sobota 18. februára 2012

Už sa fašiang kráti...

...už sa nenavráti.

Máme tu posledný fašiangový víkend, najbližšia streda je už Popolcová.
Aby sme si viac uvedomili toto striedanie liturgických období, rozhodla som sa, že skúsim upiecť tradičné fašiangové šišky.

Odkrojky sme tiež vypražili - a boli veľmi dobré. :)

Vždy som kysnuté cesto tak nejako ignorovala, možno som sa ho bála. No a šišky mi ani nijako zvlášť nechutili, keď som sa k nim náhodou dostala. Takže som sa o podobné kúsky veľmi nesnažila. Až teraz - neviem, čo mi to vošlo do hlavy, ale som rada.


Šišky sa podarili. A ako som sa ich "bála", tak som zistila, že je to vcelku jednoduché. Len pri samotnom vyprážaní je dobré ak sú dvaja - s najdrahším sme si to patrične užívali. ;)
A čo sa týka chuti - vôbec neboli tak mastné, ako poznám napr. z obchodu.  Bola som až prekvapená, ako do mňa (do nás všetkých) padali. Na to, že by som si mohla urobiť "obrázok na pamiatku" som si spomenula až keď ich ostalo už len pár.


Recept som našla v kuchárskej knihe po mojej babičke. Bol na strane 170 medzi ostatnými fašiangovými jedlami. Recept mal nadpis "Jednoduché šišky" - myslím, že ma povzbudil aj ten názov - a potešilo ma, že sa do cesta nedáva žiadny tuk. Aj preto je výsledok menej mastný.

Všetkým vám želám radostnú nedeľu a užite si posledné fašiangové dni.
Leti.

1 komentár:

  1. Leti, usmievam sa popod fúz, ku kysnutému cestu mám podobný vzťah:) Vyzerá, že sa vám šišky podarili - krásne narástli, nepridala by si ten receptík, ešte by som ho snáď do stredy stihla vyskúšať:))Gabi

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...