štvrtok 22. decembra 2011

Vianočné pohľadnice

20. 12. 2011


Uff, stihla som to! Síce s odretými ušami ale predsa - vianočné pozdravy a malé darčeky priateľom a známym sú už poslané. Tento rok som sa rozhodla pohľadnice vyrábať, ale akosi pridlho mi trvalo vybrať si vhodnú techniku ich prípravy. Už-už to vyzeralo, že budem musieť siahnuť po osvedčených kupovaných pohľadniciach. Ale nakoniec sme to (ako inak - na poslednú chvíľu) zvládli.

 
Nakoniec bol každý pozdrav tak trochu iný. Ale v princípe som vždy využila vystrihnutý tvar nalepený na "telo" pohľadnice hrubou obojstrannou páskou. Pôsobí to plasticky a vcelku efektne.



Keď mi došli nápady a tak trochu aj čas...  prišiel mi pod ruku zbytok baliaceho papiera, v ktorom syn doniesol darček zo stretka. Boli na ňom takíto sympatickí sobovia. Nuž, nemohla som ich vyhodiť!
Stačilo tesne obstrihnúť jedného soba, nalepiť na kúsok bieleho výkresu, obstrihnúť trochu menej tesne a prilepiť hrubšou páskou na farebný podklad. A pohľadnica bola hotová.
Ak by ste chceli takto vyrobiť jednoduchú pohľadnicu (nezatváraciu), alebo menovku na darček, nezabudnite ju vypísať skôr ako nalepíte soba. Na nerovnom podklade by sa vám zle písalo.



Chcela som svojich blízkych obdarovať nielen prianím, ale aj niečím hmotným, čo im pripomenie, že som na nich myslela. Tým bližším (srdcu) zo vzdialených (geograficky) som  pribalila aj nejakú tú kachličku / podložku...


Pri iných som sa nechala inšpirovať Sonjou (vad-art.blogspot.com/) a pribalila som napr. zabalený sáčok ovocného čaju.






Potom som skúsila niečo iné...

Len "bleskové" foto, ani ja som ho nevidela za denného svetla.

Obrázok kreslený fixkou Centropen a kolorovaný farbičkami...

Na zadnej strane je nalepená magnetická páska.
(Pásku môžete odlepiť z nejakých reklamných magnetiek)
Pozor neplytvať magnetom, ak nechcete platiť vyššie poštovné ;-)

Pozdrav som písala na zadnú stranu.
(Nezabudnite ho vypísať skôr, ako nalepíte darček!)

Takto môže hotové dielko visieť na chladničke
napr. vo funkcii zápisníčka na nákupy.
Alebo na milostné odkazy ;-)

Zdá sa, že budem musieť niečo podobné vyrobiť aj pre nás domov. Keď to syn videl, bol sklamaný, že nie sú pre nás a "objednal" si ďalšie. ;-)
Takýto úprimný pochvalný prejav ma vždy poteší. Znamená to, že sa môj výtvor páčil aj niekomu inému ako mne samotnej. ;-)

*****


Želám vám pokojné dni posledných príprav a radostné Vianoce naplnené tými najkrajšími milosťami! :)

6 komentárov:

  1. Leti, pekne si sa opäť vyhrala:) Je to príma všehochuť. Radostné a pokojné sviatky! Gabi

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No krása. Ten nápad s malými dárečky je vlastně od mojí švagrové. Ta mi letos poslala vanilkový cukr. To otevřeš obálku a voní to jako zásilka cukroví :-) Moc se mi líbí tvoje plastické pohlednice. Nikdy jsem nevěděla jak to tam lepit a nápad s tlustou oboustrannou páskou je super. Vyzkouším. Požehnané Vánoce! Soňa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Leti, tak som tu opäť:)) Ako sa len vytešujeme, že patríme medzi kamošov a jeden z tvojich výtvorov už zdobí našu (c)hladničku:))
    Ďakujeme, ďakujeme:)Gabi

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Gabi, takže došiel v poriadku. Teším sa, že sa vám páči. :)

    Sonji: Aha, to je dobrý nápad, zapojiť ďalšie zmysly (vôňu). Nabudúce skúsim voňavú pohľadnicu. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Teda, tolik druhů!! Žasnu a smekám, jsou krásné!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. No je to prekrásne. Toto je dôkaz toho že aj jednoduché veci môžu byť lepšie ako drahé, komplikované pohľadnice.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...