piatok 15. septembra 2023

Vďačné leto 2023

 

Želám vám radostný (podľa kalendára ešte stále) letný deň!

V posledných mesiacoch som sa odmlčala, ale teraz už je čas dohnať resty a ukázať vám aspoň niečo z toho, ako som tohoročné leto prežívala. Ako je už zvykom, snažila som sa, aby nosnou témou pre mňa bola aj toto leto vďačnosť. Ďakujem Lenke, ktorá mi tento zvyk pripomenula ešte skôr, ako som ho začala prezentovať ja. A ospravedlňujem sa vám, ktorí nesledujete sociálne siete, že som včas o projekte Vďačné leto 2023 nenapísala aj sem na blog. Moje (a nielen moje) príspevky na túto tému ste mohli sledovať na Instagrame ale tiež na Facebooku. A teraz si mnohé obrázky a myšlienky môžete pozrieť spolu na jednom mieste tu v blogu.


Už po tretí raz som sa zapojila do projektu Prečítané leto. Predpokladám, že aj o tom tu čoskoro pribudne samostatný článok. Zatiaľ len toľko: Som vďačná za každú prečítanú knihu. Za spoločenstvo ľudí, ktoré sa vytvára napríklad aj takýmto spôsobom. Cez sociálne siete, cez rady a tipy na knihy a aktivity, cez zdieľanie prečítaných kníh a myšlienok, ktoré si z nich odnášame.... 

A ak vás zaujíma, ktoré knihy som (nielen v rámci Prečítaného leta a nielen tento rok) čítala, kliknite na stránku "Čítam, čítala som, budem čítať". Zoznam kníh naplánovaných (a prečítaných) v projekte Prečítané leto nájdete, keď tam prerolujete úplne dolu. 


Ďalším, pre mňa už obvyklým, letným projektom je "Nakreslené leto". Alebo presnejšie Letný (resp. cestovný) denník. Tentoraz som si ho založila už s prvým oteplením a blížiacimi sa prázdninami niekedy v máji. A hoci časom, keď prázdninové aktivity naberali stále vyššie obrátky, som už nestíhala zaznamenávať a ostalo mi tam vééééeeeľmi veľa restov, môžem si pri jeho listovaní spomínať aj na veci, ktoré tú vôňu leta prinášali už koncom školského roka. 



Hneď na úvod prázdnin sme si dopriali trochu cestovania...


8. júla 2023
Som vďačná... za každý prežitý deň. A dnes zvlášť za nedávne dni, ktoré sme prežili na cestách. Ďakujem za každý šťastný kilometer, za šťastný návrat domov, za každý deň, za všetky chvíle, radostné, aj tie ťažšie, za čas prežívaný spolu, za miesta ktoré sme navštívili, za všetky veci ktoré sme videli a zažili...

#nacestach #spolu #rodina




... a trochu rodičovskej hrdosti. 

#graduation

Trochu radosti a dobrej chuti...

Moja prvá bezalergénová zmrzlina - sorbet v uliciach Liége

#somvdacna
... za sorbet (zmrzlina bez alergénov mlieka, vajca, sóje).
#zmrzlina #sorbet #liege #liège

(Zatiaľ zdieľam také "drobnosti". "Velké" veci, ako napr. návšteva sv. Evy v jej rodnom Liège 💛 budem spracúvať postupne.)

Domáca zdravá "zmrzlina" doma na balkóne

(10. júl 2023) 
Som vďačná - za dobré jedlo.

Napríklad aj za takúto domácu "zdravú zmrzlinku" (rozmixované mrazené višne s trochou medu a mätou, prípadne aj s orieškami).
Za farby na tanieri.
Za ľudí, s ktorými si môžem dobré jedlo vychutnávať spoločne.
Za ľudí, ktorí sú ochotní mi niekedy dobré jedlo pripraviť.
A za ľudí, ktorým môžem (potrebujú aby som) pokrm pripravovať ja.
Som vďačná za príjemné prostredie na jedenie (napr. náš balkón).
Za chuťové poháriky a možnosť rozoznávať rôzne chute.
...

Ďakujem že si konečne dokážem užívať jedlo bez stresu a rozhodovacej paralýzy. Že mám "jednoduchý návod" na každý chod dňa. Že mám konečne z jedenia radosť. Som vďačná za pomoc odborníkov (Nutriadapt). Určite ďakujem aj za zmenu postavy a úpravu zdravotných ukazovateľov... A nakoniec som vďačná aj za tie alergie, čo ma donútili vyhľadať odbornú pomoc.

