štvrtok 9. januára 2014

Kŕmime vtáčiky


(nielen takto)



Konečne máme na chalúpke už aj pravé drevené vlastnoručne vyrobené kŕmidlo. Také klasické z doštičiek. Vyrábal ho môj najdrahší spolu so synom. A takto sa nám nové kŕmidlo pýši na pozemku.






Ale ešte predtým som vyrábala iné - jednoduché kŕmidlo s veľkým zásobníkom.

V poslednom čase chodievame na chalúpku veľmi poriedko a tak treba nasypať vtáčikom veľmi veľa zrniek, aby im vystačilo do nášho budúceho príchodu. Preto som okrem lojových guliek povešaných po stromoch robila aj kŕmidlo z kvetináča.


Pravda, pôvodný tip [link], z ktorého som sa inšpirovala bol z poctivého hlineného črepníka, ale tentoraz som si to zjednodušila. Použila som plastový kvetináč, v ktorom sme si na chalúpku onehdy priniesli nejaké sadeničky. A takisto plastovú podmisku ako tácku na vysypané zrnká i vrchnák na ochranu zásob pred nepriazňou počasia, či pažravých živočíchov.



Nakoniec som tento zásobník potravy ani nezavesila, nechala som ho položený na pníku pod strechou verandy. Myslím, že naši vtáčikovia ho tam nájdu. A aspoň ho nebude vietor (ktorý býva niekedy na našom kopci naozaj divoký) priveľmi hompáľať - a vysýpať. Len dúfam, že kamene, ktorými som ho zaťažila, sú dosť ťažké, a neodfúkne mi celé kŕmidlo preč. Uvidíme nabudúce.




Postup je celkom jednoduchý. Väčšia podmiska slúži ako podklad na vysypané zrnká. Na nej je položený kvetináč ako zásobník. Na boku kvetináča som vyrezala väčšie dierky, ktorými sa vysýpa zrno zo zásobníka na misku. Do vnútra kvetníka vložíme ťažší kameň na zaťaženie a nasypeme zásoby zrna. Prikryjeme ďalšou miskou, ktorú tiež zaťažíme. Ja som na vrchnák priviazala drôtom ďalší kameň. Dúfam, že to bude stačiť.
Ak chceme kŕmidlo zavesiť, namiesto zaťaženia prevlečieme stredom všetkých častí drôt na ktorý ho zavesíme (takto).


Zatiaľ som s mojim kŕmidlom spokojná. Ale k budúcemu roku asi vyrobím aj "poriadne" z keramického kvetináča. A tiež sa chystám na leto vyrábať napájadlo - takisto z keramických záhradkárskych potrieb.




A aby mali vtáčkovia ešte väčší výber, naplnila som slnečnicovými semienkami aj sieťku od cesnaku. Skúšala som aj iné sieťky s väčšími okami, ale zo všetkých iných zrniečka vypadávali, len tá cesnaková vyhovovala. Dúfam že sa mojim operencom podarí aj z takej hustej sieťky vydolovať nejaké krmivo. Na balkóne mám podobnú guľu a sýkorky na nej vytrvalo zobkajú. Budem ich pozorovať aj naďalej a hlavne sledovať, či krmiva ubúda.


 A čo vy, kŕmite vtáčiky? Podelíte sa s nami o svoje kŕmidlá?

______________________________
Pozrite si aj ďalšie články z rubriky Kŕmidlá pre vtáky

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...