sobota 24. novembra 2012

Vianočné pohľadnice? Tie naše vyrobili nevidiaci.

Od dnes za mesiac už budú Vianoce. O týždeň začína advent. Včera sa v Bratislave začali vianočné trhy. Aj záujem o vianočné nápady na mojom blogu stále stúpa.
A tak som sa v posledných dňoch tiež zamyslela, aké pohľadnice budem posielať tento rok. Budeme ich vyrábať sami? Akou technikou? ... Ale dnes pri prechádzke mestom sme na trhoch stretli stánok, v ktorom ponúkali pohľadnice vyrobené žiakmi školy pre nevidiacich a slabozrakých. Dobrovoľný príspevok bude použitý na nákup pomôcok pre nich.


Ten nápad sa mi zapáčil. Už skôr som v centre pre nevidiacich a slabozrakých videla nástenku ich výtvarného krúžku. Zaujali ma výrobky ľudí so zrakovým postihnutím, ale najkrajšie veci vyrobili vraj účastníci, ktorý vôbec nevidia. Obdivujem ich. Aj ľudí, ktorí sa im venujú, aby umožnili aj nevidiacim, vyjadriť svoj výtvarný talent.



A tak som neodolala a zopár pohľadníc som kúpila. Najviac ma zaujali tie, na výrobu ktorých ich tvorcovia použili papier s plastickým brailovým písmom.

Odchádzala som spokojná. Nielenže som mohla podporiť niekoho, kto to potrebuje, ale odnášala som si krásne a nápadité darčeky (pozdravy) pre svojich vzdialených blízkych.


Želám aj vám radostné a pokojné prípravy Vianoc. A hlavne  pokoj v rodinách i v srdci.
Letitia.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...