach a prejsť cez ne. (Nielen o tom píšem v článku: http://letitia-tiba.blogspot.sk/.../brany-milosrdenstva.html)

Rím - Santa Maria Maggiore - Porta Santa (Svätá brána) 

Veľkonočná nedeľa na Námestí sv. Petra

Som vďačná za možnosť prežiť Veľkú noc vo Svätom meste Ríme (link, link, link, link) a prejsť cez všetky štyri rímske Sväté brány (link, link, link, link). Aj za mnohé ďalšie kostoly, ktoré sme vďaka tomuto rozhodnutiu navštívili. Boli to pútnické miesta v blízkom i vzdialenom okolí. V plánovaní i uskutočňovaní výletov nás ešte viac inšpirovala Výzva 40 brán, ktorú som si dala niekedy na jar.

Chcela som do konca Roka milosrdenstva navštíviť a prejsť aspoň 40 rôznych Svätých brán milosrdenstva. Výzva ma zaviedla na mnohé miesta. A nakoniec sa mi podarilo navštíviť nie 40, ale 60 rôznych brán. Ak nepočítam tie štyri, ktoré sme našli zatvorené a nepodarilo sa mi cez ne prejsť.

Marianka

Terany

Turzovka - Hora Živčáková

Výzva - prejsť aspoň cez 40 Svätých brán

Výpravy do zahraničia:
Vďaka tomuto cieľu sme nezaháľali ani v zahraničí. Navštívili sme niekoľko Svätých brán (a zaujímavých miest) u našich susedov (Olomouc, Svatý Hostýn, Velehrad, niekoľko miest v Rakúsku - link, link, link, či Maďarsku). Ale aj pri plánovaní cesty k moru sme usilovne hľadeli do mapy, kým sme nenašli zopár zaujímavých cieľov (Celje a Petrovče v SlovinskuJurandvor a Krk v Chorvátsku).

Celje - Slovinsko

Svetište Majke Božej Goričke - Jurandvor, Chorvátsko


Poľsko:
Nakoniec sme sa vypravili aj do Poľska. Hlavným cieľom našej cesty bol Krakov - kde sa okrem iného nachádza kláštor sv. Faustíny Kowalskej, ktorá sa zaslúžila o rozšírenie povedomia a úcty k Božiemu milosrdenstvu.

Vadovice - Kostol sv. Petra apoštola

Krakov - Wawel 

Krakov - bazilika na Waweli

Krakov, Lagiewniki Kláštor kongregácie Sestier Božieho Milosrdenstva

Vidím, že som sa hodne rozpísala. Je najvyšší čas písanie prerušiť a o ďalších projektoch a daroch tohto roka napísať zase zajtra. Zatiaľ vám už len ukážem mapu, na ktorej je vyznačených všetkých 60 Brán milosrdenstva, ktoré sme navštívili (klikni pre zväčšenie):


Články o jednotlivých navštívených Bránach nájdete na tejto stránke: http://www.mojakomunita.sk/.../vyzva-40-bran/
Súhrnný článok so zoznamom Svätých brán, ktoré sme navštívili je tu: http://letitia-tiba.blogspot.sk/...vyzva-40-bran
Tu je vysvetlenie, prečo chcem prechádzať cez Sväté brány a tiež zoznam všetkých slovenských Brán milosrdenstva: http://letitia-tiba.blogspot.sk/2016/04/brany-milosrdenstva.html

Želám vám krásny čas, požehnaný rok a veľa milosrdenstva v srdci i vo vašom okolí.


PS: Pokračovanie spomienok na rok 2016 nájdete tu: Rok-2016-dlhodobe-projekty-2-cast.html

5 komentárov:

  1. Do nového roku přeju hlavně zdraví ;)
    Krásně jste cestovali a jsem ráda, že se Olomouc, Velehrad a Hostýn líbili ;) Máme to za rohem, rádi tam chodíme.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pochopila jsem, proč chcem procházet Brány milosrdenství...nenašla jsem tady odpověď :-)))...ale možná je příliš niterná, osobní:-)))krásné ohlédnutí:-)))krásné:-))) děkuji K

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Prečo chcem prechádzať brány milosrdenstva... Asi by to bolo na dlhšie. (Pochopila som to v Hronskom Beňadiku, ale viac o tom píšem tu: http://letitia-tiba.blogspot.sk/2016/04/brany-milosrdenstva.html )

      Vďaka za návštevu a milý komentár.

      Odstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...