utorok 13. februára 2018

Pôstne prípravy (+giveaway)

Radostný posledný fašiangový večer vám želám, priatelia!

Pôstne obdobie sa začína už o pár hodín a to je čas, kedy by som mala mať prípravy na toto posvätné obdobie už hotové. Nuž, nie všetko sa darí podľa časového plánu, ale verím, že aspoň chvíľku stíšenia si nájdem a takisto nejaké materiály na hlbšie prežívanie týchto dní.

Rozhodla som sa vám ich postupne všetky predstaviť. Ak sa s nami podelíte aj vy o spôsob, akým sa chystáte prežiť toto pôstne obdobie, môžete získať malú odmenu. Čítajte ďalej.

Čítam a háčkujem

Dvojí tvář lenosti od K. Lachmanovej a
životopis Pierra Goursata, zakladateľa komunity Emanuel.

Budúca prikrývka na pôstny stôl

Pred rokmi som sa s radosťou zapájala do projektu Giny z blogu Small thinks - Yarn Along, kde sa blogeri navzájom delia o knihy, ktoré čítajú a o projekty ktoré štrikujú, alebo háčkujú. Po dlhšom čase sa s vami podelím aj ja. Práve teraz čítam knižočku od Kateřiny Lachmanovej Dvojí tvář lenosti. A zároveň ma zaujala životopisná kniha o zakladateľovi komunity Emanuel Pierrovi Goursatovi Oheň a nádej.

A háčkujem fialovú dečku s pôstnym motívom, ktorá by mala od zajtra prikrývať stôl v našej hale. Nuž, pravdepodobne to do polnoci nestihnem, ale veď pôst má 40 dní plus nedele, tak hádam aspoň časť tohto obdobia bude nová prikrývka slúžiť svojmu účelu. A ďalšie roky už môže byť na svojom mieste hneď od Popolcovej stredy.




V modlitebnom denníku mám už pripravený vyfarbovací kalendárik na odpočítavanie pôstnych dní od Kimberly a jej dcéry Lýdie z blogu Pondered_in_my_heart. Každý deň si farebne vyznačím, ako pokračujeme cestou k radosti Veľkej noci.


Ale, ako každý rok, najdôležitejšie bude sýtiť sa Božím slovom. Už tradične siahnem po našom pôstnom kalendári s úryvkami z Biblie na každý deň. Môžete si ho stiahnuť aj vy vo formáte PDF, alebo sa prísť každý deň pozrieť na stránku: Pôstny kalendár. Príslušný obrázok si potom zavesím na fialovú stužku na dverách. Podobne ako v predchádzajúcich rokoch.


Tento rok (vlastne v októbri minulého roka) som objavila projekty z blogu Book for Catholic Teens. #Rosaryatohon a #Adventathon som vám už predstavovala, teraz by som rada skúsila plniť témy výzvy #Lentathon. Každý deň iná téma, ktorú chceme prežívať a nejakým spôsobom zachytiť. Napríklad fotografiou.

Uvidíme, ako sa mi bude dariť. Nielen moje každodenné príspevky k tejto téme môžete sledovať na instagrame.

A aby ste sa mohli zapojiť aj vy, aj keď možno nemáte chuť brať do ruky slovník a angličtina vám veľa nehovorí (možno je medzi nami aj niekto taký), pokúsila som sa jednotlivé témy preložiť do slovenčiny. Tak čo, pridáte sa?

Február:
14. Popolec 
15. Jednoduchosť 
16. Bezmäsité jedlo
17. Vecná literatúra (nonfiction book)
18. Kostol / Cirkev 
19. Motivačný (motivujúci) pondelok 
20. Dobročinnosť, milosrdenstvo (Charita)
21. Ruženec 
22. Inšpirujúca sestrička (rehoľník)
23. Bezmäsitý piatok
24. Duchovná (posvätná) hudba
25. Biblia
26. Knihy pre najmenších 
27. Vľúdnosť, láskavosť, dobroprajnosť (kindness)
28. Inšpirujúci kňaz 

Marec:
1. Svätá Matka
2. Ryba (Fish fry)
3. Sv. Katarína Drexel
4. Písmo
5. Miesta modlitby (#placestopray)
6. Nesebectvo, dobroprajnosť, zičlivosť, obetavosť
7. Knihy pre staršie deti
8. Pápež František 
9. Pôstne maškrty 
10. Katolícka hudba 
11. Farnosť 
12. Katolícky film
13. Obeta
14. Adorácia 
15. Almužna, dobročinnosť
16. Bezmäsité menu
17. Sv. Patrik

18. Oltár 
19. Sv. Jozef
20. Modlitba
21. Knihy pre dospievajúcich
22. Zmierenie 
23. Pôst (postenie sa)
24. Zastavenia krížovej cesty 
25. Kvetná nedeľa 
26. Jarná záhrada  / môže byť aj Veľkonočná záhradka (viac inšpirácií: Easter garden)
27. Komôrka (skrýša, ustupovať)
28. Kríž (krucifix)
29. Zelený štvrtok 
30. Veľký piatok 
31. Biela sobota / Veľkonočná vigília 

Apríl 
1. Veľká noc!


A teraz už sľúbená odmena.

Ako ste možno postrehli, nedávno vyšla nová brožúrka s modlitbou krížovej cesty inšpirovanej zjaveniami vo Fatime. Je ilustrovaná mojimi fotografiami priamo z Fatimy. Ako spoluautorka mám príležitosť niekoľko výtlačkov tejto krížovej cesty rozdať, takže je tu príležitosť pre vás:

Napíšte, ako vy budete prežívať tohoročný pôst a dajte mi o tom vedieť. Možno máte svoj vlastný blog, a možno ste o tom dokonca už písali. V tom prípade postačí, keď mi pošlete link na svoj text. Možno sa podelíte na svojom účte v niektorej sociálnej sieti - takisto ocením link. A ak nemáte vôbec žiadny priestor, kde by ste sa chceli deliť verejne, postačí, ak mi napíšete o vašich pôstnych plánoch na e-mail (letitia.tiba@gmail.com). Keďže chcem, aby ste mohli modlitbu používať už počas pôstu, máte čas len týždeň - do pondelka 19. februára. Potom vyberiem víťaza (víťazov) a túto knižku mu pošlem.

Budem sa tešiť z každého vášho písmenka. Na vašich blogoch, v komentároch i kdekoľvek, kde vás nájdem.


Želám vám radostné posledné fašiagnové chvíle a požehnaný vstup do obdobia pôstu.


Všetky príspevky k pôstu a Veľkej noci: 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...