sobota 2. februára 2019

Hromnice a "recy-sviečka"

Pán je svetlo národov. Pán je sláva svojho ľudu!"
.
Všetkým vám želám radostný deň!
Dnes je Sviatok Obetovania Pána - Hromnice. V tento deň je zvykom na začiatku sv. omše posvätiť sviečky - tzv hromničky. Niekedy mám chuť vyrobiť si na túto príležitosť vlastnú sviečku. Aj tento rok tak bolo. Včera sme si jednu vyrobili - takú recyklovanú, kúpila som len nový knôt.

Pripravené pomôcky: Pohárik z vyhorenej sviečky, knôt,
pliešok zo starého kahanca (čajovej sviečky) a ihla s niťou.
Vosk z vyhorených sviečok sa už topí v plechovke vo vodnom kúpeli.

1. Koniec knôtu som prišila k pliešku.
Aby knôt stál aj v roztopenom vosku a sviečka vyhorela do konca.

2. Knôt namočený do vosku vložiť do pohára tak, aby pliešok stál na dne.

3. Upevniť vareškou - a môžem nalievať roztopený vosk.

4. Do druhého dňa vosk krásne stuhol. 

Už len odstrihnúť knôt a sviečka je hotová! 


Dnes som ju zobrala na omšu posvätiť. Po rannej omši, kde sme spievali so zborom, som šla ešte zahrať seniorom do kaplnky sv. Alžbety u nich v domove.

Bola to pekná slávnosť, aj keď sme niektoré veci museli riešiť provizórne. Krásne liturgické spevy, silné čítania, pekné symboly... - Oslava nášho Spasiteľa a Svetla nášho života. A v neposlednom rade modlitby za tých, čo sa rozhodli zasvätiť svoj život Kristovi ako rehoľníci, či kňazi.

V kaplnke sv. Alžbety v domove seniorov

Sviečky pripravené na požehnanie

Cestou z kostola som neodolala a kúpila si "kúsok jari".
Keď je dnes tá "polovica zimy"! 

Radostné Hromnice aj vám!



2 komentáre:

  1. Pěkná svíčka, fialová se bude hodit na půst.
    Mě dneska potěšilo, jak je dobře načasované svatoblažejské požehnání. Skoro všichni marodíme.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Však? Niekedy si hovorím či schválne nedali sviatok sv. Blažeja na obdobie častých prechladnutí. ;)
      A tá fialkastá sviečka - najprv mi to ani nedošlo, aký vosk som mala, taký som dala. Ale tiež mi napadlo že sa hodí na pôst. :)

      Odstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...