Verím, že "tým, čo milujú Boha, všetko slúži na dobré". 😋 A som za to vďačná.




14. Júl - žlté dary

Som vďačná za každý kvietok na mojom balkóne. A za celý balkón, že na ňom môžem sedieť, hoci aj v tejto chvíli.
Som vďačná za žlté slnečnice v dedkovej záhrade. A za všetky plody, ktoré mu tam rastú. Za čas so širšou rodinou. Za to ze ich máme...
Ďakujem za žltú kukuricu. Za jej chuť a výživnú hodnotu. Aj za výrobky z nej, ako napr. kukuričné placky, ktoré práve chrumkám. Za žltý tanierik a nožík... žlté zemiaky...
Za žltú sponku vo vlasoch. (A za to že mám vlasy, do ktorých si ju môžem zapnúť.) Za sponku so žltými kvetmi, ktorú som si sama zdobila na duchovnej obnove...
Za žlté slnko. A žlté svetlo lampy, keď ju přepneme na večerný režim...


16. júl - Visiace dary

(23. júl 2023) 

Som vďačná za...
Chalúpku. Čas. Prítomnosť. Prírodu. Rodinu. Vône. Farby. Život. Bzukot. Úrodu (aj keď maličkú)....






(23. júl) A do tretice #dnesdakujem za to, že "ovocie, ktoré dostávam je vždy to najlepšie". Veď som ho dostala od Prozreteľnosti!

Keď nájdem iné ovocie než to, ktoré som si vysnívala, sama sa môžem rozhodnúť, či sa toho prvého vzdám, aby som si mohla vychutnať to skutočné, ktoré som dostala. Alebo "pošlem svoju dušu, za dobrom, ktoré som očakávala a tým spôsobím, že skutočné ovocie bude bez chuti, pretože pri jeho jedení budem myslieť na to druhé, ktoré som nenašla." (parafráza C. S. Lewis: Perelandra)


#somvdacna za spoločné chvíle, radosť, hru, spoločný smiech, schopnosť baviť sa, pohyb, objavovanie nového... a nakoniec aj za ten zrušený koncert, namiesto ktorého sme dostali niečo iné.

Výlet do Banskej Bystrice






26. júl 2023
Dnes ďakujem za... 

Sv. Annu, babičku Pána Ježiša, našu rodinnú patrónku, ženu, ktorá porodila a vychovala Pannu Máriu, vzor materstva, orodovnicu našu...
Za sochu sv. Anny v Novej Bani. Za jej sochy a obrázky na rôznych miestach Slovenska. Za oltár v novobanskom kostole. Za modlitbu, i za levanduľu zo záhradky - pre svätú Annu, aj pre moju babičku Annu.
Som vďačná za moju babičku Annu. Za všetko čo ma naučila a čím ma obohatila. Aj za lásku a úctu k sv. Anne. 💜🙂💜

Oltár Svätej rodiny a sv. Joachima a Anny
v novobanskom kostole narodenia Panny Márie.
 

Levanduľa pre sv. Annu
Socha v Novej Bani, pri Suchom Mlyne


Levanduľa pre moju babičku Annu


(15. júl 2023) 
Som vďačná - za život.

Minulý, prítomný, aj budúci.
Som vďačná, že smiem žiť na tomto svete (to nie je samozrejmosť). A že mám nádej na život večný. Ďakujem za každého človeka. Zvlášť za tých, s ktorými sa nám stretli cesty. Za moju mamu. Za starých rodičov. Krstných rodičov. Príbuzných. Známych. Priateľov. Blízkych. Aj vzdialenejších. Za mojich predkov a predkov môjho muža.... Za všetko, čím obohatili môj život, a tento svet... Za môjho deda, ktorý mal včera výročie a ktorého sme boli s mužom po práci navštíviť. (Aj za ružičku, ktorá začala zo semienka rásť na jeho hrobe.) 💛
Za ľudí, ktorých stretávam každý deň. A za tých, ktorých ešte len stretnem. Ďakujem za nový život, ktorý práve teraz niekde klíči. Za džavot detí. Za ich radosť a entuziazmus. Za ďalšiu a ďalšiu generáciu... a že to s nami Boh ešte nezabalil. 😁



#dnesdakujem
... za možnosť byť pre niekoho darom.
Za silu poslúžiť.
Za dar radosti.
Za dar modlitby.
Za večernú modlitebnú prechádzku.
Za čas modlitby.
Za silu modlitby.
Za ticho v duši (aj v hluku večerného mesta).
Za ochotu niesť si navzájom kríže...
Za Jeho neustálu prítomnosť.



