nedeľa 15. mája 2016

Výzva: 40 brán



Na tento rok, presnejšie od 8. decembra 2015 do 20 novembra 2016 vyhlásil pápež František mimoriadny Svätý rok milosrdenstva. Pri tej príležitosti sa otvorili na celom svete mnohé brány, označené ako Svätá brána milosrdenstva.

Počas Svätého roka môžeme získať veľa milostí z pokladu nekonečného Božieho Milosrdenstva. Jedným zo spôsobov, ako získať milosti, a dokonca po dodržaní istých podmienok aj plnomocné odpustky, je putovanie k niektorej Svätej bráne...

O tomto som už písala (klik!). Čo je ale nové, je výzva:

Rozhodla som sa, že so svojou rodinou budem čím častejšie putovať k niektorej zo Svätých brán. Chcela by som ich počas tohto roka navštíviť čo najviac. A aby to nebolo len také "voľné", ale aby som mala cieľ, stanovila som si výzvu. Do konca Svätého roka milosrdenstva (t.j. do 20. 11. 2016) chcem prejsť cez 40 rôznych Brán milosrdenstva. 

Prečo práve 40? Zdá sa mi, že to je množstvo ktoré sa dá zvládnuť, no zároveň si jeho splnenie vyžaduje námahu a vernosť. Tiež je to číslo symbolické, často spomínané napr. v Biblii. Izraelský ľud putoval 40 rokov po púšti, kým navštívil zasľúbenú zem (ja chcem putovať ku 40 rôznym bránam, aby som zakúsila Božie milosrdenstvo). Aj povodeň za čias Noema trvala 40 dní a 40 nocí, Mojžiš sa 40 dní a nocí modlil na vrchu Horeb, kým dostal od Boha tabule s Božími prikázaniami...

Aj samotný Ježiš sa 40 dní postil na púšti, kým započal svoju verejnú činnosť, a po zmŕtvychvstaní sa 40 dní zjavoval svojim učeníkom. Až potom vystúpil do neba, kde kraľuje po pravici Otca až do skončenia vekov.

(Slovo "štyridsať" sa v rôznych tvaroch nachádza vo Svätom Písme 143-krát, i keď symbolický význam majú pravdaže  lien niektoré z nich.)


Moje putovanie môžete sledovať tu na blogu, a tiež na stránke mojakomunita.sk.

Zatiaľ som navštívila 13 rôznych Brán milosrdenstva


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...