utorok 6. mája 2014

Nádherný čas v Levoči

Tento víkend bol nádherný! Aspoň teda pre mňa. Strávila som ho na duchovných cvičeniach pre ženy (Kráľovná a divožienka - link) na Mariánskej hore v Levoči. Bol to úžasne prežitý čas. Čas s mojim Kráľom, ktorý je zároveň mojim milujúcim Otcom. Priam hmatateľne som precítila, že som nielen jeho malou a milou princezničkou, ale tiež jeho kráľovnou, ktorú plne rešpektuje a ktorej dáva všetko, čo má správna "kráľovná" mať. Už viem, že čokoľvek budem robiť, alebo čokoľvek zažijem, akokoľvek sa budem cítiť... vždy nájdem oporu v Ňom. Vo vzťahu s ním. V Jeho slove, v Jeho priateľstve, v modlitbe, v každodennom bytí s Nim. Podarilo sa mi nájsť lúč svetla na otázky a problémy, s ktorými sa borím. A tiež som tu našla mnohé milé žienky, s ktorými sme sa navzájom tak veľmi obohacovali. Som vďačná za každú jednu z nich. A všetky si ich nesiem v srdci a v modlitbách. Vďaka za tých požehnaných ľudí. Vďaka za ten požehnaný čas.

Oltár v katedrále minor na Levočskej hore.

Môj Kráľ.

Sme žienky krásne a šikovné. :)

V sobotu si aj moji chlapi urobili výlet do Levoče (a okolia). A cestu späť sme si užili spoločne. Nevynechali sme malú prechádzku Levočou (aby som aj ja z nej niečo videla). Je to pekné mestečko. Len škoda, že lepšie nevyužíva možnosti ukázať turistom levočské skvosty... Alebo sa len "niekto" snažil škodiť? Pretože ešte aj foťák sa mi záhadne prestavil, takže všetky fotky z mesta Levoče mám len v malom rozlíšení. Pred tým aj potom boli fotografie normálne.

Svätá Alžbeta na námestí.











Malá zastávka v Spišskej Novej Vsi. Pozrieť si tamojší kostol (tiež len zvonku) a zistiť, že je tiež zatvorený. Ale aspoň sme našli oznam kedy budú sv. omše a kde sa dá zakúpiť vstup na vežu.




Posledná zastávka spojená s posilnením tela i ducha bola na salaši Krajinka pri Ružomberku. Ak budete mať cestu okolo, určite sa zastavte. Dali sme si štedrú porciu výbornej bryndzovej polievky s opečenou slaninkou a ostatné jedlá tiež vyzerali veľmi dobre.  No prechádzka po areáli salaša nám takmer vyrážala dych. :)

Plastiky z dreva i kovu...

Múzeum starých traktorov...

... a iných poľnohospodárskych strojov.

Expozícia salaša zvnútra
(a predaj množstva druhov ovčieho syra).

Živé ovečky a iné zvieratá (takmer) na dosah.

Medovníková chalúpka (aj s Jankom, Marienkou a ježibabou)
a možnosť kúpiť si vynikajúce čerstvo upečené koláčiky či chlieb.

A neodmysliteľná žaba na prameni...

... i "zákerný" pavúk.

Dobre nám bolo. Cestou sme ešte chvíľu pozerali z okna a kochali sa krásnou slovenskou prírodou (aspoň po Strečno) a potom sme už mohli (okrem šoféra!) driemať a odpočívať.

Radostný deň a šťastné všetky cesty aj vám!
Letitia.

4 komentáre:

  1. Krásný výlet, poznání nových míst a zvyků, vaše cesta byla pro uklidnění duše :O) Maryša

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To áno. Ďakujem za komentár a želám radostný deň. :)

      Odstrániť
  2. V Levoči som zrovna bola keď rekonštrulovali oltár, tak som videla len ako vyzerá na plátne, ale ajtak som z toho mala pekný zážitok. Hlavne keď sme šli hore na túru a oddychovali sme pri tom kostolíku a zrovna tam mal zbor skúšku, tak to bolo také zpríjemnenie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj teraz bol oltár majstra Pavla zakrytý lešením. Ja som sa vlastne vôbec nedostala dovnútra, ale moji "chlapi" áno.
      Spev na Mariánskej hore mohol byť nádherný. Teším sa s tebou.
      Maj sa pekne. Leti.

      Odstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...