Používate služby Slovenskej pošty? Asi áno, ešte vždy je to najrozšírenejšia poštová služba. Ale niektoré jej praktiky ma vyslovene vytáčajú.
Napríklad keď chcete poslať balíček. Povedzme, že vám záleží na tom, aby zásielka prišla čím skôr. Kedysi bolo normálne, že odoslaná pošta prišla adresátovi na druhý deň. Ak sa nemýlim, Česká pošta aj teraz vyhlasuje, že doručí zásielku do druhého dňa. Ale u nás na Slovensku si za takúto službu musíme priplatiť. Ale to nie je všetko!
Ak je náhodou už štvrtok večer, máte smolu. Priplatiť si za prvú triedu samozrejme môžete. Ale čo za to dostanete? Iba slušivú modrú nálepku "1. trieda". Nič viac. Váš list príde k adresátovi (síce s nálepkou) aj tak až v pondelok. Vraj preto, že štvrtkové zásielky už odišli a ďalšie pôjdu zase až v piatok - teda doručiť ich môžu najskôr na tretí deň. Čo v prípade, že medzi to padne víkend znamená až po víkende.
Musím priznať, že na tento fakt ma pracovníčka pošty pri priehradke onehdy upozornila, takže v tentoraz som si tých pár centov ušetrila a pozdrav som poslala normálne druhou triedou.
Ale čo ak to stihnete odoslať už vo štvrtok ráno? Zaplatíte prvú triedu, pretože chcete, aby vaša zásielka prišla druhému čím skôr. A podľa dokladov to naozaj vyzerá, že pošta prišla už v piatok. Čo na tom, že oznam o doručení dostane adresát znovu až po víkende, takže celý ten čas prežije v domnení, že mu ešte stále nič neprišlo?
Zažili sme to niekoľkokrát. Slovenská pošta má asi záľubu skladovať zásielky bez toho, aby oznámili adresátovi, že už ich tu má. Alebo "dokonca" aby ich doručili "až" domov. (Už sme si skoro zvykli, že veci, ktoré sa nezmestia do schránky nám poštár neprinesie, ale musíme po ne na druhý deň na poštu.)
Ďalším obľúbeným vtipom našich poštárov býva poznámka na ozname o (ne)doručení zásielky: "adresát nezastihnutý". Pritom sedíme celý deň doma a až poobede, keď vychádzame von nájdeme tzv. "žltý lístok" so spomínaným oznamom. Žiaden poštár pri dverách nezvonil.
Nuž, frflaním si asi nepomôžeme. Radšej napíšem sťažnosť priamo na poštu. A vám radím - neplaťte Slovenskej pošte viac, ako si zaslúži. Aspoň ja som sa teda rozhodla, že príplatok za tzv. prvú triedu už nikdy nepoužijem!
Ale aby som sa vrátila k tomu peknému. Okrem sklamania zo služieb našej pošty som mala včera aj veľkú radosť. Priniesla som si z pošty milý balíček od Hely (Malé radosti), ktorá sa neváhala podeliť o krásnu pečiatku na veci "vyrobené s láskou". [link]
Tešila som sa veľmi. O to viac, že v balíčku bola pribalená aj krásna
háčkovaná chňapka. (Ešte musím premyslieť, kde najlepšie vynikne).
Takže teraz môžem tvoriť s ešte väčším nadšením. A každý výrobok s láskou vyrobený (alebo aspoň venovanie, ktoré k nemu pribalím) označkovať touto krásnou pečiatkou.
Helenke ešte raz posielam veľké poďakovanie a všetkým vám želám veľa radosti - nielen pri tvorení.
Leti.
Leti jako bys psala o naší poště:-)))
OdpovedaťOdstrániťAjka
Vážne? Žeby to bolo všade rovnaké? ;-)
OdstrániťSlovenská pošta už zopár krát vytočila aj mňa. Začínam veriť tomu, že je to možno aj tým, že ešte nemajú konkurenciu, že sú monopolom. Možno by si potom zákazníka viac vážili. Možno...
OdpovedaťOdstrániťNádherné darčeky si dostala, jemnulinké:)
Tiež som presvedčená, že im chýba konkurencia. Nemusia "bojovať" o zákazníka. I keď... ktovie, či by pomohlo...
OdstrániťLeti som rada že darčeky potešili, už sa teším čo pekného orazítkuješ. S tou poštou je to mrzuté, ale príplatky za nič sú v našej spoločnosti veľmi rozšírené. Mňa tak vytáča poplatok za odpadovú vodu (stočné). Veď poplatok za spotrebu vody a správu vodnej prípojky (tým aj kanalizácie) už platíme, prečo máme platiť za kubíky ešte raz???? Ľudovo povedané daň za dážď. Už len čakám na daň za vzduch! Ale na slovensku "je to tak" ! Ale nekazme si krásny víkend a užívajme teplé počasie, pa Hela
OdpovedaťOdstrániťVeru, nekazme si víkend. Radostné dni aj tebe /vám želám. :)
OdstrániťLeti.