piatok 14. júna 2013

Júnové čriepky - alebo čo robíme v júni.

V poslednom čase sa mi zdá byť na mojom blogu akosi málo obyčajného rodinného života. Také malé (a zaujímavé - aspoň pre nás) veci, ktoré každý deň prežívame. A tak som sa rozhodla jeden taký príspevok vložiť. Bez nejakých ďalších úvah, bez snahy o poučenie, alebo o čokoľvek iné. Jednoducho náhľad do bežných radostí všedného dňa.
Tak ako sme prežívali / prežívame tohoročný jún?

Počas tohto mesiaca si pripomíname jedno veľké nekonečne milujúce srdce... Srdce Ježišovo.

Modlíme sa pri ozdobenej sviečke
(Pamätáte si jej výrobu?- link)

Aj dvere sme si "štýlovo" ozdobili.
Motívom srdca vytvoreného z malých sŕdc.

Symbolizuje mnohé ľudské srdcia spojené Jeho večnou  Láskou
(Tu pohľad z druhej strany dverí)

Aj v júni pijeme vodu z Marianky. Minule ma čakalo prekvapenie, keď som si šla vziať novú fľašu...

Bola ozdobená (už vysušeným) kvietkom

Neskôr som si spomenula prečo. Počas naberania v Marianke som si z jednej fľaše odpila priamo (bez pohárika). A keďže viem, že ostatným členom rodiny by po mne nemuselo chutiť, uviazala som na ňu  ako značku kvietok, ktorý tam rástol. Potom som na to zabudla, ale môj syn nie. Včera sa ma prišiel spýtať, či viem, čo sa stalo s tou fľašou, čo mala na sebe kvietok. A ja som vedela - práve pred chvíľou som z nej pila. :)


Tiež sme varili med. Alebo skôr sirup. Púpavový med sme robili ešte v máji, teraz predminulý víkend zase medovkový sirup. Medovka bola tak krásne obrastená čerstvými mladými výhonkami, že som neodolala a v nedeľu som ju trošku obstrihala. Potom sa varilo, lúhovalo, cedilo a zase varilo... A teraz máme veľmi chutný medov(kov)ý sirup napr. do vločiek, do čaju, alebo po pridaní citrónu na osviežujúcu letnú limonádu. Ešte by som si mala niekde vysadiť mätu na mojito. ;-)

Už to vrie, už to bublá... :)

... a hustne.

Takto chladol púpavový med

A tu už je hotový pripravený na odloženie/darovanie.
Previazaný papierom na pečenie (namiesto pergamenu)
a ručne maľovanými visačkami.

Fotky na výšku sa mi v poslednom čase nedaria vložiť na blog správne. Tak už len jeden obrázok medovkového sirupu. Z fľašky pomaly ubúda. Ale nebojte sa, mám ešte zásobu v inom pohári. :)


Inšpirovaná vecičkami, čo som videla v Medžugorí, skúšala som aj ja uzlíkovať... Nový náramok ale dostane vlastný článoček- link. ;-)


Už je na ruke. :)

Aj túto knihu (z knihovničky Kumránu) som čítala už v máji.
Takže je najvyšší čas niečo o nej napísať.

Jún sa ešte nekončí, som zvedavá, čo nám ďalšie prinesie. A vám? Ako prežívate tento mesiac? Podelíte sa? 
Radostný mesiac vám všetkým želám. 
Leti.

1 komentár:

  1. Pilná jak včelička celý měsíc:-)))
    Med vypadá dobře jak bublá, hned bych si lízla:-))
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...