nedeľa 1. júla 2018

Jún: Leto (nie len kultúrne) v plnom prúde



Ďalší mesiac je za nami, tak je na čase ukázať si zopár júnových obrázkov a spomienok. Čo som robila v júni? Za čo všetko môžem byť vďačná? Je toho veľa. Moje vďačné myšlienky sa týkajú práce, rodiny, aj osobného života... Veľa zmien, starostí aj radostí. Nebudem písať o všetkom, ukážem vám len niekoľko fotografií.

V júni som háčkovala dečku s "júnovým motívom".

Venovala som sa ručnej práci (háčkovanú dečku ste už videli). A tiež som sa prechádzala letnou Bratislavou...

Tieto ľalie rastú v susednej predzáhradke.

A táto podivná huba vykúka spod kôry topoľa vysadeného pri Dunaji.

Kultúrne leto sa začalo naplno. Tu koncert dánskej skupiny hudobníkov.

Pri potulkách mestom niekedy stretávame jednu akciu za druhou. Hneď v úvode júna sme počas jednej prechádzky stretli hneď niekoľko kultúrnych podujatí - na každom z troch hlavných námestí koncert, trhy zahraničných návštevníkov a na dôvažok beseda v priekope pod Michalskou bránou (v letnej čitárni U červeného raka).

Inokedy som sa vybrala k parlamentu - podporiť návrh zákona o obmedzení interupcií. Viem, že je to téma pre mnohých boľavá, ale neverím, že nám história odpustí s akou ľahkosťou teraz rozhodujeme o živote (budúceho) človeka v živote matky.

Tichá modlitba pred parlamentom 

Požehnanie od farára M. Kuffu

Stalo sa mi, že som pri večernej prechádzke musela zmeniť vytýčenú trasu. Pred Carltonom a bratislavskou Redutou boli zaparkované historické autá - účastníci závodu "1000 mil československých". Neodolala som, a napriek tomu, že nie som fanúšik motorizmu, niektoré z tých nádherne starých vozidiel som si odfotografovala.






Aj na ďalšej fotografii je auto. Ale tentoraz je hlavným objektom tá kráska sediaca na okne:

Krásny exemplár. A nádherne pózovala.

Ale to už sme na našej chalúpke. Nedostali sme sa tam často, ale tie chvíle sme si užívali plnými dúškami. Všetko kvitne, v kráse sa priam predháňa...

Rozkvitnutá skalka.

Rozchodníky lákajú opeľovačov.


Lesné jahôdky sme nestíhali oberať

Ale maškrtiť sme stihli (prírodný syr, javorový sirup, lesné jahody).

Levanduľa predháňa samu seba v kráse.


Ďalšie krásky sme postretali na prechádzke po okolí.

Po dlhom čase sme zavítali aj na sv. omšu v Novej Bani. A práve sme vystihli primičnú omšu novobanského rodáka novokňaza Michala Martinka. Bola to veľmi pekná slávnosť. A mottom na baneri bol úryvok z piesne, ktorá ma už dlho veľmi oslovuje: "Vybral som si vás, aby oheň nezhasol..." (link - YouTube)

Vybral som si vás, aby oheň nezhasol...


Aj v júni som kreslila, aj keď o čosi menej. Ale o tom zase v nasledujúcom článku. Teraz vám už len zaželám radostné a naplnené prázdniny - bez ohľadu na spôsob, ako ich prežívate. (Možno sa budete chcieť inšpirovať mojou výzvou?)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...