nedeľa 17. apríla 2016

Cibuľa za oknom 2 - Hydropónia

Pamätáte si ešte na moju "cibuľovú plantáž" za kuchynským oknom?

Napadlo mi, či by sa nedala vylepšiť. Zdá sa mi, že po čase cibuľa v malom kvetináči akoby minula živiny a začne chradnúť. Alebo skôr, neviem ako veľmi ju mám v kvetináčiku polievať, a tak u mňa trpí - raz suchom, inokedy vo vlhkej zemi začnú odhnívať korienky.

Spomenula som si, že cibuľoviny sa niekedy pestujú v špeciálnej "váze" so zúženým hrdlom. V spodnej časti je napustená voda a cibuľka napríklad hyacintu je položená vo vrchnej časti tak, aby jej korienky mohli prerastať k hladine vody, ale cibuľa namočená nie je.

Skúsila som si teda niečo podobné vyrobiť z plastovej fľaše. A tu je výsledok (samozrejme v kuchynskom okne, aby som to mala blízko, až si budem chcieť odrezať vňať napríklad na chlebík).

Z plastovej fľaše odrežeme vo vhodnej výške vrch a dno,
 a vložíme do seba. 

Niektoré cibule mám ešte klasicky v kvetináčoch

Skúšala som rôzne výšky,
kedy časti fľaše lepšie zapadnú do seba.

Môžem pozorovať rastúce korienky.

(rastú rýchlo) 


Inšpirovala som vás? Vyskúšate aj vy niečo podobné? Dajte mi potom prosím vedieť, ako sa vám váš pokus vydaril. Želám vám všetkým radostný deň!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...