sobota 2. júna 2018

Dokonalá... knižka, ktorú napísala moja kamarátka



Práve som dočítala prvý ... ehm, pravý slovenský kresťanský román. Prvotinu od mojej kamarátky Marušky Kohutiarovej.

Dokonalá. Krásna knižka. Príbeh, aký sa pravdepodobne odohráva v mnohých slovenských obciach nielen na Orave. V mnohých rodinách, v srdciach mnohých ľudí.

Život, láska, manželstvo, rodina... budovanie domova... Alebo skôr budovanie domu? Imidžu? Dokonalosti, ktorú môžu ostatní obdivovať? Nechcem vám prezradiť priveľa z deja románu. Prezradím len, že čítanie vás vtiahne a budete si ho užívať, kým knižku neprečítate až do konca.

Hrdinovia tejto knihy sú presne takí istí ľudia ako my. Normálni mladí ľudia túžiaci po šťastí a láske. Po krásnej rodine, po pokojnom a krásnom domove, po dokonalom živote. A hádam ani sami nevedia, ako sa to stalo, že veci odrazu neklapú tak, ako by mali. Že to, čo nazývali rodinou už nefunguje, že sa do ich vzťahov nasťahoval chlad... a nakoniec sa ich predstava dokonalej rodiny rozbila ako zrkadlo, ktorého črepy veštia sedemdesiatsedem rokov nešťastia.

Ako napraviť čo sa pokazilo? Ako vrátiť čas lásky a vzájomnej dôvery? Prečo sa "to" muselo stať? A čo teraz? ...

Na pozadí tohto až priveľmi "normálneho" príbehu, i pri sledovaní osudov ďalších postáv môžeme sledovať pôsobenie Božieho plánu. Pri prežívaní ťažkej situácie títo ľudia otvárajú svoj duchovný sluch pre jemný Boží hlas a nachádzajú pokoj, radosť a hlbokú lásku práve v Ňom. Nie je to ľahké. Niekedy hľadanie, akokoľvek úprimné a nástojčivé, trvá dlhé roky. No aj tomto príbehu sa znovu potvrdilo slovo z proroka Jeremiáša: "Budete ma hľadať a nájdete ma; ak ma budete hľadať celým svojím srdcom..."

Niekedy sa nám možno zdá, že sa šťastie obrátilo akosi neuveriteľne rýchlo. No nezabudnime, že "...čo je nemožné ľudom, je možné Bohu" V tejto knihe určite. A môžem potvrdiť z vlastnej skúsenosti, že to funguje aj v "naozajstnom" živote.




Želám vám veľa radosti (nielen pri čítaní) a veľa lásky (nielen) vo vašej rodine.


4 komentáre:

  1. Pekne napísané. Knihu mám aj ja rozčítanú, v niektorých situáciách a postojoch som sa našla, iné ma veľmi oslovili. V tomto románe sú pomenované mnohé pravdy. Autorku poznám osobne aj ja a tento román určite odporúčam!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Ajka, za tvoje postrehy.
      Rada ťa zase "vidím". :)

      Odstrániť
  2. Hm, tuhle si musím dát na to-read-list. Zajímá mě moc. :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...