streda 6. júla 2022

Nakreslené leto 2020 (covidové)


 

Želám vám všetkým radostné letné dni! 

Minule som vám ukázala Letný denník z minulého roka - trochu tvorivosti a zvečnenie letných zážitkov na papieri. Aby mi leto nepretieklo pomedzi prsty. Aby som uchopila pekné chvíle, aj keď tak možno na prvý pohľad nevyzerali. V r. 2021 som zachytila len "dni, ktoré stáli za zaznamenanie", všetky som nestihla, nenachádzala som čas a silu hľadať niečo čo by stálo za zvečnenie a potom to ešte tvorivo spracovávať. No skúsenosť ukázala, že mi viac vyhovuje venovať sa v "denníku" každému dňu. (Aj za cenu, že niekedy nestíham a potom dopisujem niekoľko dní/týždeň naraz. Prípadne niekoľko dní zlúčim dohromady, aby zase iné dni mohli dostať trochu väčší priestor. A ked nefunguje ani to, vyplním daný deň niečím iným, nie nutne konkrétnym zážitkom toho dňa.) Vtedy je nutné robiť aj obyčajné veci, ako chodenie do práce s otvorenými očami a v pamäti si uchovávať všetko, čo by som prípadne mohla nakresliť k tomuto dňu. To je spôsob, ako zažiť naozaj bohaté nielen leto, ale celý rok.

A takýto denník vám chcem ukázať dnes. LETO 2020

Rozhodla som sa aj v tomto "divnom" roku prežiť radostné leto.
Motto: 
"S obmedzeniami, ale každý deň s vďakou a radosťou"

Celý rok 2020 bol... poznačený pandémiou. Ešte stále sme mali obavy. Vlna nákazy (prvá a my sme dúfali, že možno jediná) bola ako-tak za nami, a tak veľmi sme chceli, aby ďalšia neprišla. Boli sme ochotní vzdať sa zahraničnej dovolenky, dočasne aj svojej slobody... ale tieň strachu sa stále plížil za nami. No leto som si chcela užiť. A tak som poctivo zapisovala aj malé radosti. Prežívala som slobodné chvíle na chalúpke. Hľadala som malé letné potešenia napr. aj cestou do práce. 

Zoznam letných radostí, ktoré si/nám chcem dopriať

Leto - deň za dňom. Začíname na Jána - 24. jún.

 Dopĺňam vecami, za ktoré som vďačná

Vyšívam, hrám a spievam, lúčim sa, učím sa, vyhrávam...

Veľa vecí sa presúva do on-line sveta. Aj skúšky v škole.
A mamička (ja) to so synom prežíva po svojom.

Sviatok sv. Cyrila a Metoda + Východ slnka na balkóne + Oslava okrúhlin

Malé radosti cestou do/z práce + plním výzvy + ponáhľame sa na chalúpku

Veselé každodennosti + víkend na chalúpke + čítanie...

Vyzobkávam si čas na balkóne

Prechádzky v meste + prechádzky v prírode...

Radosti na chalupe - vo dne, v noci, v prírode, na verande, pracujeme (varíme),
jeme letné dobroty, sedíme, putujeme, učíme sa angličtinu, hráme sa... 

... putujeme, vidíme, fotíme, čítame, lúštime, kreslíme, píšeme...

... pozorujeme, ovoniavame, striháme levanduľu... tešíme sa.

Užívam si aj dni, na ktoré som sa netešila

Prekvapenia prírody + tvorivá chvíľa a jej výsledok

Technická chvíľka + tvorivá chvíľka + chutná chvíľka + duchovná chvíľka...


Tvorivá chvíľka - doháňam resty
Prestavenie nábytku - viac priestoru pre tvorenie

Hľadám, čím vyplniť "prázdne" dni

Po práci "na otočku" na chalúpku. Užívame si to ako naozajstnú dovolenku.
Plus drobné radosti cestou do práce + na balkóne.

Narodeninová púť + oslava + koláčiky

Chalupa sa nám nikdy nezunuje. Ani spoločné stolné hry.

Nová méta v "Duolingo" + navštívila nás maxi-kobylka (na 5. poschodí!)


Manžel tvorí "kaplnku" + mačka pod nohami + lastovičky nad hlavou
+ kniha v ruke + jablká na strome + ja na hojdačke...

A to je už (30. august) koniec prázdnin a koniec môjho Letného denníka. Dúfam, že vám priniesol aspoň trochu radosti a trochu inšpirácie. 

Želám vám veľa radostí aj v tohoročných letných dňoch. A nech sa vám darí uchopiť ich a čerpať silu aj do ďalších dní. 


.....................................
Moje ilustrované Letné denníky možno vidieť v týchto príspevkoch:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...