6. august: Dary vo vode

Dážď
Po daždi
Pod strechou
Odraz
Church
Kostol
Cirkev
Obeta
Pomoc
Ochota
Cesta
Dar
Vďačnosť
Dar byť darom
...


21. august: 
Dnes som vďačná za:

Radosť, napriek bolesti
Rodinu, čo ma miluje
Život (už xx rokov)
Plánovanie oslavy (ktorá musela byť pre chorobu zrušená - ale vedomie lásky a pozornosti ostalo)
Darčeky (tieto lego-kvietky) 🙂
Krémeše (konečne po roku som dostala pravé aj keď vegánske krémeše. Mňam! 😋)
A tiež za to, že sa nemoc rýchlo (aj keď intenzívne 🥴) vybúrila a zajtra sa už hádam budem môcť vrátiť do práce.
...
Je toho veľa za čo som a za čo môžem byť vďačná. Či práve prežívam radostné chvíle, alebo ma niečo trápi. Dokonca aj keď plačem. To nevadí. Ja viem, že Boh ma nekonečne miluje a z Jeho ruky dostávam len to dobré. ❤️

Sv. omša v prírode pri kaplnke P. Márie


Aj túto pieseň sme spievali. Poznáte?

Piknik po sv. omši

(26. august 2023)

"Zasväťte sa Panne Márii. Ona vás bude chrániť a zastávať v živote i v hodine smrti..."

Takto nejako sa nám prihováral kňaz na svätej omši v prírode - pri obnovenej drevenej kaplnke Nepoškvrnenej Panny Márie.

Svätá omša tu býva len raz do roka v sobotu po sviatku Nanebovzatia Panny Márie. Toto bol už tretí rok. Ale reliéf Panny Márie tu visel na strome už mnoho rokov pred tým a v auguste 2022 dostal krásnu novú drevenú kaplnku. (Už dlho sa chystám na podrobnejší článok o tejto a ďalšej podobnej kaplnke. Dúfam, že sa mi už čoskoro podarí dokončiť ho.) Som vďačná, že som sa aj ja mohla zúčastniť tejto svätej omše. Panna Mária, oroduj za nás, ktorí sa k tebe utiekame a za celé Slovensko.

#drevorezba #putujemesmatkou #neposkvrnenesrdcepannymarie



27/8/2023 
Som vďačná za...

Vodu.
- v pohári so spomienkami
- čo uhasí smäd
- v ktorej si opláchnem tvár
- ktorá ma ochladí
- ktorá spláchne alergény
- ktorá napojí zem

Za oči, čo vidia, aj keď len cez štrbinku, čo mi alergia dovolí.
Vreckovky.
Za audioknihy, čo môžem počúvať, keď nevládzem čítať.
Za nahovorené Slovo Božie.
Za nové slúchadlá.
Za prácu, ktorá mi dáva zmysel.
A za čas, keď nemusím byť v práci.
...
Za istotu, že všetko z Pánových rúk nám slúži na dobré.




Som vďačná... 

Za čas s rodinou. Za chvíle zábavy. Za priestor, kde môžeme byť spolu. Za spoločné zážitky. Za radosti, i chvíle, keď je ťažšie sa dohodnúť... Za vzduch. Prírodu. Výhľady. Za rôznorodú slovenskú krajinu. Krásny kraj, v ktorom máme chalúpku. Za prechádzky a výlety. Za pohyb. Aj za fotografie získané z dronu...








A už sa pomaly dostávame na koniec letných prázdnin. Ďalšie myšlienky už smerujú k novým začiatkom (napr. pracovným) a k nášmu okrúhlemu výročiu (o ktorom som vám písala minule). Teraz vám už len chcem zaželať radostné dni, pokojné noci a nech slnko vo vašej duši nezapadá ani keď sa teplé letné dni skončia. 


4 komentáre:

  1. Teď jsi byla rychlejší ty, ale já už mám rozepsaný koncept. :) Ty stolní hry vypadají zajímavě (a složitě).
    Budou fotky z dronu?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď získam súhlas majiteľa autorských práv. :-D

      A už sa neviem dočkať toho tvojho blogu. :-)

      Odstrániť
  2. Asi to budu mít ale kratší. Něco jsem lovila z paměti, ale už nedokážu zrekonstruovat, co bylo o prázdninách. (Já už totiž nevím, co bylo minulý týden.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veď ani ja nemám sloniu pamäť. V princípe som sem nasypala fotky, čo som za celé leto nazbierala a hodne som kopírovala myšlienky z Instagramu. 😎

      Odstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...