sobota 16. augusta 2014

Drôtený stojan na kachličky



Inšpirácia prišla na poslednú chvíľu. Chcela som kamarátke darovať moje obľúbené podložky pod hrnček v podobe pomaľovanej kachličky a premýšľala som, ako ich zabaliť. Vždy doteraz som ich balila do lepenkovej škatuľky, do ktorej si budúci majiteľ môže podložky odkladať aj naďalej. Ale tentoraz ma "niečo" zastavilo. Nechcela som darovať škatuľku z kartónu. Z drôtu bude určite lepšia!

A tak som pri najbližšej príležitosti (čo bola zároveň posledná možná chvíľa na prácu) vzala do ruky drôt a kliešte a pustila som sa do práce. Ak by ste si chceli vyrobiť niečo podobné, prinášam aj vám postup, ktorý som použila.




Najskôr som si vytvorila "rám" v tvare štvorca s "nožičkami". Alebo skôr "stĺpikmi, ktoré budú slúžiť ako rohy budúcej škatuľky.

Dno som vyplietla tenkým viazacím drôtom. Použila som najjednoduchšiu "plátnovú väzbu". (Prepletať drôtiky striedavo zhora a zdola. Ako keď štopkáte ponožky.)

Tým je kostra košíka hotová. Teraz musíme vyrobiť bočné steny.


Aby boli všetky steny plus-mínus rovnaké, budeme ich robiť z drôtikov rovnakého rozmeru. Ja som použila dĺžku 40 cm. Označila som si stred (20 cm) a začala motať slimáčiky z oboch koncov k stredu.



Hotový polotovar som uchopila v strede do klieští a ohla najprv z jednej strany, potom z druhej.


Takto.

Ak máte kombinované kliešte (kombinačky) pozor,
aby sa vám nestalo to, čo mne.
Pri poslednej úprave som pritlačila kliešte trochu viac,
neuvedomiac si,že sa mi drôt posunul do cvikacej časti klieští...
Takže znovu.


Samozrejme, môžete použiť iný tvar bočnej steny. Ja som sa rozhodla pre tento ornament, pretože má v strede priehlbinku, cez ktorú sa budú kachličky ľahko vyberať.

Keď mám hotové štyri rovnaké tvary, môžem ich tenkým drôtom pridrôtovať ku kostre škatuľky. Ešte predtým som si každý kúsok priložila na miesto, kde bude, a prstami jemne dotvarovala na presnú veľkosť, akú som potrebovala.


Hotovo.




Táto škatuľka možno nie je remeselne dokonalá, veď veď som len taký drotár amatér. Ale verím, že sa novej majiteľke páči. Mne sa teda páči veľmi. Už sa teším, kedy zase pôjdeme na chalúpku, aby som podobný stojanček vyrobila aj pre nás!

Želám vám veľa radostných chvíľ a príjemných tvorivých počinov. 
Letitia. 

11 komentárov:

  1. určite robí radosť, aj mne sa ten stojan páči, viem si predstaviť, že by som si tam dávala servítky :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dosť možné, že ma inšpirovalo čosi podobné - na servítky. :)
      A áno, robí radosť. :)

      Odstrániť
  2. Prekrásne, je veľmi milé, ako vyrábaš darčeky pre blízkych s láskou. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To je naozaj krásne a aj veľmi kreatívne :)...možno to skúsim aj ja,ale nedopadne to asi veľmi úspešne :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. Podelíš sa potom výsledok tvojho snaženia? :)

      Odstrániť
  4. jee vyzera to tak obycajne ale prekrasne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Wow, fabulous and great tutorial! thanks so much for sharing on craft schooling Sunday, great to reconnect!

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...