nedeľa 31. decembra 2017

Adventathon 18. - 25. 12. 2017

Príjemný sviatočný večer vám želám, priatelia!

Neviem ako vy, ale ja som si počas vianočných sviatkov krásne oddýchla. Tri dovolenkové dni a more odpočinku, ničnerobenia, ničnemusenia. Len občas pripraviť pokrm pre hladnú rodinu, inak čas na spánok, čítanie, prechádzky a čokoľvek, na čo som akurát mala chuť. Samozrejme nemohla chýbať návšteva sv. omše - ak sa dalo v domove s mojimi milými seniormi, kde sme spoločne oslávili Vianoce i dnešný sviatok Svätej rodiny. Spev, hudba, modlitba. Radosť, spoločenstvo, priania všetkého dobrého.

Dokonca som dostala tuším to najkrajšie prianie k meninám, aké si pamätám: "Aby ste sa vždy usilovala o väčšiu svätosť." Ďakujem!

A teraz sa pokúsim trošku dohnať resty, ktoré som si tu nechala počas adventných dní. Dúfam, že sa mi podarí dopísať niekoľko chýbajúcich "adventných" článkov skôr, ako sa po Novom roku vydáme na niekoľko dní do prírody, kde si doprajem pôst bez internetu. Po Troch kráľoch ma tu zase máte ako na koni. Alebo možno skôr na oslíkovi, pretože budem už zase unavená z práce a nestíhajúca všetky tie veci, ktoré by som každý deň chcela robiť?

Pondelok ráno po rorátnej sv. omši.
Tma, sviečky, zborový spev (JKS a capella),
duchovno, očakávanie, túžba, radosť, požehnanie...

Tentoraz prinášam chýbajúce obrázky z adventnej výzvy (#adventathon). Od pondelka 19. 12. do Vianoc (25. 12.).

#Adventathon 18 DECORATIONS (výzdoba)
Doma nemáme ešte veľa dekorácií, spustíme to až na Vianoce. Ale ukážem vám kúsok výzdoby v uliciach bratislavského Starého mesta.

Svetielka v uliciach Starého mesta


Vločka je zavesená vodorovne - nad hlavami v pešej zóne.

Vo výklade - paličkovaný betlehem a anjelikovia

Vo výklade - paličkované stromčeky a anjelikovia

#Adventathon 19 - BOOKS (knihy)
Moja zbierka kníh (neúplná) s vianočnou tematikou. Sú tam detské knížočky, zbierky modlitieb a úvah, aj beletria. Ešte k tomu pridajme Vánoce od K. Maya a Christmas Carol od Ch. Dickensa v elektronickej podobe a Vianoce s Annou ktoré dostanem pod stromček.

Vianočné a adventné knihy


J. Ratzinger, Ježiš Nazaretský, Prológ: Ježišovo detstvo.

#Adventathon 20 - ANGELS (anjeli)

Moji obľúbení anjeli:
1. Dnešný obrázok zo Stromu Jesseho
2. Vlastnoručný výrobok mojej naj-kamošky.
3. Z takýchto anjelov bol tvorený náš adventný kalendár v r. 2012 (link)
4. Tohto anjela som si vyrobila z drôtu pri príležitosti sviatku archanjelov a sviatku anjelov strážnych.

Dnešný obrázok zo Stromu Jesseho

Vlastnoručný výrobok mojej naj-kamošky

Adventný kalendár z r. 2012 (link)

Anjel z drôtu

#Adventathon 21 - CAROLS (koledy)
Deti u nás každý rok koledujú vrámci Dobrej noviny. Vyzbierané peniaze pomáhajú vybudovať projekty pomoci v Afrike. Obrázky sú z kroniky nášho detského stretka z r. 1997. Škoda, že v posledných rokoch sa mi nedarí zapojiť sa do Dobrej noviny aktívne.

Záverečná sv. omša pre koledníkov v BA - poďakovanie. 

Najprv sme zaspievali p. farárovi...

... potom sme sa rozbehli rozniesť Dobrú novinu po sídlisku.

#Adventathon 22. - STAR (hviezda)
"Hviezda vychádza z Jakuba, žezlo sa dvíha z Izraela." (Nm 24, 17)
Posledný obrázok nášho "adventného kalendára" - Stromu Jesseho.


A ešte iné hviezdy - Vianoce aj pre vtáčiky.
(Viac na http://letitia-tiba.blogspot.sk/2012/12/vtacie-vianoce.html)






#Adventathon 23 TRADITIONS (tradície)
K našim vianočným tradíciám neodmysliteľne patrí: vianočný stromček, betlehem a ak sa dá, aj betlehemské svetlo - oheň, ktorí priniesli skauti priamo z miesta narodenia Krista v Betleheme. Na večeru máme najprv oblátky s medom a orechmi, potom hubovú polievku, rybu,(ideálne kapor na zemiakoch, ale synovi nechutí, tak sme pre prešli na pražmu) a z koláčikov nesmú chýbať medovníčky.

Betlehemské svetlo priniesli skauti priamo z Betlehema. 

Nesmú chýbať medovníčky.

#Adventathon 24 - LOVE (láska)
"Bol som chorý a vo väzení a prišli ste ku mne."
Sv. omša pre klientov domova seniorov. Priniesť trošku LÁSKY a radosti.

Nech Láska Kristova naplní aj vaše srdcia!

Sv. omša v domove seniorov 24. 12. - 4. adventná nedeľa

#Adventathon 25 - NATIVITY (narodenie)
"Boh tak miloval svet, že dal svojho jednorodeného Syna, aby nezahynul nik, ale mal život večný."

RADOSTNÉ VIANOCE !


A taisto všetkým vám, ktorí ste sem nakukli želám, nech vo vašich srdciach každý deň žije trvalá radosť z blízkosti Toho, ktorého narodenie dnes oslavujeme - Ježiša Krista - Lásky - Pokoja - Emanuela - Boha, ktorý je vždy, v každej situácii a na každom mieste - stále s nami.

Radosť a pokoj, priatelia!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...