sobota 24. septembra 2022

Ružencový október: Pridáte sa?



Radostný deň vám všetkým želám! 

Neviem, či starnem, alebo je to množstvom aktivít, ale zdá sa mi, že čas ide strašne rýchlo. A stále rýchlejšie. Len pred chvíľkou skončilo (Vďačné i Prečítané) leto, a už je za dverami október a s ním ďalší projekt, ktorý určite nechcem vynechať. Len dúfam, že v tom neostanem sama a pridáte sa aj vy. 

A o čo ide? Predsa o RUŽENCOVÝ OKTÓBER, alebo skrátene #RUŽENCOBER.

A ako bude prebiehať tento rok? 

Moje osobné predsavzatia na mesiac október sú: 

1. Modliť sa ruženec pozornejšie a vytrvalejšie ako doteraz. Ak to bude len trochu možné, pomodlím sa aspoň 5 desiatkov (jednu korunku) každý deň. 

Viem, že niekomu sa to zdá veľa. Pre vás platí - pomodlite sa toľko, koľko sa vám dá, aj keď to bude len jeden "Zdravas". Hlavne aby to vždy bola modlitba, nie povinnosť, ktorú si musím "odbaviť". 

A niekto zasa povie, že je to málo. Poznám ľudí, čo sa každý deň pomodlia všetkých 20 tajomstiev a vôbec s tým nemajú problém. Nech sa každý slobodne modlí, toľko a takých modlitieb, ako považuje za dobré pre neho. 

Ale nech už je to konkrétne u vás akokoľvek, budem vám vďačná, ak sa so mnou podelíte o váš spôsob prežívania októbra. 

A toho sa týka moje druhé októbrové predsavzatie. 

2. Mať oči otvorené a vnímať rôzne aspekty tejto vzácnej modlitby. Ak uvidím (či už telesným zrakom, alebo vo svojej mysli) nejaký zaujímavý obraz, pokúsim sa ho odfotiť a zdieľať aj s ostatnými. Či už to bude svedectvo modlitby, príležitosť, zaujímavé miesto alebo čas na modlitbu ruženca, neobvyklá pomôcka na túto modlitbu ("pátričky"), alebo čokoľvek, čo s touto veľmi účinnou modlitbou súvisí, chcem svoje postrehy zdieľať aj s vami. Môžete ma sledovať na Instagrame/Facebooku, alebo čakať, kedy zverejním súhrn tu na blogu. Ale veľmi sa poteším, keď sa pridáte aj vy. Kdekoľvek máte svoj kúsok verejného (internetového) priestoru, ukážte nám svoj vzťah k modlitbe ruženca. Aby sme sa mohli navzájom povzbudiť. Aby som nemala pocit, že som v tom sama. A aby aj iní videli a hádam sa aj nechali zlákať vašim príkladom.  

A čo z toho budete mať? 

3. Možnosť vyhrať knihu z vydavateľstva zachej.sk. Aby ste mali ešte väčšiu motiváciu nielen k modlitbe, ale aj k zdieľaniu svojich ružencových myšlienok, dohodla som sa s vydavateľstvom zachej.sk, že nám venujú knižku pre autora jedného z príspevkov. (Podmienkou je, aby ste mali doručovaciu adresu na Slovensku.)

Okrem toho chcem znovu "vydať" knižočku, ktorá aj mne samej veľmi pomáha pri sústredení sa na jednotlivé tajomstvá ruženca. Pôvodne som ju písala už veľmi, veľmi dávno ako pomôcku na modlitbu ruženca s deťmi. V deväťdesiatych rokoch sme pociťovali zúfalý nedostatok duchovnej literatúry, a raz, keď som sa chcela modliť ruženec v Marianke so skupinkou detí, uvedomila som si, že by som veľmi ocenila pomôcku s jednoduchým a výstižným vysvetlením jednotlivých tajomstiev. Počas prázdnin (to som bola ešte študentka) som texty napísala a nakreslila k nim jednoduché obrázky. Neskôr sme túto brožúrku vydali v rámci občianskeho združenia eRko - hnutie kresťanských spoločenstiev detí pre potreby detských skupiniek. Dnes je to už takmer tridsať rokov. Ale nedávno (vlastne presne pred rokom) som zistila, že podobnú pomôcku pri modlitbe by ocenili nie len tí, čo pracujú s deťmi, ale aj dospelí, dokonca seniori, ktorí sa chcú modliť ruženec a chceli by sa o niečo oprieť. A spozorovala som, že aj mne samotnej pomáha, keď sa pri modlitbe ruženca "ukotvím" o tieto texty a obrázky. 

Preto som sa rozhodla texty knižky znovu prejsť, upraviť, doplniť, preformulovať niektoré vyjadrenia, aby boli prístupnejšie dospelým a hlavne doplniť tajomstvá svetla, ktoré vtedy ešte neboli súčasťou ruženca. Teraz je dielko tesne pred dokončením. Dúfam, že ho stihnem zavesiť na stránku na začiatku októbra, aby ste ho tiež mohli používať pri svojich modlitbách ruženca. Ale niekoľko výtlačkov chcem pripraviť aj na papieri. A s radosťou sa o ne podelím s vami, ktorí sa zapojíte do výzvy #RUZENCOBER. 

Stačí aj jediný príspevok na tému ruženca a ste v hre. Som rozhodnutá poslať túto knižočku každému zúčastnenému, pokiaľ vás nebude toľko, že by som si nemohla dovoliť zaplatiť náklady na poštovné (jeden, dva kúsky som ochotná poslať aj mimo SR). V opačnom prípade budem samozrejme žrebovať. A teda - čím viac príspevkov uverejníte, tým väčšia bude šanca získať odmenu. 



Takže čo treba urobiť pre výhru? 

1. Modlite sa ruženec (voliteľné ale veľmi žiadúce).
2. Vytvorte akýkoľvek príspevok na tému ruženca. (Môžete pridať toľko príspevkov, koľko len chcete. Možno len jeden za celý mesiac, alebo kľudne každý deň nový post, podobne ako ja vlani.)
3. Označte svoj príspevok tagom #ruzencober (a dajte mi o sebe vedieť napr. cez komentár, hlavne ak nepoužijete IG, teda váš tag neuvidím) 
+ Pridajte link na môj blog / označte môj účet na instagrame @letitia_tiba
+ Pridajte link na vydavateľstvo zachej.sk / označte účet @zachej.sk

Ak náhodou o výhru nestojíte, môžete tiež urobiť všetko vyššie uvedené, aby ste sa pripojili k spoločenstvu októbrového ruženca - budem sa tomu veľmi tešiť. Stačí, keď pripíšete, že nemáte záujem dostať knižku. 


Teším sa na všetky vaše príspevky a želám vám pokojnú a radostnú jeseň. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...