piatok 30. decembra 2011

Vianoce u Muminovcov

Všetci tam priniesli to najkrajšie,
čo si vedeli predstaviť, aby si naklonili
nepochopiteľné mocnosti zimy...


Neviem prečo som si pri príchode tohoročných Vianoc spomenula na to, ako prežívali svoje jediné Vianoce ktoré neprespali tvorčekovia z pera Towe Janssenovej - Muminovci. Okúzlilo ma, ako vnímali tieto sviatky úplne inak, a predsa narozdiel od tých, čo poznali Vianoce každý rok, práve Muminovci ich pochopili správne.

Tak veľmi som si chcela tento príbeh znova prečítať. Ale nevedela som ho nikde nájsť. Ani v knižnici, ani na internete, nikde. Ale nakoniec som našla. Je to jeden z príbehov uvedených v zbierke Neviditeľné dieťa. Príbeh má názov Jedlička. Dokonca som našla na internete jeho plné znenie, takže ak by ste si chceli tento čarovný príbeh prečítať a nemáte možnosť zájsť povedzme do knižnice, nájdete ho tu. Hľadajte názov "Jedlička". I keď asi je lepší zážitok čítať skutočnú vytlačenú knihu.

Na kraji pohovky sedel malý drobček a pil čaj.
Predtým bol v snehu pod verandou...

******

Želám vám všetkým radostný nový rok. 
Aby sa vám darilo rozdávať radosť stále - úmyselne aj neúmyselne. 
Nech váš život naplní láska, radosť a pokoj.

Letitia.

Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...