utorok 30. októbra 2012

Vďačný utorok: Najprv vďaka - potom zázrak

"Ustavične sa radujte. A pri všetkom vzdávajte vďaky."
(1Sol 5, 16-18)

Učím sa. Inšpirovaná knihou Tisíc darov sa učím vzdávať vďaky - za všetky, aj malé pozornosti, ktorých denne dostávam za plné priehrštie... Všimnúť si. Pomenovať dar. Poďakovať. Aby neprešli pomimo. Aby mali možnosť formovať radostného ducha. Aby som neostala nevďačná. Aby som sa viac usmievala, a viac radosti rozdávala aj tým, ktorých budem stretávať...

Preto počítam. Hľadám dary od Nebeského Ocka a každému priradím číslo. Viem, že dostávam tisíc darov každý deň, ale nie každý si všimnem, nie každý zapíšem. Chcem si ich všimnúť a zapísať tisíc. A možno ešte viac. 

766. Zeleň, vzduch, príroda

790. Obrázky z lesa

772. Veselé muchotrávky

Z mojich tisíc darov:
764. DAR nerozhodnosti. Veľmi dlho cítim nerozhodnosť ako veľké bremeno vo svojom živote. Stojí ma nekonečne veľa času, kým sa rozhodnem čo kúpiť, čo si obliecť, čo zjesť... A strašne veľa času strácam, kým sa rozhodnem, čo práve teraz budem robiť, kedy, ako... Keď k tomu pridáme rozhodovanie nad každým "ako presne" to budem robiť, je to kríž. Pre mňa aj pre všetkých, ktorí sú na mne závislí.
Často som proti tejto svojej vlastnosti reptala. No cesta vďačnosti ma učí nereptať, ale ďakovať. A tak ďakujem:

Ďakujem za dar nerozhodnosti. Spoznala som, že ak sa nepostavím hneď za svoje rozhodnutie, môžem ostať otvorená pre Tvoje vnuknutia. Neriadim sa (len) prvým popudom, ale dovoľuje mi pohľad "za". Neostávam "zaseknutá" vo svojich rozhodnutiach, ale ostávam otvorená pre jemné vanutie "zhora".

Nerozhodnosť mi prináša mnohé ťažkosti a nepríjemnosti, námahu a často stratu času. Ale keď som nasmerovaná správne, k Tebe, potom cezo mňa môžu prúdiť mnohé milosti - Tvoje slová, Tvoja Láska, Tvoja útecha... k ľuďom, ktorí to potrebujú.

(Len ma prosím uchráň pred pýchou, sebectvom a sebestačnosťou.)

768. Spomienky...



766. Zeleň, vzduch, príroda
768. Spomienky, ošatky, vyšívané obrázky...
769. Teplý čaj, káva, koláčik
770. Oheň v krbe
771. Prechádzka v trojici
772. Veselé muchotrávky
777. Pokoj, láska v srdci
778. Istota, že JE s nami. Aj keď je noc, keď nevidíme žiadne svetlo. Keď by sa zdalo, že nás opustil.

Vďakyvzdanie vždy predchádza zázraku. 
Keď šli za Ježišom zástupy ľudu a on nemal nič, čím by ich zasýtil okrem dvoch rybiek a piatich malých bochníkov chleba, čo urobil?
Vzal dary, vzdával vďaky, lámal a dával svojim učeníkom, aby ich rozdali všetkým.
A každému sa dostalo koľko kto chcel. Všetci sa nasýtili. Ba ešte sa nazbieralo 12 košov zbytkov.

Vzal, čo mal, a vzdával vďaky. Vedel že to postačí. A naozaj stačilo - stal sa zázrak.
Najskôr vďaka, potom zázrak.
Nie naopak - najprv Bože urob zázrak, potom - možno - ti poďakujem.

A tiež pri Lazarovom hrobe. Slzy mu stekali po tvári. Zdvihol zrak k nebu a modlil sa: "Otče, ďakujem, že si ma vypočul..." A potom... mŕtvy muž vstáva z hrobu.

Vďakyvzdanie robí zázraky. Vo svete, v živote, no najviac v našom srdci.
(Porovnaj Ann Voscamp, Tisíc darov, s. 30)

Učím sa. Nie je to podľa ľudskej prirodzenosti. Zdalo by sa nám, že máme "právo šomrať". A veru - je to často boj. Aj Ann píše vo svojej knihe:
"Každý nádych a výdych je zápasom medzi šomraním a vďakou..." (s. 197)

768. Spomienky, ošatky, vyšívané obrázky...

768. Spomienky, ošatky, vyšívané obrázky...


Pridávam pár slov, čo som dnes našla na stránkach Ann Voscamp:
"Keby vám niekto chcel povedať, aká je najkratšia a najistejšia cesta ku všetkému šťastiu a dokonalosti, musel by povedať,
aby ste sa rozhodli ďakovať a chváliť Boha za všetko, čo sa s vami deje.

Je isté, že ak ďakuješ a chváliš Boha
bez ohľadu na zdanlivé nešťastie,
On ho premení v požehnanie.

Keby sme mohli robiť zázraky,
nemohli by sme urobiť pre seba viac,
ako cez tento postoj vďačnosti.

Lieči a obráti všetko, čoho sa dotkne, na šťastie."

 William Law, A Serious Call to a Devout and Holy Life (aholyexperience.com)

786. Dokončený zadný diel vesty
788. Srdce na tanieri (milá náhoda :) )
789. Preklad modlitby blogera 
790. Obrázky z lesa
795. Dobrí a ochotní ľudia ešte žijú. Boli sme so synom na cintoríne a nedarilo sa nám v daždi odpáliť si sviečku od inej horiacej. Odrazu sa pri nás zjavil jeden z robotníkov, čo upratovali zhrabané lístie a ponúkol nám svoje zápalky. Bolo to milé gesto. Prejav lásky a všímavosti. Vďaka za pozornosť ľudí. Vďaka za toho konkrétneho človeka, aj za všetkých jemu podobných.


790. Obrázky z lesa

790. Obrázky z lesa

790. Obrázky z lesa

Želám aj vám, aby sme vždy nachádzali dôvody na vďačnosť. Aj v ťažkých chvíľach. Aj vtedy, keď sa nám zdá že nie je za čo ďakovať.

Letitia.


Rubrika bola inšpirovaná knihou Tisíc darov
a
stránkou jej autorky www.holyexperience.com.


3 komentáre:

  1. Děkuji za příspěvek...určitě se svými díky a vděčností přidávám...teď možná v tichu,ale s radostí, celým svým srdcem a ze vší své síly.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. musím dodat, že maluji obývák...

      Odstrániť
    2. Teším sa. Tak nech sa darí (u vás sa vždy darí) s ďakovaním i s maľovaním. :)
      (ja som mala ma mysli pridať sa s link-om - tvoj príspevok Dušičkový čas je krásne vďačný. :)

      Odstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...