nedeľa 25. júna 2017

Eukalyptus z Fatimy: Zatiaľ rastie



Spomínate si ešte na moje eukalyptové nadšenie z mája? Ukazovala som vám vtedy minivýhonok na eukalyptovej halúzke, ktorú som si priniesla z púte do Fatimy. Strom, z ktorého pochádza rástol len kúsok od zjavení anjela na miestach, kde chodili tri fatimské deti pásť ovečky. Toto je on:

21. 3. - Eukalyptový strom vo Fatime 

Počas putovania Cestou pastierov vo Fatime sme nedopatrením zišli zo správneho chodníka (aj keď verím, že pre nás bola práve toto správna cesta) a pri tej príležitosti sme objavili aj eukalyptový strom. Odrezala som si z neho malú halúzku na pamiatku. Tak trochu som dúfala (ale neverila!) že by mi mohol pustiť korienky, aby som si doma pestovala eukalyptus ako spomienku na tieto požehnané miesta.

13. 5. - Časť eukalyptového konárika s uschnutými listami

Doma konárik putoval do vody, ale aj tak listy veľmi skoro uschly. Stále si opatrujem vrchnú časť uschnutej halúzky. Ale vo svojej tvrdohlavosti som kus dreva nechala ponorený vo vode. Veľmi dlho som odmietala zbaviť sa ho. Asi dva mesiace. A keď som potom v máji pristúpila k fľaši, kde bol umiestnený, s úmyslom konečne vodu vyliať, aké bolo moje prekvapenie, keď som na konáriku našla malilinký výhonok! A pod ním takmer neviditeľné zárodky korienkov.

16. 5. - Malilinký eukalyptový výhonok

... a takmer neviditeľné zárodky korienkov.

Samozrejme som ho nechala vo vode. Len sa musel presťahovať z fľaše do pohára so širším hrdlom, keďže začal rásť "ako z vody". Teraz, asi po mesiaci sú jeho lístky už takéto veľké! Konečne som mu dopriala trochu zeme. Dostal úplne nový črepník (dnes kúpený) a kvalitný priepustný substrát...

25. 6. - Môj eukalyptus z Fatimy je už takýto veľký! 

Konečne som ho zasadila do zeme.

Držte mu prosím palce, nech ďalej žije a rastie. 

Neviem o pestovaní eukalyptov takmer nič a len dnes som hľadala na internete aký druh eukalyptu vlastne mám (asi to bude Corymbia ficifolia). Vedeli ste, že existuje asi 600 druhov eukalyptov? Tak mu prosím držte palce, nech tú moju neskúsenú starostlivosť prežije! Veď mám iba jeden pokus, pretože sa asi do Fatimy po ďalšiu eukalyptovú halúzku tak skoro nedostanem.

A ja vám takisto želám veľa úspechov. Pestovateľských, aj akýchkoľvek iných,


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za vaše milé slová. A želám radostný deň!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...