utorok 26. júna 2018

Háčkovaná dečka - Jún



Radostnú júnový deň vám želám!

Dnes by som sa s vami chcela podeliť o moju "fungl-novú" háčkovanú dečku. Jún je pre mňa mesiacom Srdca Ježišovho. Takže okrem začínajúceho leta a všetkých radostí (a niekedy aj starostí) spojených s teplými, až horúcimi dňami, si chcem spolu s rodinou čo najintenzívnejšie pripomínať Ježišovu lásku k nám. Preto som mala už koncom mája chuť uháčkovať si dečku so vzorom "Božského Srdca".

Najprv som tú myšlienku zaháňala s vedomím, že do začiatku júna to nestihnem. Ale bola neodbytná. Tak som jej nakoniec podľahla - tohoročný jún venujem jej výrobe (aj pri práci môžem svoje myšlienky upriamovať na tento symbol) a ak ju aj budem tvoriť celý mesiac, poslúži na budúci rok.


Začala som si kresliť na štovrčekový papier a hľadať ten správny vzor a konečnú formu prikrývky. Kúpila som si bavlnku a začala skúšať prvé očká a stĺpiky...

Prvé náčrty

Hotový vzor

Nakoniec som háčkovala Snehurkou

Skúška, ako to asi bude vyzerať

Hotovo. Tu už sa suší naškrobená a vypnutá dečka.





Na stole. Júnové zátišie, ako som si ho predstavovala.



Ak by ste si chceli uháčkovať podobnú prikrývku, môžete sa inšpirovať mojim návrhom.

Háčkovala som od stredu dookola filetovým vzorom. Čiže krížiky na nákrese (vyfarbené štvorčeky) sú tvorené 4 dvakrát nahodenými stĺpikmi, prázdne okienka tvoria dva stĺpiky a medzi nimi dve retiazkové očká. Plné štvorčeky na šikmých okrajoch som háčkovala ako "vejáriky" - t.j. vždy 4 stĺpiky uháčkované do rohového očka predchádzajúceho štvorčeka. Nakoniec som celú dečku dookola obháčkovala hrátkymi stĺpikmi.

Môžete si samozrejme vzorku upraviť podľa seba. A ak máte nejaké otázky, pokojne sa pýtajte. Aj keď si nemyslím, že by som háčkovanie zvládala na profesionálnej úrovni, vždy skôr hľadám riešenia len snahou o tvorivý prístup. Určite existuje lepší (profesionálnejší) spôsob ako podobný vzor zvládnuť lepšie.





Želám vám radostné letné dni a trvalú chuť tvoriť niečo krásne.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...