nedeľa 10. decembra 2017

S Abecedou do Adventu

Tento príspevok som mala napísať už pred týždňom. Ale hádam lepšie dnes, ako nikdy, tak poďme na to:

3. 12. 2017 

"Strom Jesseho". Každý deň úryvok zo Svätého písma - z dejín spásy.
Od stvorenia sveta a ľudí, prvý hriech, dejiny praotcov, až po narodenie Spasiteľa.

Podobne ako po iné roky, aj teraz som premýšľala, ako čo najlepšie prežiť advent. Ostali mi v hlave myšlienky z minuloročného článku pátra Kodeta Nevstoupíš dvakrát do stejného adventu. Najviac ma oslovila myšlienka, že ak adventný čas obmedzíme myšlienkou prípravy na Vianoce, ochudobníme sa o hodnoty, ktoré nám prináša samotný advent. Slovo ADVENT znamená príchod. Je to príprava na príchod Pána Ježiša. Ale nechceme len spomínať na minulosť (narodenie Ježiška pred 2000 rokmi), a nechceme myslieť len na budúcnosť (druhý príchod Krista na konci vekov). Boh chce prísť k nám - stretnúť sa so mnou (s tebou) osobne - práve teraz a tu. Chce sa s nami stretnúť dnes, počas tohoto konkrétneho - dnešného adventu.

A tak som premýšľala, ako prežiť nadchádzajúce adventné obdobie. Ako čo najlepšie vytvoriť priestor, v ktorom by som vnímala to stretnutie s Bohom, po ktorom On tak veľmi túži? Okrem rozhodnutia každý deň si nájsť čas aspoň na 5 desiatkov ruženca a na sústredenú večernú modlitbu, som sa pustila aj do špeciálnej výzvy...

Minulý rok sa mi páčilo, keď sme podľa písmen abecedy hľadali rôzne dary, ktorými nás Pán každý deň obdarúva - Adventná abeceda vďačnosti - viac TU. Ostala som abecede verná aj teraz. Len som trošku zmenila uhol pohľadu (asi aj pod vplyvom knihy Ann Voskampovej Cestou zlomenosti) a namiesto hľadania darov, ktoré dostávam ja, usilujem sa sama stať darom pre iných. Alebo hľadať iné spôsoby, ako by som sa mohla stretnúť s Ježišom. Ako tráviť svoj čas, aby som sa každý deň aspoň na chvíľku otvorila pre stretnutie s Ním?

Každý deň sa inšpirujem iným písmenom abecedy. A - ako adventný veniec, adorácia, almužna... B - ako bohoslužba, bdenie (rorátna sv. omša ráno ešte za tmy), balenie darčekov, blízkosť s iným človekom (nerušená pozornosť, darovať svoj čas)...

A ako sa mi darí? O tom vám napíšem zase zajtra, dobre?

Posledné zbytky čečiny som využila na adventný svietnik.

Adventný veniec. Miesto modlitby. Miesto na stretnutie s Pánom. 

Venček mám tentoraz skromný, úhľadný, s použitím prírodných materiálov. 

Slamený korpus, jedľové vetvičky, usušená kôra pomaranča, badián. 

Večerná chvíľka pri prvej adventnej sviečke.

K večernej modlitbe patrí už tradične poďakovanie za všetko, čo som "dnes" zažila. Za to, čo som dostala i za to, čo som mohla dať.

Potom si prečítam kúsok z Biblie - na každý deň kúsok dejín spásy, ktorý ma prevedie históriou od stvorenia sveta a prvých ľudí, od prvého hriechu a prísľubu nového života, cez dejiny praotcov Izraela, od Noema, Abraháma, po Dávida a ďalej.  Až k úryvkom z Evanjelia o Márii, Jozefovi, Jánovi Krstiteľovi, anjelovi Gabrielovi a o všetkých tých veciach, ktoré bezprostredne predchádzali narodeniu Pána Ježiša. A zavesím si obrázok na halúzku - tzv. Strom Jesseho - (Tu sú rozpísané čítania na jednotlivé dni).

Na záver si zapíšem, ako sa mi darilo stretávať Boha - v modlitbe, v skutkoch pokánia, v čase venovanom dobročinnej láske - inšpirovaná aktuálnym písmenom abecedy. A tiež plány na druhý deň. Ako môžem zasvätiť svoj čas podľa písmena ktoré pripadá na zajtra?

Želám aj vám radostný a požehnaný čas adventný.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...