streda 18. októbra 2017

Padova: Sv. Lukáš, sv. Anton, sv. Justína

Radostný deň vám želám, milí príatelia!

Dnes si podľa liturgického kalendára pripomíname sviatok sv. Lukáša evanjelistu. A tak si hovorím, že je to vhodný deň, aby som vám ukázala niekoľko ďalších fotografií z našej púte do Assisi spred 3 rokov. Tentoraz to budú obrázky z našej prvej zastávky v Padove, kde sa okrem veľkej baziliky s ostatkami sv. Antona Paduánskeho nachádza aj hrob sv. Lukáša. Hneď prvý záber je z miesta Lukášovho posledného odpočinku.

9. 11. 2014
Pri hrobe sv. Lukáša

Lukášove ostatky sú uložené v kostole sv. Justíny. Som rada, že naša púť začína práve v tomto chráme, konečne som aspoň trochu spoznala sv. Justínu - krstnú patrónku mojej svokry.

Kostol sv. Justíny


Po prehliadke kostola sv. Justíny a modlitbe pri hrobe evanjelistu naše kroky pokračovali mestom Padova k bazilike sv. Antona. Alebo "santu", ako ho volajú domáci. Pritom je zaujímavé, že Anton Paduánsky ani nebol pôvodom Talian, ale narodil sa v Portugalsku, ako som sa nedávno dozvedela.

Cestou k bazilike

Cesta k bazilike

Bazilika sv. Antona



Nádvorie baziliky


Sv. Anton, oroduj za nás

Vo vnútri baziliky sa asi nesmelo fotiť, preto nemám žiadne obrázky ani z hrobu sv. Antona. Len niekoľko záberov baziliky zvonka, kúsok nádvoria a "spoločný portrét" s Antonom, ktorého som prosila o sprostredkovanie spojenia s nebom. Nie je tá socha výstižná?

Zato som tu dostala tak veľa darčekov od milého Pána Boha! Splnenie maličkých túžob, v ktoré som sa ani neodvažovala dúfať. Pečiatka na pamiatku (a krásna!) do zošitka (pričom som si mohla dokonca precvičiť už takmer zabudnutú ruštinu namiesto anglického jazyka, ktorý takmer neovládam); nájdenie "kešky", ktorá bola síce neďaleko, ale jej nájdenie nám dalo fakt zabrať; dokonca kostol zasvätený sv. Jurajovi, patrónovi môjho drahého. (Trochu viac o spomínaných "darčekoch" píšem v staršom blogu: link)

Chiesa san Georgio (kostol sv. Juraja)

Juraj a Juraj. 


Ďakujem za všetko! Ďakujem za návštevu Padovy. 

Dnes iba toľkoto. Želám vám požehnaný deň sv. Lukáša a veľa radosti na vašich cestách - svetom i životom.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...